چگونه یک تعاونی مسکن مناسب را جهت سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

content
خلاصه محتوا:
5/5
تعاونی مسکن در جهت تهیه زمین، ساختمان و آپارتمان و... فعالیت می‌کنند و در نهایت آن‌ها را به صورت نقد یا اقساط به سرمایه‌گذاران در ملک واگذار می‌نمایند.تعاونی مسکن در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد. یک تعاونی مسکن مناسب سرمایه‌گذاری باید ویژگی‌هایی که در این مقاله ذکرشده است راداشته باشد. تعاونی فرتاک از جمله تعاونی‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک است که پروژه‌های فعال زیادی را در دست ساخت دارد. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر مرتبط با پروژه‌ها و نحوه پیش‌خرید و پیش‌فروش ملک در منطقه 22 با شماره تماس‌های درج شده تماس حاصل فرمایید.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 5 دقیقه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

همانطور که می‌دانید مسکن یکی از نیازهای مهم هر انسانی است که نداشتن آن جزو مشکلات اساسی خانواده‌ها می‌باشد. افزایش قیمت مسکن در چند دهه اخیر تا به امروز سرسام‌آور بوده است به همین دلیل بسیاری از خانواده‌ها توانایی خرید خانه را ندارند.

تعاونی مسکن راه حلی مناسب برای مشکل مسکن می‌باشد. به جهت باید برای خرید خانه به یک تعاونی مسکن معتبر مراجعه نمایید.

در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا به معرفی یک تعاونی مسکن مناسب برای سرمایه‌گذاری در ملک و اهداف آن‌ها بپردازیم.

 تعاونی مسکن و حوزه فعالیت آن

تعاونی مسکن و حوزه فعالیت آن

تعاونی مسکن در جهت تهیه زمین، ساختمان و آپارتمان و… فعالیت می‌کنند و در نهایت آن‌ها را به صورت نقد یا اقساط به سرمایه‌گذاران در ملک واگذار می‌نمایند.

تعاونی مسکن در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ارائه خدمات مهندسی و معماری
  • نظارت بر ساخت مسکن‌ها و ساختمان‌های متعلق به تعاونی
  • خرید واحد‌های مسکونی و واگذاری آن‌ها به صورت نقد و اقساط به سایر مردم
  • اجاره دادن خانه‌ها و واحدهای مسکونی به اعضا شرکت
  • نگهداری و مراقبت از تاسیسات، انجام تعمیرات، خدمات عمومی و اداره ساختمان‌های مرتبط با تعاونی

 افراد به کمک یک تعاونی مسکن خوب می‌توانند به راحتی و با کمترین هزینه صاحب خانه شوند. تعاونی مسکن از طرفی با ایجاد شرایط پیش‌خرید نیز به افراد جهت تامین مسکن به صورت اقساطی کمک می‌کنند.

راهنمای انتخاب بهترین تعاونی مسکن جهت سرمایه‌گذاری

راهنمای انتخاب بهترین تعاونی مسکن جهت سرمایه‌گذاری

اشخاصی که تمایل به انجام سرمایه‌گذاری در ملک با سود بالا را دارند، بهتر است که تعاونی مناسب را انتخاب کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌های یک تعاونی مسکن خوب برای سرمایه‌گذاری بپردازیم تا بهترین بازده را داشته باشید.

یک تعاونی مسکن مناسب سرمایه‌گذاری باید ویژگی‌هایی زیر را داشته باشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  1. 1-شیوه فعالیت: اولین ویژگی که مدنظر است نحوه فعالیت تعاونی می‌باشد، یعنی کارکنان تعاونی دائم در حال فعالیت باشند. شما سرمایه‌گذاران عزیز برای اینکه متوجه شوید که آیا تعاونی فعال است یا خیر، باید 1 یا 2 ماه بعد از بازدید اولیه به پروژه سر بزنید.

تا نسبت به بار اول آن را مقایسه نمایید و مشاهده کنید که در چه مرحله‌ای از ساخت می‌باشد. اگر نسبت به بار اول پیشرفت کرده باشد قطعا تعاونی فعال می‌باشد.

  • 2-رضایت سرمایه‌گذاران و اعضای تعاونی: وقتی که سرمایه‌گذاران در جریان پیشرفت پروژه هستند و فقط برای اینکه به پول نیاز دارند امتیاز خود را می‌فروشند، قطعا از تعاونی رضایت دارند.

 ولی اگر از تعاونی ناراضی باشند، هنگام فروش ذکر می‌کنند که مثلا پروژه من نسبت به مرحله اولیه ساخت، پیشرفتی نداشته است و نارضایتی خود را از تعاونی بیان می‌کنند.

  • 3-بررسی برنامه زمان بندی پروژه: یک تعاونی خوب باید برنامه زمانبندی پروژه داشته باشد.این ویژگی جزو اصلی‌ترین ابزار سنجش پیشرفت یک پروژه به حساب می‌آید.

این ویژگی از جدول برنامه‌ریزی برخوردار است که شما می‌توانید بپرسید آیا طبق جدول معرفی شده پیشرفت دارید یا خیر.

معمولا پروژه‌های موفق طبق این جدول پیش می‌روند و اگر نسبت به جدول عقب هستند، یعنی کم کاری کرده‌اند و به درستی کار خود را انجام نداده‌اند. گه‌گداری هم پیش می‌آید که پروژه‌ها نسبت به جدول جلوتر هستند، این نوع نشان‌دهنده خردمندی برنامه‌ریزان و مدیران است.

  • 4-موقعیت مکانی و امکانات پروژه: هرچیزی که مربوط به انتخاب تعاونی باشد باید  خالی از هرگونه ایراد و مشکل باشد. یعنی انتخاب تعاونی طوری باشد که سهامداران نتوانند ایرادی بگیرند.

مثلا تعاونی زمینی را انتخاب نماید که در بهترین مکان باشد و همچنین تمامی آپشن‌های انتخاب تعاونی در بهترین حالت خود باشند.

  • 5-قیمت ساخت و نحوه پرداخت منطقی: همانطور که می‌دانید تعاونی‌های سازنده برای ساختن ملک سودی دریافت نمی‌کنند. قیمت پروژه‌ها باید منطقی باشد یعنی نسبت به پروژه‌های آماده در آن منطقه کمتر باشد و  همچنین نسبت به مصالح به کاربرده شده منطقی باشد.

نحوه پرداخت اقساط باید طوری باشد که با پیشرفت پروژه هماهنگ باشد. یعنی اینکه سهامداران وقتی پروژه را مشاهده می‌نمایند و نسبت به بازدید گذشته مقایسه می‌کنند، شاهد پیشرفت آن باشند.

در این صورت اگر پروژه پیشرفت داشته باشد با ذوق بیشتری قسط را پرداخت می‌نمایند.

ویژگی های بهترین تعاونی مسکن
  • 6-متد امتیازدهی و اولیت‌بندی: بدین صورت است که اعضا در ابتدا مشخص نیست چه واحدی را انتخاب نموده‌اند. همانطور که می‌دانید واحدهای بالا قیمت بیشتری نسبت به واحدهای پایین دارند، بنابراین باید انتخاب واحدها طوری صورت گیرد که در حق کسی ظلم نشود.

به همین دلیل سیستمی به اسم تشویقی طراحی شده است که هر عضوی زودتر یا دیرتر از زمان پرداخت قسط خود اقدام به پرداخت نمایند، امتیاز مثبت یا منفی دریافت کند.

به عبارت دیگر کسی که زودتر از وعده خود مبلغ را پرداخت نماید، امتیاز مثبت دریافت می‌کند و کسی که دیرتر از وقت خود قسط را پرداخت نماید، امتیاز منفی می‌گیرد.

در نهایت کسانی که امتیاز مثبت بیشتری داشته باشند، طبقه‌های بالای ساختمان را به دست می‌‍‌آورند و اگر امتیاز منفی باشد طبقه‌های پایین را به دست می‌آورند.

اگر اولویت‌بندی به این شیوه انجام نشود، غیر قابل قبول است.

  • 7-نوع قرارداد و شیوه نقل و انتقال: این عملکرد در تعاونی خیلی مهم است، یعنی باید نقل و انتقال سند طبق قانون پیش‌ برود.

متد اصلی و قانونی این عملکرد به این صورت است که تعاونی یک وکالتنامه و اقرارنامه رسمی را در دفترخانه منعقد می‌کند و دفترچه مالکیت را پس از استعلام  گیری واحد مالی و حسابداری، در دفتر تعاونی نقل و انتقال می‌شود.

اگر انتقال سند غیر از این روش انجام شود، نشان می‌دهد که تعاونی  ناسالم است.

  • 8-سیاست‌های حفظ ارزش امتیاز در بازار: همانطور که می‌دانید در تعاونی‌ها افرادی به عنوان هیئت مدیره‌ انتخاب می‌شوند که سود و زیان اعضا را سود و زیان خود می‌دانند.

هیئت مدیره انتخابی باید توانایی کنترل قیمت امتیازهای تعاونی را در دست بگیرد و برای اعضای خود ارزش قائل باشد.

چگونه یک تعاونی مسکن مناسب را جهت سرمایه‌گذاری انتخاب نماییم؟

با توجه به مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید به سادگی یک تعاونی مسکن مناسب را برای سرمایه گذاری بیابید.

تعاونی فرتاک از جمله تعاونی‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک است که پروژه‌های فعال زیادی را در دست ساخت دارد.

این تعاونی در سال 1392 تاسیس شده که در زمینه ساخت‌وساز  فعالیت می‌کند و از ویژگی‌های یک تعاونی خوب برخوردار است.

پروژه‌های افق، برج فراز، دوقلو و المپیاسنتر از پروژه‌های تعاونی فرتاک می‌باشند. این تعاونی با ساخت انواع مجتمع‌های تجاری، مسکونی، اداری و … فرصت‌های شغلی بسیاری در این منطقه ایجاد کرده است.

شما می‌توانید با کمک این تعاونی در منطقه 22 جهت سرمایه‌گذاری در ملک اقدام نمایید. همچنین برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر مرتبط با پروژه‌ها و نحوه پیش‌خرید و پیش‌فروش ملک در منطقه 22 با شماره تماس‌های درج شده تماس حاصل فرمایید.

امتیاز کاربران:

5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس‌های ما

از ساعت 8:00 الی 18:00
روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
  • 021-46127729
  • 021-46147943
  • 021-46147967
  • 021-46147907
  • 021-46147885
همیشه در دسترس