سوال وجواب‌های پرتکرار از تعاونی فرتاک

در اینجا سوالاتی که بازدید کنندگان وبسایت و مراجعان تلفنی و حضوری مجموعه فرتاک، مکرار پرسیده‌اند را گردآوری کرده‌‌ایم؛ به این امید که  در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سوالات احتمالی شما را پاسخ داده باشیم.

قرارداد عضویت در هر کدام از پروژه‌های تعاونی فرتاک، در دفاتر ثبت اسناد رسمی ثبت می‌شود، بنابراین فراهم کردن و تحویل دادن این مدارک به تعاونی فرتاک برای عضویت و انجام مراحل قانونی ضروری است. مدارک لازم جهت ثبت‌نام در هر کدام از پروژه‌های افق، فراز یا برج‌های مجلل فرتاک به شرح زیر است و هیچ تفاوتی در مراحل و مدارک ثبت‌نام این پروژه‌ها وجود ندارد. این مدارک شامل:

  • مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت
  • آدرس دقیق و کدپستی
  • شماره موبایل به اسم فرد متقاضی

ارائه این مدارک برای صدور و دریافت دفترچه عضویت تعاونی فرتاک الزامی است.

خیر، اطلاعات فردی و مالی اعضای تعاونی فرتاک کاملا محرمانه است و به هیچ ارگان یا نهاد دولتی و غیر دولتی ارسال نمی‌شود مگر در هنگام عقد قرارداد که اطلاعات لازم به دفترخانه ثبت استاد رسمی ارسال می‌شود. از این اطلاعات در اطلاعیه‌ها و آمارهای تعاونی فرتاک که به صورت دوره‌ای منتشر می‌شود استفاده‌ای نخواهد شد و به صورت کاملا محرمانه در هلدینگ فرتاک باقی خواهد ماند. شماره تلفن اعضا نیز فقط برای اطلاع رسانی‌ها و نظرسنجی‌های خود تعاونی فرتاک مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ پس افراد می‌توانند با اطمینان خاطر در پروژه‌های تعاونی فرتاک مشارکت نمایید.

تعاونی کاشانه ساز فرتاک یک شرکت غیردولتی است که براساس قوانین و ضوابط وزارت تعاون و قانون تجارت، تاسیس شده است و به فعالیت در غرب تهران (منطقه 22) مشغول فعالیت در حوزه ساخت مسکن و ساختمان‌های بلند مرتبه است. پس تعاونی فرتاک یک تعاونی کاملا قانونی با مجوزهای لازم است که تحت نظارت سازمان‌های نظارتی مربوطه می‌باشد.

جناب آقای مهندس مهدی کاویانی در سمت مدیر عامل تعاونی فرتاک قرار دارد و ریاست هیئت مدیره آن نیز به عهده آقای مهندس امیر مهدی کاویانی است که هر دو دارای مدرک مهندسی، سابقه درخشان در ساخت پروژه‌های متعدد و مجوز‌های لازم از وزارت تعاون و سازمان نظام مهندسی هستند. تعاونی فرتاک تحت نظارت سازمان نظام مهندسی و وزارت تعاون است.

در تعاونی فرتاک هنگام عقد قرارداد و پذیره نویسی حدود 10 تا 15 درصد از کل هزینه به صورت پیش پرداخت، دریافت می‌‌گردد. سپس در چندین قسط 2 الی 3 ساله مابقی هزینه دریافت می‌شود. اعضا می‌توانند با توجه به صلاح دید خویش، اقساط یکسال را به صورت یکجا و در ابتدای سال پرداخت نمایند. در انتها نیز 5 الی 10 درصد باقی مانده از کل هزینه عضویت، به ترتیب پس از ثبت سند و تحویل کلید واحد‌ها، از اعضا دریافت می‌شود.

تمام مبالغی که تعاونی فرتاک دریافت می‌کند اعم از پیش پرداخت، اقساط و هزینه ناشی از تورم سالانه بر اساس جدول‌ها و مبالغ تعیین شده از سوی سازمان نظام مهندسی و سازمان انبوه سازان و بانک مرکزی محاسبه می‌شوند. این مبالغ بر اساس قیمت منطقه و با نظارت نهاد‌های ذکر شده قیمت گذاری می‌شوند.

بسیاری از تعاونی‌های مسکن ساز، بعد عملیاتی و اجرایی ساخت پروژه‌های خود را برون‌سپاری می‌‎کند و به شرکت‌های پیمانکاری می‌سپارند، اما روش کار در تعاونی فرتاک اندکی متفاوت است. کار ساخت پروژه‌های تعاونی کاشانه ساز فرتاک توسط گروه مهندسی تاوسازه فرتاک انجام می‌شود.

گروه مهندسی فرتاک با مدیریت و نظارت کامل مهندس امیر مهدی کاویانی انجام می‌شود. ایشان بر اساس سابقه درخشانی که در این حوزه دارند، از جدید‌ترین امکانات روز و نوین‌ترین روش‌های مهندسی در ساخت پروژه‌های تعاونی فرتاک استفاده می‌کنند. این کار دو مزیت دارد؛ اول اینکه پیمانکاری پروژه‌ها توسط خود مجموعه انجام می‌شود و دیگر لازم نیست نگران کیفیت اجرای پروژه‌ها باشیم و دوم اینکه، با انجام اینکار بخشی از هزینه‌های تعاونی کاهش می‌یابد و از تحمیل هزینه اضافی بر دوش اعضا جلوگیری می‌شود.

بله، حق امتیاز پروژه‌های تعاونی فرتاک قابل فروش هستند. به عبارت دیگر اعضا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند سهام خود را به فروش برسانند یا واگذار کنند، اما این کار بایستی تحت نظارت تعاونی فرتاک صورت بگیرد. برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده و کلاهبرداری در خرید و فروش واحدهای از قبل پیش خرید شده پروژه‌های تعاونی فرتاک، هنگام عقد قرارداد در متن وکالت نامه عبارت «توکن به غیر ندارد» ذکر می‌شود که به موجب آن خرید و فروش حق امتیاز باید در دفاتر ثبت استاد رسمی و با نظارت تعاونی فرتاک صورت بگیرد.

برخی از تعاونی‌ها طرف قرارداد یک ارگان خاص هستند، به این معنی که مشارکت در پروژه‌های آن‌ها مختص به کارکنان آن ارگان یا نهاد است. معمولا این دسته از تعاونی‌ها، دولتی هستند و صرفا برای ارائه خدمات به همان ارگان تاسیس شده‌اند. یا برخی از سازمان‌ها یا نهاد‌ها با عقد قرارداد با تعاونی‌های به‌نام و با سابقه اقدام به ساخت پروژه‌های اختصاصی می‌کنند. این تعاونی‌ها برای دسته‌‌ای از پروژه‌ها به صورت شرایط خاص، اقدام به عضو گیری می‌‌‌نمایند.

تعاونی فرتاک یک تعاونی غیردولتی است که طرف قرارداد هیچ یک از نهادها و سازمان‌های دولتی نمی‌باشد؛ به همین دلیل مشارکت در تمام پروژه‌های فرتاک و خرید حق امتیاز از آن‌ها برای عموم مردم آزاد است، یعنی منحصرا برای کارکنان یک ارگان دولتی یا قشر خاصی از جامعه نیست و هر فرد واجد شرایط عمومی مطابق قانون، می‌تواند در پذیره نویسی‌ها، پیش ثبت‌نام‌ها و ثبت‌نام‌های تعاونی فرتاک مشارکت داشته باشند.

برای ارتباط با مدیریت مجموعه فرتاک، کافیست در فرم درخواست ارتباط با مدیریت تعاونی فرتاک مشخصات خود، از جمله شماره تماس را وارد نمایید و مشکل خود را توضیح دهید. سپس منتظر بمانید تا از طرف مجموعه با شما تماس گرفته شود و در صورت لزوم، هماهنگی‌های لازم جهت ملاقات با مهندس کاویانی انجام بگیرد.

یکی از فعالیت‌های مجموعه فرتاک، همکاری در پروژه‌های مشارکت در ساخت ساختمان‌های مسکونی و پروژه‌های تجاری اداری است که می‌تواند به 2 صورت سرمایه‌گذاری، مهندسی و معماری یا کنترل و برنامه‌ریزی پروژه‌های EPC انجام شود.

برای اطلاع از شرایط پذیرش همکاری از سوی مجموعه فرتاک کافیست در فرم مشاوره توضیح کاملی از موقعیت پروژه، نوع سند، پلن‌های ساخت، مجوز‌های مربوطه، اسم و شماره تماس خود را قرار دهید. مشاور اقتصادی فرتاک بعد از بررسی فرم درخواست شما، درصورت تطابق با استراتژی‌های شرکت با شما تماس خواهد گرفت و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جلسه مشارکت را انجام خواهند داد.