پیش فروش ملک در منطقه 22

content
خلاصه محتوا:
5/5
پیش فروش و پیش خرید ملک در منطقه 22 تهران یکی از سودآورترین و بهترین قراردادها جهت سرمایه‌گذاری در طولانی مدت محسوب می‌شود. در این مقاله به بررسی پیش فروش ملک در این منطقه پرداخته شده است. اهمیت پیش فروش ملک در منطقه و معرفی منطقه 22، 9 قانون اصلی پیش فروش ملک در این منطقه و معرفی بهترین و معتبرترین تعاونی جهت پیش فروش ملک از موضوعات بررسی شده در این مقاله است. جهت کسب دانش تخصصی و پاسخ به سوالات مهم در ادامه با ما همراه باشید.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 13 دقیقه

زمان مطالعه: 13 دقیقه

از زمانی که قانون پیش فروش ملک در ایران تصویب و رسمی شد، بازار سرمایه‌گذاری در ملک با پیشرفت چشمگیری رو به رو شد و افراد زیادی به این حوزه روی آوردند. به دنبال این قانون بود که برخی از مناطق مانند منطقه 22 تهران، گسترده‌تر شد و پروژه‌های مختلفی در آن احداث گردید.

پیش فروش و پیش خرید ملک به قراردادهایی گفته می‌شود که قبل از تکمیل شدن، افراد می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کرده و در پروسه ساخت همراه باشند و در نهایت صاحب ملک یا آپارتمان پیش خرید شده خود شوند.

سوددهی پروژه‌های پیش فروش ملک باتوجه به موقعیت پروژه، تعاونی سازنده، امکانات منطقه و ملک و… بستگی دارد و متناسب با آنها بازده نهایی به همراه خواهد داشت.

منطقه 22 تهران یکی از بهترین موقعیت‌های پایتخت برای پیش فروش ملک به شمار می‌رود. تعاونی فرتاک به عنوان بهترین و معتبرترین تعاونی‌ جهت سرمایه گذاری در این منطقه دارای پروژه‌های فعال و فوق‌العاده‌ای است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیش فروش ملک در منطقه 22 تهران در ادامه با ما همراه باشید.

 

میانگین قیمت پیش‌فروش ملک در منطقه 22 تهران

قیمت پیش فروش ملک در منطقه 22 تهران و در محله‌های مختلف آن متفاوت است. قیمت هر متر مربع ملک در منطقه 22 تهران برای سال 1402 در حدود متری 47 میلیون تومان تا متری 65 میلیون تومان متغیر است. قیمت تخمینی ساخت یک واحد مسکونی در این منطقه در حدود 14 میلیون تومان الی 22 میلیون است. 

نمودار میانگین رشد قیمت ملک منطقه ۲۲

خاک چیتگر. سرمایه‌‌ای بهتر از جواهر

No Data Found

با توجه به نمودار فوق، قیمت پیش‌خرید ملک در منطقه 22 روندی صعودی داشته است. جهت بررسی این موضوع با جزئیات کامل می‌توانید به مطالعه مقاله “روند حرکت قیمت ملک در سال آتی 1402” بپردازید.

چرا تعاونی فرتاک را برای پیش خرید ملک انتخاب کنیم؟

 

پیش‌خرید ملک از تعاونی‌های معتبر اهیمت زیادی دارد و به خریدارن ملک این امکان را می‌دهد که بهترین انتخاب را داشته باشند. تعاونی فرتاک از جمله بهترین تعاونی‌ها در حوزه ساخت‌وساز است. این تعاونی از سابقه و اعتبار بالایی در منطقه 22 تهران برخوردار است. 

تعاونی فرتاک: بهترین تعاونی منطقه 22

 تعاونی فرتاک از جمله تعاونی‌های معتبر پیش‌فروش ملک در منطقه 22 تهران است. این تعاونی در سال 1399 به شماره ثبت 572933، با مدیریت مهندس امیر مهدی کاویانی به ثبت رسیده است.  

تعاونی فرتاک پروژه‌های موفق متعددی را در کارنامه کاری خود دارد و یکی از تعاونی‌های خوش نام و باسابقه در منطقه 22 تهران است. پروژه‌های در حال ساخت این تعاونی شامل پروژه افق فرتاک، برج مجلل دوقلو، فراز و… است. این تعاونی برنامه زمانی مشخصی جهت تحویل به موقع پروژه‌های خود دارد. 

 تعاونی فرتاک به دلیل ارائه حق امتیاز مشخص و تعیین اقساط ماهیانه به صورت دقیق و… توانسته است رضایت بالایی از مشتریان را به خود اختصاص دهد. برای تمامی پروژه‌های در دست ساخت این تعاونی طراحی خاص و منحصربه‌فردی در نظر گرفته شده است که خریداران عزیز می‌توانند با مراجعه به پروژه مد نظر خود از روند اجرای آن‌ بازدید نمایند.

 

مشاوره پیش‌خرید خانه و آپارتمان در تهران

برای دریافت مشاوره پیش‌خرید ملک در منطقه 22 تهران می‌توانید، سوالات خود را در کادر روبه‌رو وارد نمایید تا مشاورین ما در بخش پشتیبانی در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

برای دریافت مشاوره پیش خرید آپارتمان در تهران، سوال خود را برای ما بفرستید.

بهترین تعاونی پیش‌فروش ملک در منطقه 22 تهران

بهترین و معتبرترین تعاونی در منطقه 22

بهترین و معتبرترین تعاونی در منطقه 22 تهران

همانطور که قبلا اشاره شد، رشد عالی منطقه 22 باعث شده است افراد مختلفی در این منطقه به دنبال سرمایه‌گذاری و کسب سود باشند. روشی که با استقبال بالایی از سوی سرمایه‌داران همراه بوده است، مراجعه به تعاونی‌های منطقه برای شرکت در پیش فروش ملک است.

تعاونی‌های مختلفی در منطقه 22 در حال فعالیت هستند که یکی از بهترین و معتبرترین آنها تعاونی کاشانه سازه فرتاک است. این تعاونی به عنوان یکی از بهترین انبوه سازان در منطقه 22 از سال 1399 تا به حال مشغول به فعالیت است.

مجموعه ما در مدت زمان کوتاه فعالیت توانسته‌ است پروژه‌های مختلف و موفقی را تحویل پیش خریداران دهد و پروژه‌های بی‌نظیری را نیز شروع کند.

در این بخش به ویژگی‌های بهترین و معتبرترین تعاونی در منطقه 22 پرداخته‌ایم که با در نظر گرفتن و توجه به آنها، پیش خریداران می‌توانید با دید بهتری وارد قرارداد پیش خرید ملک شده و در انتخاب تعاونی نیز دقیق‌تر باشند، موارد عبارت‌اند از:

  • سابقه فعالیت حرفه‌ای
  • تعداد پروژه‌های موفق و نتیجه بخش
  • تضمین سوددهی به پیش خریداران در رابطه با قرارداد‌ها
  • تحویل دقیق پروژه و ملک طبق زمان تعیین شده احتمالی
  • ارائه مشاوره و راهنمایی پیش فروش ملک متناسب با شرایط پیش خریدار
  • تعیین حق امتیاز به صورت معقول و منصفانه
  • دادن اطلاعیه و آگاهی منظم به پیش خریداران از روند و پروسه کار

تعاونی کاشانه ساز فرتاک دارای پروژه‌های فعال در منطقه 22 است که با حق امتیاز به صرفه و مناسب عضوگیری پروژه‌ها را شروع می‌کند و در تمامی پروسه کار پیش خریداران را از وضعیت کار مطلع می‌کند.

تعاونی کاشانه سازه فرتاک

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره‌های موجود در وبسایت گروه مهندسی فرتاک به آدرس اینترنتی «fartak-company.com» با ما در ارتباط باشید. مشاورین حرفه‌ای ما در تعاونی کاشانه سازه فرتاک با ارائه مشاوره پیش فروش ملک به صورت کاملا رایگان به مراجعین و عزیزانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، آنها را راهنمایی کرده و پروژه‌های مرتبط و مناسب را پیشنهاد دهند.

پیش فروش و پیش خرید ملک چیست؟

پیش فروش و پیش خرید ملک چیست؟

پیش فروش ملک به قراردادی اطلاق می‌شود که ملک یا آپارتمان قبل از اینکه به طور کامل تکمیل شود، پیش خریدار در آن سرمایه‌گذاری کرده و آن را به اصطلاح پیش خرید می‌کند و پیش فروشنده که در قراردادهای حرفه‌ای باید یک شرکت تعاونی باشد، پس از رسمی شدن قرارداد و تکمیل ظرفیت اعضا، پروسه ساخت را شروع می‌کند.

دو عبارت پیش خرید و پیش فروش در حقیقت به یک معنی به کار برده می‌شوند و هر دو اشاره به قراردادهایی دارند که حق امتیاز در پیش خرید و شرکت در ملک مربوطه قبل از ساخت را امکان پذیر می‌سازد.

قانون پیش فروش ملک، سال 1389 از سوی شورای اسلامی تصویب شد و وارد حوزه ساخت و ساز ایران گردید و در بازه زمانی کوتاهی به یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ملک تبدیل شد.

معرفی پروژه‌های پیش‌فروش ملک در منطقه 22 تهران

معرفی پروژه‌های پیش‌فروش ملک در منطقه 22 تهران

همانطور که می‌دانید پروژه‌های زیادی در منطقه 22 تهران در حالت ساخت هستند که به صورت پیش‌فروش ارائه شده‌اند. در این بخش به معرفی برخی از این پروژه‌ها و تعاونی‌های سازنده می‌پردازیم:

1. پروژه افق فرتاک

از جمله بهترین پروژه‌های در حال ساخت می‌باشد که در 256 واحد عرضه شده است. این برج با طرحی لوکس و بی‌نظیر ساخته شده که متراژ واحدهای آن بین 96 تا 112 مترمربع متغیر می‌باشد.

2. پروژه پدافند هوایی C

این پروژه توسط تعاونی مسکن پدافند هوایی ارتش در حال ساخت است که، دارای سیستم لرزه‌گیر بوده و امنیت بالایی دارد.

3. پروژه برج الماس چیتگر

در پهنه B شهرک چیتگر قرار گرفته است و تحت نظارت تعاونی حفاظت ارتش ساخته می‌شود. در قسمت نمای این برج از شیشه کرتین وال استفاده شده که زیبایی بی‌نظیری به آن بخشیده است.

4. پروژه برج میعاد

در قسمت شمالی دریاچه چیتگر برج میعاد قرار دارد. از جمله آپشن‌های این پروژه دسترسی به اتوبان‌های همت، حکیم، آزادگان و… می‌باشد.

5. پروژه پالیز

این پروژه شامل 2 برج در 23 طبقه است. پروژه پالیز تحت نظارت تعاونی‌های هیئت علمی دانشگاه و صندوق بازنشستگی ساخته می‌شود.

6. پروژه الوند

از جمله پروژه‌های جدید در حال ساخت است که تحت نظارت تعاونی ابنیه همت ساخته می‌شود.

7. پروژه تریتیوم vip

لوکیشن این برج در ضلع غربی دریاچه چیتگر است که توسط تعاونی نیکان سازه سدید در حال ساخت می‌باشد. همچنین دارای امکانات و تجهیزات بسیار زیادی نیز می‌باشد.

8. پروژه شمیم رحمت (نخل 3)

این پروژه در محله کوهک منطقه 22 قرار گرفته است. همچنین دارای دسترسی خوبی به اتوبان‌های همت، حکیم، آزادگان و… می‌باشد.

9. پروژه نارنجستان 4

یکی از پروژه‌هایی است که در منطقه 22 تهران قرار دارد. یکی از پروژه‌های بسیار عالی می‌باشد که برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌باشد.

10. پروژه مدیران شهرداری

دومین پروژه تعاونی منابع انسانی شهرداری تهران می‌باشد که در منطقه 22 قرار گرفته است. این پروژه دارای 23 طبقه است که 19 طبقه از آن مسکونی می‌باشد.

 

انواع روش‌های پیش فروش ملک در منطقه 22

همانطور که می‌دانید یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ملک، پیش فروش و پیش خرید است. برای شرکت در پروژه‌های پیش فروش ملک در منطقه 22 تهران می‌توانید از طریق تعاونی‌های فعال در منطقه اقدام کنید.

انواع روش‌های پیش‌فروش ملک در منطقه 22

در این بخش به روش‌های مختلفی پیش فروش ملک در منطقه 22 پرداخته‌ایم و هرکدام را معرفی کرده و به این موضوع پرداخته‌ایم که این شیوه برای چه افرادی مناسب است. روش‌های پیش فروش و پیش خرید ملک به طور کلی شامل موارد زیر است :

1. پیش فروش ملک از طریق پرداخت حق امتیاز

حق امتیاز اشاره به مبلغ پرداختی اولیه‌ای دارد که سرمایه‌دار برای شرکت در پیش فروش و قرارداد پرداخت می‌کند. این حق امتیاز در اکثر قراردادها برابر با 50% یا همان نصف مبلغ اولیه‌ است.

به عنوان مثال: برای شرکت در یک پروژه پیش فروش ملک، تعاونی مربوطه از سرمایه‌داران می‌خواهد که نصف هزینه اولیه را در ابتدا پرداخت کنند و سپس مبلغ باقی مانده را باتوجه به شیوه کاری خود بر تعداد ماه‌های تکمیل پروژه تقسیم و آن را قسط بندی می‌کند.

در مثال بالا باید توجه داشت که علاوه بر مبلغ اولیه پرداختی، درصدی از کل هزینه کسر شده و برای زمانی است که تحویل سند انجام شود. (مثلا 17% از کل هزینه یا 20% از کل هزینه برای تحویل سند است.)

همچنین باید این را نیز در نظر داشته باشید که نرخ تورم سالیانه که از سوی سازمان انبوه سازی مشخص می‌شود نیز بر مبلغ باقی مانده محسابه می‌شود و مجددا تقسیم بر تعداد ماه‌های مانده می‌شود.

این شیوه از پیش فروش ملک به خرید علل حسابی نیز معروف است و برای سرمایه‌دارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بازه طولانی مدت داشته و از بابت پرداخت قسط‌‌بندی و پرداخت نرخ تورم مشکلی نداشته باشند مناسب و کاربردی است.

این مدل پیش فروش با مدت زمان تکمیل پروژه، نرخ تورم سالانه و هزینه‌های احتمالی و جانبی پروژه ارتباط مستقیم و در برخی موارد رابطه غیر مستقیم دارد و از این بابت بهتر است سرمایه‌داران تمامی جوانب را مد نظر قرار دهند و درنهایت اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

2. پیش فروش و پیش خرید ملک از طریق پروژه‌های سهامی

شیوه دوم در پیش فروش ملک در منطقه 22 که اگر محبوب‌تر از روش قبل نباشد، میزان محبوبیت آن کمتر هم نیست و سالانه افراد زیادی در این مدل قرارداد شرکت کرده و از بازده نهایی آن احساس رضایت کرده و به سوددهی مناسبی دست می‌یابند.

پروژه‌های سهامی به این دلیل که اغلب هزینه بالایی به نسبت قراردادهای دیگر دارند و افراد بسیار زیادی توانایی پرداخت قسط‌بندی‌ و هزینه اولیه را ندارند، امکان خرید سهم به اندازه سرمایه را فراهم کرده است.

در این روش، سرمایه‌دار باتوجه به حداقل قیمت تعیین شده از سوی تعاونی در پروژه شرکت کرده و سهم مشخصی از کل پروژه را خریداری می‌کند. پس از تکمیل پروژه پیش فروش سند به اسم پیش خریدار یا پیش خریداران به صورت شراکتی ثبت می‌شود؛ یا اینکه سرمایه‌دارانی که سهم کمتری دارند پس از تکمیل پروژه، سهم خود را به سرمایه‌داری که سهم بیشتری دارد فروخته و امتیاز پیش خرید را واگذار می‌کنند.

این روش سرمایه‌گذاری نیز به مانند روش قبلی از مدت زمان تکمیل پروژه، قیمت اولیه و نرخ تورم تاثیر می‌پذیرد و تنها تفاوت در این است که سرمایه‌دار تعیین می‌کند که چه مقدار سرمایه به پروژه اختصاص دهد.

بهتر است افرادی در این مدل سرمایه‌گذاری و پیش فروش شرکت کنند که توانایی شرکت در خرید علل حسابی به طور کامل نداشته باشند یا اینکه از پس قسط بندی برخی از پروژه‌ها که برای هر متر هزینه بالایی تعیین کرده‌اند بر نیایند.

پروژه المپیا در منطقه 22 تهران به شیوه سهامی برای پیش فروش گذاشته شده است و سرمایه‌دارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در پروژه‌ تجاری-اداری با سوددهی بالا دارند می‌توانند آن را به عنوان گزینه‌ای عالی در نظر داشته باشند.

3. پیش فروش ملک به روش قطعی

روش سوم در پیش فروش و پیش خرید ملک در منطقه 22 تهران، روش قطعی است. این روش برای سرمایه‌دارانی مناسب است که به دنبال قسط بندی کردن هزینه، پرداخت ماهانه و دغدغه از بابت نرخ تورم و مواردی از این قبیل را ندارند.

در این روش سرمایه‌دار کل هزینه پیش فروش ملک را باتوجه به شرایط پروژه‌ای که در آن شرکت کرده است پرداخت می‌کند و برای ادامه مسیر نیاز به پرداخت مجدد و… ندارد.

عوامل تاثیرگذار در 2 روش قبلی در این مورد تاثیر چندانی نداشته و آن را دستخوش تغییر قرار نمی‌دهند. تعاونی به شیوه‌ای قرارداد با سرمایه‌دار می‌بندد که بسیاری از این موارد از پیش محاسبه شود اما اگر نرخ تورم بیش از تخمین اولیه باشد، ممکن است مجددا نیاز به پرداخت سرمایه‌دار در مراحل بعدی پروژه وجود داشته باشد.

این روش پیش فروش ملک برای سرمایه‌دارانی مناسب است که از بابت پرداخت هزینه نگرانی چندانی ندارند و قصد سرمایه‌گذاری در وسعت و حجم بالا دارند.

اهمیت پیش فروش ملک در منطقه 22 تهران

یکی از دلایلی که منجر به رشد منطقه 22 تهران شده است، وجود شرکت‌های تعاونی است. رقابت بالایی که بین این تعاونی‌ها وجود دارد، منجر به احداث پروژه‌های مختلفی شده است که دلیل منطقی و مناسبی است برای سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر به منطقه 22 تهران برای سرمایه‌گذاری.

اهمیت پیش‌فروش ملک در منطقه 22 تهران

یکی از دلایل رشد منطقه 22، وجود تعاونی‌های انبوه ساز در آن است. تعاونی‌های فعال در این منطقه با احداث پروژه‌های مختلف و گوناگون میزان سرمایه‌گذاری ملک را در 1 دهه اخیر به طرز چشمگیری افزایش داده‌اند.

قراردادهای پیش فروش و پیش خرید ملک این امکان را در اختیار عزیزانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، اما بودجه بالا و هنگفتی برای این کار ندارند قرار می‌دهد. تعاونی کاشانه سازه فرتاک در قراردادهای خود شیوه پرداخت به صورت سهامی را امکان پذیر کرده است که تمامی افراد بتوانند پیش خرید ملک انجام دهند. اهمیت پیش فروش در این منطقه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • دسترسی به تمامی امکانات و مراکز متعدد در منطقه22
  • سوددهی عالی پروژه‌های پیش فروش ملک
  • استفاده از سایر پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در منطقه 22
  • رشد اقتصادی سریع منطقه به نسبت سایر مناطق تهران

در ادامه به مزایا پیش خرید ملک در منطقه پرداخته شده و امکانات موجود در آن لیست شده است. با خواندن مقاله تا بخش پایانی به خوبی با پیش فروش ملک در منطقه 22 آشنا شده و از مهم‌ترین مواردی که بهتر است مد نظر قرار دهید مطلع می‌شوید.

معرفی منطقه 22 تهران و بررسی مزایا پیش خرید ملک در آن

معرفی منطقه 22 تهارن

منطقه 22 تازه‌ سازترین منطقه در سمت شمال غربی تهران است که به واسطه نزدیکی به کوهستان البرز از سمت شمال و  دسترسی راحت به آزاد راه تهران-کرج از سمت جنوب به منطقه‌ای خوش آب و هوا و در عین حال بسیار استراتژیک و مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است؛ همچنین منطقه 22 تهران از سمت غرب به جنگل وردآورد و از شرق به رودخانه کن منتهی می‌شود.

موقعیت بی‌نظیر منطقه 22 به شکلی است که در آن مراکز رفاهی، تفریحی و تجاری مختلفی تاسیس شده است و دسترسی به این مراکز برای ساکنین این منطقه بسیار راحت و آسان است؛ از جمله مهم‌ترین این مراکز می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید ایران مال (بزرگ‌ترین مرکز خرید در خاورمیانه)
  • پروژه بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی
  • دریاچه مصنوعی چیتگر و پارک جنگلی چیتگر
  • پروژه‌های تجاری- اداری متعدد مانند المپیا سنتر و…
  • وجود مرکز تفریحی بام لند در منطقه
  • بوستان جوانمردان و چندین محله و منطقه دیدنی و جذاب

تمامی موارد نام برده از جمله مزایایی است که پیش فروش ملک در منطقه 22 تهران در اختیار پیش خریداران قرار می‌دهد. علاوه بر موقعیت مناسب منطقه و امکانات رفاهی و تفریحی که در آن وجود دارد، مهم‌ترین مزیت پیش فروش ملک در منطقه 22 میزان سوددهی بسیار مناسب پروژه‌ها در بازه زمانی کوتاه است.

9 نکته مهم در قرارداد پیش فروش ملک در منطقه 22

9 قانون اصلی پیش فروش ملک در منطقه 22

برای پیش فروش ملک توجه به نکات و پیش‌نیاز‌های آن، درصد سوددهی پروژه را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر رضایت طرفین قرارداد را به همراه خواهد داشت. تهیه مدارک و شرایط لازم جزو پیش نیاز‌های اولیه برای تنظیم قرارداد پیش فروش ملک در منطقه 22 است که در زیر لیست شده است:

  • ارائه سند رسمی مالکیت و سند رسمی حق احداث پروژه
  • پروانه ساخت ملک مربوطه
  • شناسنامه فنی مستقل و رسمی هر واحد
  • وجود بیمه نامه مسئولیت موضوع ماده 9
  • استعلام نامه اداره ثبت اسناد
  • مشخصات دقیق پیش خریدار و پیش فروشنده

موارد بالا از پیش‌نیازهای قرار داد بود، توجه به نکات مهم حین قید قرارداد نیز پیش خرید ملک که در 9 مورد خلاصه می‌شود را در ادامه قرارداده‌ایم:

  1. ذکر مشخصات پیش خریدار و پیش فروشنده (حقیقی یا حقوقی)
  2. مشخص کردن نشانی، واحد و پلاک ملک به صورت دقیق
  3. وارد کردن ریز مشخصات ملک شامل متراژ ، تعداد اتاق، ، انباری و…
  4. ذکر ویژگی‌های فنی و معماری کل ملک (متراژ کل، امکانات، قرارگیری در منطقه و…)
  5. نوشتن قسط‌بندی‌های قرارداد و شیوه پرداخت
  6. ذکر صریح زمان احتمالی تحویل پروژه از سوی تعاونی
  7. ذکر تمامی هزینه‌های احتمالی پیش فروش
  8. درج تعهداتی که پیش فروشنده به پیش خریدار می‌دهد
  9. معرفی داوران پیش فروش ملک

توجه به این موارد می‌تواند مسیر پیش خرید و پیش فروش را به خوبی مشخص کرده و پیروی از آنها موجب می‌شود که معامله بدون دردسری را تجربه کنید.

سوالات متداول پیش فروش ملک در منطقه22

در این بخش سوالات متداول و پرتکراری که بسیاری از سرمایه‌داران از پروسه پیش فروش ملک، قیمت و سرمایه‌ اولیه برای شرکت در قرارداد و دلیل انتخاب تعاونی از تیم پیشتیبانی و مشاوره ما پرسیده‌اند و نسبت به پاسخ آن حساس بوده‌اند را مورد بررسی قرار داده و جواب آنها را به صورت واضح قرار داده‌ایم. که متداول‌ترین آنها را در زیر به همراه پاسخ برای شما قرار داده‌ایم:

حق امتیاز به مفهومی گفته می‌شود که در آن پیش خریدار (سرمایه‌دار) مبلغ اولیه تعیین شده از سوی تعاونی را پرداخت می‌کند تا حسن نیت خود از بابت پیش فروش ملک را به تعاونی مربوطه ثابت کند.

در مقابل، پیش فروشنده نیز که شرکت تعاونی است، قرارداد واحد یا ملک را برای پیش خریدار رسمی کرده و حق امتیازی برای وی در نظر گرفته و مشخص می‌کند.

حق امتیاز پروژه‌های پیش فروش ملک بر اساس مترمربع تعیین می‌شود و برای هر پروژه‌ متغییر است. هرچه پیش خریدار زودتر اقدام به پیش فروش ملک کند، این قیمت کمتر محاسبه می‌شود؛ در پروسه ساخت این مبلغ باتوجه به برخی موارد بالاتر می‌رود. همچنین نرخ تورم سالانه که از سوی سازمان انبوه سازان تعیین می‌شود، مبلغ حق امتیاز را تغییر می‌دهد.

این سوال ربط مستقیم به پروژه پیش فروش ملک مربوطه دارد و برای هر ملکی متغییر است. به طور کلی سرمایه اولیه برای شرکت در پیش خرید ملک، پرداخت 50% قیمت کل ملک مدنظر است.

پیش خریدار با پرداخت نصف قیمت ملک به عنوان پیش قسط شروع پیش خرید را تضمین می‌کند. 14 درصد هزینه کل ملک زمانی پرداخت می‌شود که پروژه تکمیل و آماده تحویل است؛ به اصطلاح زمان انتقال سند و تحویل کلید. مابقی هزینه به صورت ماهانه برای پرداخت قسط بندی می‌شود.

این سوال ربط مستقیم به پروژه پیش فروش ملک مربوطه دارد و برای هر ملکی متغییر است. به طور کلی سرمایه اولیه برای شرکت در پیش خرید ملک، پرداخت 50% قیمت کل ملک مدنظر است.

پیش خریدار با پرداخت نصف قیمت ملک به عنوان پیش قسط شروع پیش خرید را تضمین می‌کند. 14 درصد هزینه کل ملک زمانی پرداخت می‌شود که پروژه تکمیل و آماده تحویل است؛ به اصطلاح زمان انتقال سند و تحویل کلید. مابقی هزینه به صورت ماهانه برای پرداخت قسط بندی می‌شود.

متخصصین تعاونی فرتاک به منظور جلوگیری از پرداخت نشدن قسط‌های پیش فروش ملک در منطقه 22 از ابتدا تمامی جوانب کار را در نظر می‌گیرند و متناسب با شرایط پیش خریدار، پروژه پیش فروش ملک را به این عزیزان پیشنهاد می‌دهند؛ چنانچه پرداختی‌ها به صورت نامنظم باشد یا به طور کامل قطع شود، تعاونی پیگیری اولیه را انجام داده و ضرب الاجل مشخص می‌کند.

در نهایت اگر پیش خریدار نتواند در زمان تعیین شده، قسط‌های پرداخت نشده را تسویه کند، قرارداد به صورت یک طرفه از سوی پیش فروشنده فسخ و پیگیری قانونی انجام می‌شود.

تعاونی فرتاک با فعالیت جدی و حرفه‌ای از سال 1399 تاکنون توانسته است به یکی از حرفه‌ای‌ترین تعاونی‌های منطقه 22 تهران تبدیل شود. تعاونی ما تضمین سوددهی برای قراردادهای پیش فروش به پیش خریداران می‌دهد. حق امتیاز منصفانه و پیگیری دقیق پروژه‌ها و مطلع ساختن پیش خریداران از ویژگی‌های اصلی مجموعه ما است.

امتیاز کاربران:

5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس‌های ما

از ساعت 8:00 الی 18:00
روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
  • 021-46127729
  • 021-46147943
  • 021-46147967
  • 021-46147907
  • 021-46147885
همیشه در دسترس