منطقه چیتگر تهران

content
خلاصه محتوا:
5/5
تهران با جمعیت فراوان یکی از بهترین شهرها برای ساخت و ساز و سرمایه گذاری در ملک است. یکی از مناطق این شهر که اتفاقا در آن ساخت و ساز خیلی زیادی درجریان است منطقه چیتگر می‌باشد که در شمال غربی تهران واقع شده است. در این بخش به معرفی و بررسی پروژه های تجاری و اداری آن مانند رزمال، لکسون، آرتمیس و... و امکانات و جاذبه های گردشگری همچون مرکز خرید ایران مال، پارک جنگلی چیتگر، باغ گیاه شناسی ملی ایران و دریاچه چیتگر و... این منطقه در تهران خواهیم پرداخت.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 8 دقیقه

زمان مطالعه: 8 دقیقه

یکی از نکات قابل توجه برای افرادی که قصد دارند بدانند منطقه چیتگر تهران کجاست، توجه به تاریخچه این منطقه است. در گذشته زمین های محله تهران متعلق به خانواده فرمانفرمایان و فیروزگر بود که بعد از انقلاب به سازمان های زمین شهری واگذار شد که با گذشت زمان و مهاجرت افراد به غرب پایتخت تهران به مشکل ترافیک برخورد از این رو، مسئولان دولتی تصمیم گرفتند این منطقه را به شهر تهران اضافه کنند و محله‌ای جدید به نام چیتگر تاسیس کنند.

منطقه چیتگر کجاست؟

منطقه چیتگر کجاست؟

آگاهی از این موضوع که منطقه چیتگر کجاست و از چه پتانسیل هایی برای پیشرفت برخوردار است، می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به سرمایه گذاری  در زمینه ساختمان های مسکونی، تفریحی، تجاری حائز اهمیت باشد.

منطقه چیتگر یکی از محله‌های منطقه 22 تهران به شمار می‌رود که در شمال غربی آن واقع شده است. این منطقه از شمال به اتوبان شهید همدانی، از جنوب به آزادگان از غرب به پیکان شهر و آزادشهر منتهی و یکی از محله های بزرگ تهران به شمار می‌رود که دارای دو قسمت شمالی و جنوبی نیز می‌باشد. منطقه چیتگر از ساختمان‌های مدرن و بلند قامت تشکیل شده است و دارای بافتی نوساز است. همچنین لازم به ذکر است که محله چیتگر در کلان شهر تهران قدمت زیادی ندارد پس نمیتوان گفت که جزء محله های قدیمی تهران بشمار می‌رود.

همچنین این منطقه دارای آب و هوایی دلپذیر و جاذبه های گردشگری مانند دریاچه و جنگل و… می‌باشد که اهمیت محله چیتگر را دوچندان کرده است. بررسی چیتگر دریافت

منطقه چیتگر تهران d
منطقه چیتگر تهران m

امکانات و جاذبه‌های گردشگری منطقه چیتگر تهران

منطقه چیتگر به دلیل قرارگیری و موقعیت عالی که دارد از جاذبه‌های گردشگری بسیاری زیبا و عالی برخوردار است. رودخانه چیتگر، پارک جنگلی، مرکز خرید ایران مال و… تنها چند نمونه از زیبایی‌های این منطقه به شمار می‌روند.

در ادامه بهترین امکانات و زیباترین جاذبه‌های منطقه چیتگر تهران را معرفی کرده و آنها را مورد بررسی قرار داده‌‌ایم، به ادامه مطلب توجه فرمایید:

1. مرکز خرید ایران مال «iranmall»

مرکز خرید ایران مال «iranmall»

ایران مال یا همان بازار بزرگ ایران در منطقه چیتگر تهران واقع شده است و یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری کشور به حساب می‌آید که خود دارای مراکز تفریحی، رفاهی و دیدنی متعددی است.

مساحت ایران مال 1 میلیون و 669 هزار و 504 مترمربع است و جزو 5 مرکز خرید بزرگ دنیا قرار دارد؛ همچنین امتیاز بزرگ‌ترین مرکز خرید خاورمیانه‌ نیز تاکنون به این مجتمع عظیم اختصاص دارد.

نکته جالب درباره این مرکز خرید وسعت فوق‌العاده و تنوع بالای آن است، به طوری که این فروشگاه بخش‌های بسیاری را در خود جای داده است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند؛ از این جاذبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتابخانه جندی شاپور
  • تالار الماس ایران مال
  • باغ رستوران ملل
  • شربت خانه واقع در ایران مال
  • تالار آینه
  • مراکز تفریحی متعدد از جمله: بولینگ، استخر و اسپا و…
  • وجود مجموعه‌ اسکواش، استادیوم چند منظوره، پیست یخ و… در ایران مال
  • شهربازی ایران مال
  • کافی‌شاپ‌ و فسود فودی‌های معروف

موارد بالا تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی این مجتمع بزرگ محسوب می‌شود که در منطقه 22 تهران و در چیتگر واقع شده است. جالب اینکه اگر بخواهید تنها بخش تجاری این مجتمع بزرگ را ببینید و از آن دیدن کنید، 3 تا 4 روز زمان بدون وقفه نیاز خواهید داشت.

2. پارک جنگلی چیتگر

این پارک با مساحت 950 هکتاری که دارد، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود. پارک جنگلی در ابتدا با این هدف ساخته شد که سطح اکسیژن تهران را بالا ببرد اما در حال حاضر به منطقه‌ای جذاب و دیدنی و جاذبه‌ گردشگری عالی تبدیل شده است.

از امکاناتی که این پارک جنگلی در اختیار افراد و گردشگران قرار می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود پیست‌ اسکیت و دوچرخه سواری و زمین‌های ورزشی متعدد در اطراف پارک
  • همجواری پارک با دریاچه مصنوعی چیتگر
  • بوستان ریحانه بانوان مکانی اختصاصی برای بانوان
  • میشه‌زار و باغ راز هستی (طبیعتی بکر با حیواناتی همچون میش و خرگوش و…)
  • زمین بازی پینت بال
  • باشگاه سوارکاری

علاوه بر موارد نام برده و جاذبه‌های دیدنی آن، پارک جنگلی چیتگر اهمیت بالایی در حفظ سلامت اکوسیستم و چرخه طبیعی منطقه دارد و آب و هوای منطقه را به مراتب بهبود بخشیده است و این دلیل به تنهایی کافی است برای عزیزانی که قصد دارند در اطراف این منطقه زیبا سرمایه‌گذاری یا زندگی کنند.

3. باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ با مساحت 145 هکتار در منطقه چیتگر تهارن واقع شده است و جزو 10 باغ گیاه‌شناسی بزرگ جهان محسوب می‌شود. احداث و اجرای این باغ به سال 1348 برمی‌گردد. این باغ تنوع بسیار بالایی از گیاهان (چیزی حدود 3000 گونه مختلف و گوناگون) را در خود جای داده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری فوقالعاده و عالی منطقه چیتگر تهران به حساب می‌آید.

باغ گیاه شناسی ملی ایران دارای بخش‌های مختلفی است و زیبایی‌های خاص و جلوه‌های بسیار زیبا و عالی را در خود جای داده است. عزیزانی که در منطقه 22 تهران هستند و قصد دارند زیباترین گونه‌های گیاهی ایران و جهان را از نزدیک مشاهده کنند، پیشنهاد می‌دهیم حتما از این باغ دیدن کنند.

4. آبشار تهران واقع در منطقه چیتگر

شاید یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مناطق دیدنی منطقه چیتگر تهران بتوان به آبشار تهران اشاره کرد. این آبشار از بخش‌های مختلفی شامل: برکه‌ها، آلاچیق‌ها و دریاچه‌های مصنوعی مختلفی تشکیل شده است.

باغ گل و گیاهان دارویی یکی از بهترین بخش‌های این آبشار است که علاقه‌مندان به این حوزه بهتر است از آن دیدن کنند. آبشار تهران دارای مساحت 200 هکتاری است و جزو جاذبه‌های گردشگری و جذاب منطقه چیتگر تهران است.

اگر به منطقه چیتگر سر زده و از آن دیدن کردید، این آبشار جذاب و دیدنی را فراموش نکنید و حتما از نزدیک این جاذبه گردشگری را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این مجموعه از ساعت 12 شب تا 6 صبح تعطیل است و به صورت 24 ساعته نیست.

5. دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس)

در قسمت شمالی پارک جنگلی چیتگر، دریاچه مصنوعی چیتگر قرار دارد که دارای مساحتی حدود 130 هکتار است و یکی از زیباترین دریاچه‌های مصنوعی تهارن و ایران محسوب می‌شود.

این دریاچه با نام دریاچه شهدای خلیج فارس نیز شناخته شده و معروف است و از جاذبه‌های گردشگری چیتگر است که هدف اجرای آن به همراه پارک جنگلی برای بهبود کیفیت آب و هوا تهران در سال 1347 و 1348 برمی‌گردد. از بخش‌های جذاب و دیدنی این دریاچه موارد زیر را می‌توان مد نظر قرار داد:

  • قایق سواری و ماهیگری در دریاچه
  • دوچرخه سواری در اطراف دریاچه با امکان کرایه کردن دوچرخه برای سنین مختلف
  • پیک نیک و تفریح دراطراف دریاچه
  • وجود کارتینگ، ساحل شنی و شهربازی در کنار دریاچه
  • داشتن زمین بازی‌های مختلف و گوناگون و جالب مانند: پارک وحشت، پیست پرش، سرزمین بازی، سیرک و…

موارد بالا بخشی از مراکز دیدنی و جذاب این دریاچه هستند که با پرداخت مبلغ ورودی اندکی می‌توانید از تمامی این موارد دیدن کرد.

6. مجتمع تجاری رزمال

قرارگیری 2 مجتمع زیبا و فوق‌العاده زرمال و بام لند در این منطقه، اهمیت سرمایه‌گذاری و از طرفی افزایش گردشگری در منطقه را به طور چشمگیری بالا برده و آن را بهبود بخشده‌اند.

مجتمع تجاری – اداری، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی رزمال یکی از بهترین ساختمان‌های واقع در چیتگر است که با زیربنای 200 هزار متری خود به اهمیت منطقه ارزش بالایی بخشیده است.

این دارای 25 طبقه و  384 واحد تجاری است که هر طبقه آن به بخش اختصاص دارد؛ از مد و پوشاک تا بخش فرهنگی و هنری و از لوازم خانگی تا قسمت ورزشی و… را شامل می‌شود.

7. مجموعه تفریجی بام لند

مجموعه تفریجی بام لند

از جاذبه‌های گردشگری دیدنی دیگر منطقه چیتگر تهران، قطعا باید به مجموعه تفریحی و تجاری بام لند اشاره کرد. باک لند اولین مرکز خرید خطی ایران است که در فضای باز ساخته شده است. بام لند دارای بخش‌های تفرحی مختلفی است که از جالب‌ترین آنها می‌توان موارد زیر را مد نظر قرار داد و از آن دیدن کرد:

  • ماهیگری و قایق سواری در دریاچه
  • رستواران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلف و برند بام لند
  • شهربازی سرپوشیده
  • اسکلی فلایر
  • فوتبال دستی انسانی
  • شهر بادی
  • واقعیت مجازی (Vr land)

8. بوستان جوانمردان

از دیگر بخش‌های دیدنی و جذابی که در منطقه چیتگر قرار دارد و جلوه بصری فوق‌العاده‌ای به منطقه بخشیده و بخش‌های دیدنی و عالی را در خود جای است، بوستان جوانمردان است.

بوستان جوانمردان 150 هکتار وسعت دارد. دلیل اسم‌گذاری این بوستان، قرارگیری بیش از 80 تندیس مجسمه‌ای از مشاهیر و جوانمردان کشور است. فضای سبز بسیار دلنشین و لذت بخش و چشم انداز فوق‌العاده این مجموعه منجر به افزایش گردشگری و بازدید در آن شده است.

9. پارک جنگلی خرگوش دره

یکی دیگر از پارک‌های واقع در منطقه چیتگر که از جاذبه‌های گردشگری و عالی منطقه نیز محسوب می‌شود، پارک جنگلی خرگوش دره با وسعت 65 هکتاری است. این پارک به دلیل وسعت مناسب و تنوع گیاهی مختلف، از بخش‌های بسیار زیبا منطقه است که برای پیک نیک و تفریح مکانی عالی و مناسب است.

پوشش گیاهی این پارک شامل درختان کاج، سرو، اقاقیا و… می‌شود. به دلیل درختان متنوع و زیبا و چشم انداز بکر و طبیعی بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت این پارک را برای کمپینگ و تفریح آخر هفته خود انتخاب می‌کنند.

10. شهربازی هزار و یک شهر

قطعا شهربازی هزار و یک شهر در منطقه چیتگر را نباید از لیست جاذبه‌های گردشگری و دیدنی این منطقه حذف کنیم. این شهربازی فوق‌العاده با داشتن 7 دیار مختلف و جذاب که هر بخش نمایانگر و معرفی کننده بخش بخصوصی است.

این شهربازی دارای 139 هکتار مساحت است که در بخش شمالی بزرگراه خرازی واقع شده است. پیشنهاد می‌شود حتما از زیبایی‌های این شهربازی به همراه خانواده و دوستان دیدن نمایید. بازدید کودکان از این شهربازی در آشنایی آنها با تاریخ اصیل و ارزش‌های ایرانی موثر است و علاوه بر لذت و بازی، آموزنده و مفید نیز می‌باشد. 

پروژه های تجاری- اداری منطقه چیتگر

مواردی از قبیل وسعت منطقه 22، آب و هوای مطبوع، نزدیکی به پارک جنگلی چیتگر و دریاچه مصنوعی خلیج فارس باعث افزایش ساخت و ساز در این منطقه شده است. با توجه به این که پروژهای اداری-ا تجاری به وسعت زیادی برای ساخت احتیج دارند مدیران و شهرسازان تهران منطقه چیتگر را بهترین موقعیت مکانی برای این قبیل پروژه ها درنظر گرفته است. که در اینجا می‌توان به تعدادی از آنها اشاره کرد:

مجتمع تجاری-اداری رزمال

مجتمع تجاری-اداری رزمال

مجموعه ی رزمال دارای 24 طبقه است که در مساحتی به وسعت 200000 مترمربع در منطقه 22 در حال ساخت است. این مجموعه دارای کاربری هایی از جمله اداری، فرهنگی، تفریحی، تجاری و ورزشی می‌باشد. که شامل:

سالن های سینما، مرکز خرید، سالن کنسرت، رستوران ها و و فود کورت، روف گاردن، سالن بیلیارد و بولینگ و آیس‌رینگ، فضای بازی کودکان، سالن های ورزشی، تالار های پذیرایی و همایش، فضا های بورس کالا، واحد های اداری، خدماتی و درمانی و… است.

مجتمع تجاری-اداری لکسون

پروژه مجتمع لکسون در ساحل شرقی دریاچه چیتگر درحال ساخت است که دارای 30 طبقه با کاربری تجاری-اداری و خدمات هتلینگ می‌باشد. این برج از یک طبقه منفی 1 تا 3 تجاری، طبقات 4 و 5 و 6 خدمات هتلینگ و طبقات 7 تا 21 اداری است. امکانات برج لکسون شامل: مراکز تجاری، آموزشی و بهداشتی و فرهنگی، سالن آمفی تئاتر، تالار پذیرایی، زمین بازی کودکان، مهدکودک، کتابخانه و …. می‌باشد.

مجتمع تجاری-اداری آیرانا

پروژه تجاری-اداری آیرانا در بهترین مکان منطقه 22 قرار گرفته است به به عنوان بلند مرتبه ترین برج تجاری-اداری در این منطقه شناخته شده است. این برج با دسترسی از چهار طرف به موقعیتی ممتاز تبدیل شده و با چشم‌انداز همیشگی خود به دریاچه زیبای چیتگر و پارک مجاور آن آیند فوق‌‎العاده درخشان را در انتظار دارد. پروژه تجاری و اداری آیرانا با 34 طبقه و مساحت 7200 مترمربع، با پیش‌بینی گنجایش 2200 دستگاه خودرو، نیاز های خدمات شهری را به خوبی برآورده می‌نماید. و همچنین به دلیل نزدیکی به بزرگراه همت و حکیم از نظر راه دسترسی به شرق تهران و مرکز شهر و کرج موقعیت مناسبی دارد.

مجتمع تجاری-اداری آرتمیس

مجتمع تجاری آرتمیس در شمال دریاچه چیتگر در منطقه 22 شهرداری تهران قرار گرفته است. این مجتمع از 6 برج مجزا تشکیل شده است که داری خدماتی از جمله تاکسی هوایی، سینما، شهربازی، هایپر مارکت، مرکز همایش های بین المللی، فودکورت و … است. و همچنین این مجموعه دارای 7 طبقه پارکینگ و 4 طبقه تجاری بوده و دیگر طبقات دارای کاربری اداری است.

امتیاز کاربران:

5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس‌های ما

از ساعت 8:00 الی 18:00
روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
  • 021-46127729
  • 021-46147943
  • 021-46147967
  • 021-46147907
  • 021-46147885
همیشه در دسترس