سرمایه‌گذاری در ملک و مسکن

content
چکیده مقاله:
5/5
یکی از روش‌ها برای حفظ ارزش سرمایه و بالا بردن ارزش آن، سرمایه‌گذاری در ملک و مسکن است. این روش از رایج‌ترین و پرسود‌ترین انواع سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود که به راحتی می‌تواند ارزش سرمایه شما را در بلند‌‌مدت نگه داشته و آن را افزایش دهد. سرمایه گذاری در ملک از انواع، قوانین و مقررات مختلف، مزایا و امتیازات مانند کسب سود ناشی از تورم، امکان تغییر کاربردی و… و معایب همچون نیاز به نقدینگی بالا، قدیمی شدن نقشه ها و مدل ها و… برخوردار است . به همین خاطر ما در این بخش تلاش کرده‌ایم تا تمامی مطالب مربوطه در این زمینه را برای آشنایی بیشتر شما عزیزان ارائه دهیم.
 

دنیا امروز پروسه پیشرفت بسیار سریعی را طی می‌کند، روز به روز حوزه‌های مختلف در حال توسعه خدمات، محصولات و کسب و کار خود هستند. در بین تمامی این حوزه‌ها، سرمایه‌داران زیادی مشغول به فعالیت و سوددهی هستند.

باتوجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور، میزان تورم و تاثیر عجیب آن بر بازارهای مختلف و از طرفی نرخ تورم و تاثیر عجیبی که بر قیمت در اکثریت حوزه‌ها‌ دارد؛ سرمایه‌داران به دنبال راهی مطمئن، ایمن، دارای حاشیه سود بالا و به صرفه از لحاظ اقتصادی هستند.

سرمایه‌گذاری در برخی از حوزه‌ها مانند: سرمایه‌گذاری در ملک، بورس، ارزهای دیجیتال و… به مراتب سوددهی بیشتری از سایر حوزه‌ها به همراه دارد. این بازارها در عین سوددهی می‌توانند پتانسیل باالقوه فوق‌العاده‌ای را در اختیار سرمایه‌داران قرار دهند و در آینده شرایط ایده آل و بهتری برای افراد فراهم کنند.

فرتاک در این مقاله در تلاش است تا یکی از بهترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری که دارای سوددهی عالی، رسیک پایین و پتانسیل بالا است را به سرمایه‌داران، علاقه‌مندان و تمامی افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، معرفی کند.

در ادامه به مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در ملک، انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، قوانین و مهم‌ترین عناوین مرتبط با این حوزه پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید و از بررسی تخصصی سرمایه‌گذاری در بازار ملک مطلع شوید.

20 مهر 1401
پیش فروش ملک در میدان المپیک
منطقه 22 تهران به دلیل داشتن امکانات مناسب به ویژه امکانت ورزشی مورد توجه سرمایه‌گذاران به ویژه سازندگان ملک قرار گرفته است. یکی از محبوب‌ترین مناطق برای ساخت‌ و ساز در منطقه 22 تهران میدان المپیک است. ما در این بخش قصد داریم به بررسی این ناحیه و برخی از اماکن رفاهی همچون دانشگاه علامه طباطبایی، سینما دهکده و...، بعضی از مسائل حقوقی این منطقه، قوانین...
19 آبان 1401
پیش فروش ملک در دریاچه خلیج فارس
همانطور که می‌دانید دریاچه خلیج فارس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تهران را به خود اختصاص داده است. همین امر این مکان را به یک مکان ایده‌آل برای ساخت و ساز، پیش‌فروش و پیش‌خرید ملک تبدیل کرده است. ما در این بخش به بررسی این منطقه و پیش‌فروش ملک در این ناحیه برای آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان خواهیم پرداخت.
25 آبان 1401
پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 تهران
منطقه 22 تهران یکی بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در ملک و پیش‌فروش آپارتمان است. اما پیش‌فروش آپارتمان در این منطقه نکات خاص خود را دارد که دانستن این نکات کمک شایانی در پیش‌فروش آپارتمان به شما عزیزان می‌کند به همین دلیل ما در این بخش به معرفی این منطقه و نکات مهم در پیش‌فروش ملک در این منطقه پرداخته‌ایم
20 بهمن 1401
پیش‌ خرید آپارتمان در چیتگر
منطقه چیتگر یکی اصلی‌ترین و سود‌آور‌ترین مناطق برای پیش‌خرید ملک و آپارتمان به شمار می‌رود. پیش‌خرید آپارتمان در این منطقه قوانین و قواعد خاص خود را دارد که در این بخش ما به بررسی کامل آن پرداخته‌ایم.
22 بهمن 1401
پیش خرید آپارتمان در دریاچه شهدای خلیج فارس
محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری تهران است. همین امر موجب ایده‌آل شدن این منطقه برای سرمایه‌گذاری و پیش‌خرید آپارتمان شده است. ما در این بخش به بررسی دقیق پیش‌خرید آپارتمان در این منطقه پرداخته‌ایم.

تیم پشتیبانی فرتاک که شامل متخصصین حوزه تعاونی مسکن و مشاورین حرفه‌ای است، در این بخش فایلی را با فرمت PDF تدارک دیده‌اند که در آن به صورت تخصصی به موضوع «آموزش سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات» پرداخته‌‌اند. این فایل را می‌توانید با کلیک بر دکمه زیر مشاهده و دانلود فرمایید:

در ادامه می‌توانید لیست جدیدترین اطلاعات مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری در ملک و مسکن را جهت دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید:

دانشنامه سرمایه گذاری در ملک

سند نسق چیست؟
سرمایه‌گذاری در ملک
تیم تحریریه فرتاک

سند نسق چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه در گذشته قراردادهایی میان کشاورز و مالک زمین به نام سند نسق عقد می‌شد. کشاورزان به واسطه این قرارداد متعهد می‌شدند که در ازای زراعت

وام جعاله بانک ملی
سرمایه‌گذاری در ملک
تیم تحریریه فرتاک

وام جعاله بانک ملی

زمان مطالعه: 5 دقیقه با توجه به نوسانات بازار ملک و افزایش قابل توجه هزینه تعمیرات مسکن، این روزها افراد بسیاری بودجه لازم برای پرداخت این هزینه­ها را ندارند.

وکالت جامع چیست؟
سرمایه‌گذاری در ملک
تیم تحریریه فرتاک

وکالت جامع چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه وکالت‌نامه‌ها قراردادهایی هستند که در آن‌ها فردی برای انجام امور خود طرف دیگری را نایب خود قرار می‌دهد. قرارداد وکالت‌نامه‌ها تنها در میان افراد و

تعرفه کمیسیون املاک
سرمایه‌گذاری در ملک
تیم تحریریه فرتاک

تعرفه کمیسیون املاک

زمان مطالعه: 3 دقیقه مشاورین املاک در ازای خدماتی که ارائه می‌دهند مبلغ کمیسیونی دریافت می‌کنند که این مبلغ معمولاً برای هرسال متفاوت است و توسط اتحادیه صنف مشاورین

مشاعات چیست؟
سرمایه‌گذاری در ملک
تیم تحریریه فرتاک

مشاعات چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه قطعاً نام مشاعات ساختمان را شنیده‌اید یا ممکن است مشاعات را در آگهی‌های فروش یا قراردادهای آپارتمان دیده باشید. متاسفانه به طور معمول این بخش

کمیسیون فروش ملک
سرمایه‌گذاری در ملک
تیم تحریریه فرتاک

کمیسیون فروش ملک

زمان مطالعه: 3 دقیقه کمیسیون فروش ملک در اصل دستمزد و اجرت بنگاهی است که واسطه خرید و فروش ملک شده است و معمولاً به صورت درصدی و کارمزدی

سرقفلی چیست؟
سرمایه‌گذاری در ملک
تیم تحریریه فرتاک

سرقفلی چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه به احتمال زیاد در هنگام خریدوفروش و یا رهن و اجاره املاک تجاری نام سر قفلی و مدل‌های مختلف آن را شنیده‌اید. می‌توان گفت که

وام مسکن روستایی 1402
سرمایه‌گذاری در ملک
تیم تحریریه فرتاک

وام مسکن روستایی 1402

زمان مطالعه: 4 دقیقه از آنجایی که قیمت تهیه و خرید مسکن هر روز افزایش می‌یابد و از توان بسیاری از مردم خارج است، شمار زیادی از افراد به

انواع روش‌های سرمایه گذاری در ملک

دریافت مشاوره سرمایه‌گذاری در ملک و مسکن

اگر سوالاتی در زمینه سرمایه‌گذاری در ملک یا مسکن دارید قطعا به صفحه مناسبی مراجعه نموده‌اید. تیم حرفه‌ای ‌فروش ما بعد از دریافت سوال، به صورت تخصصی آن را آنالیز نموده و در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد..

برای ارائه سوال خود و دریافت پاسخ از فرم مقابل استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره پیش خرید آپارتمان در تهران، سوال خود را برای ما بفرستید.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در ملک

حوزه ملک به دلیل ثبات قیمت در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری پرطرفدارتر است. سرمایه‌گذاری در ملک شامل روش‌های مختلف و متعددی می‌شود که در این بخش به طور تخصصی به آنها پرداخته‌ایم.

در تعریف سرمایه‌گذاری ملک بیشتر تعاریف به خرید و فروش، رهن و اجاره، پیش خرید و پیش فروش ملک و آپارتمان، مدیریت املاک و مستغلات و… اشاره کرده‌اند. هرکدام از این روش‌ها در بسترهای کلی مانند: سرمایه‌گذاری در املاک مسکونی، تجاری، اداری، زمین‌‌ و… اجرایی و قابل بهره‌برداری است.

تمامی روش‌ها و حوزه‌های نام برده جهت سوددهی و بازده نهایی است؛ چنانچه هرکدام از این روش‌ها سودنهایی کمتری را به نسبت دیگر روش‌ها برای سرمایه‌داران به همراه داشته باشد، در بازه زمانی چند ساله میزان سرمایه‌گذاری در آن به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

تا به اینجا از روش‌های سرمایه‌گذاری و بسترهای اجرایی آن اطلاعات کلی و اولیه‌ای را به دست آورده و با آن آشنا شده‌اید؛ در ادامه مهم‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک معرفی و اطلاعات کاربردی و لازم درباره آن مطرح خواهد شد. به ترتیب اهمیت این روش‌ها عبارت‌اند از:

  1. سرمایه‌گذاری در خرید و فروش ملک
  2. سرمایه‌گذاری در پیش فروش و پیش خرید آپارتمان
  3. بازسازی و بهسازی املاک قدیمی
  4. سوددهی از طریق رهن ملک به مستأجر
  5. اجاره دادن ملک، آپارتمان و… به مستأجر و سوددهی از آن
  6. سرمایه‌گذاری در املاک تجاری-اداری در مناطق رو به رشد و پرجمعیت
  7. سرمایه‌گذاری از طریق شرکت در پروژه‌های سهامی

موارد بالا از مهم‌ترین، رایج‌ترین و در عین حال سودده‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک هستند که سرمایه‌داران عزیز می‌توانند با شرکت در هرکدام از این روش‌ها باتوجه به شرایطی که دارند به سود بالا و فوق‌العاده برسند.

روش‌های دیگری مانند: سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری، آپارتمان‌‌های رو به رشد و درحال ترقی و… نیز از دیگر روش‌های پرسود و محبوب برای سرمایه‌گذاری هستند.

قوانین سرمایه گذاری در ملک

قوانین سرمایه گذاری در ملک

همانند بسیاری از حوزه‌ها و روش‌های سرمایه‌گذاری که از یکسری اصول، قواعد و قانون پیروی می‌کند، سرمایه‌گذاری در املاک نیز دارای قوانین و مقررات ویژه خود است که برخی از آنها ممکن است در بین بسیاری از حوزه‌ها مشترک باشد، اما قوانین معینی از سوی وزارت کار، سازمان انبوه سازان و دیگر ارگان‌های رسمی وجود تصویب شده است که مختص سرمایه‌گذاری در ملک است.

تعاونی فرتاک در این بخش به قوانین سرمایه‌گذاری در ملک پرداخته است و مهم‌ترین قوانین را مورد بررسی قرار داده و درنهایت راه حل عملی به عزیزانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند ارائه داده است.

مسیرهای مختلفی برای کسب سود از طریق سرمایه‌گذاری در املاک وجود دارد که بسیاری از آنها قانونی نبوده و صرفا برای سوءاستفاده و کلاهبرداری در خرید خانه استفاده می‌شوند و برخی دیگر نتیجه‌ای که باید را به سرمایه‌داران نمی‌دهند؛ در این بین بهترین اقدام شناسایی قوانین رسمی سرمایه‌گذاری و انتخاب هوشمندانه برای سرمایه‌گذاری و کسب سود است.

در ادامه لیستی از قوانین رایج در این باره مطرح و اطلاعاتی از هرکدام ارائه شده است. موارد عبارت‌اند از:

1. قانون حمايت و تشويق سرمايه گذاري خارجي (FIPPA)

این قانون که در سال 1386 به تصویب رسیده است، به تشویق سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز املاک و بهبود کیفیت ساختمان سازی پرداخته است. هدف این قانون تسهیل روند سرمایه‌گذاری در مسکن است.

2. قانون تنظیم مقررات املاک و مستغلات

قانون املاک و مستغلات که نام شناخته‌ شده‌تر آن در ایران «قانون تنظیم مقررات املاک و مستغلات» است، در سال 1390 از جانب مجلش شورای اسلامی به تصویب رسید. این قانون برای کنترل خرید و فروش و معاملات مربوط به املاک تصویب شده است.

اهداف این قانون به طورکلی شامل: تنظیم حقوق و تعهدات، به وجود آوردن شرایطی برای اخذ و تحویل ملک، تنظیم قراردادهای ملکی و حفاظت از حقوق مالکین و… می‌شود.

3. قانون مالیات بر ارزش افزوده (VAT)

این قانون برای جبران و تأمین بودجه و به معنی ارزش اضافه‌ای است که بر قیمت نهایی خدمات، کالا و… اعمال می‌شود. ملک نیز از این قاعده مستثنی نیست و از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های ذی ربط مالیات بر آن اضافه می‌شود.

4. قانون 50 درصدی سرمایه‌گذاری ملک

 این قانون یکی از راهکارهای منطقی و مناسب برای سرمایه‌گذاری در ملک است که به این موضوع اشاره دارد که 50% از درآمد اجاره بهتر است به هزینه‌های ملک اختصاص یابد تا به این طریق از استهلاک، ضررکرد و سایر مواردی که منجر به هزینه‌ اضافی می‌شوند جلوگیری کرد.

قانون 50 درصدی به این شیوه تنظیم شده است که برای هرکدام از موارد هزینه برای در دسترس نبودن ملک، بیمه، مالیات و تعمیرات خانه 10% اختصاص داده و به 2 فاکتور تسهیلات ملک و هزینه سرمایه 5% طبق این قانون تعلق می‌گیرد.

قوانینی که در لیست بالا ارائه شده و به صورت خلاصه مورد بررسی واقع شد، از جمله قانون سرمایه‌گذاری در ملک مختص به کشور ایران است؛ برای درک بهتر این قوانین و دریافت اطلاعات تخصصی‌تر می‌توانید به ارگان‌های دولتی مراجعه کرده و یا از طریق شماره‌های موجود در وبسایت با تیم مشاوره گروه مهندسی فرتاک تماس حاصل فرمایید و از مشاوره حرفه‌ای و تخصصی کارشناسان ما در این رابطه بهره‌مند شوید.

همچنین جهت دریافت اطلاعت تکمیلی درباره انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک می‌توانید به صفحه این مقاله در وبسایت مراجعه کنید.

 

سرمایه گذاری در ملک D
سرمایه گذاری در ملک mobile

مزایا و امتیازات سرمایه‌گذاری در ملک

سرمایه گذاری در هر حوزه‌ای می‌تواند با سود یا زیان خاص در آن حوزه و زمینه همراه باشد، سرمایه گذاری در ملک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یکسری مزایا بالقوه را در اختیار سرمایه‌داران قرار می‌دهد که در این بخش به مهم‌ترین این مزایا و امتیازات می‌پردازیم.

همانطور که می‌دانید امتیازاتی که سرمایه‌گذاری در ملک دارد شامل مواردی از قبیل: سوددهی مناسب، ریسک پایین، ثبات بازار و… می‌شود. از مزایا قابل توجه و مهم سرمایه‌گذاری در ملک و آپارتمان در ادامه لیستی ارائه شده است و برای هرکدام از موارد به صورت خلاصه مطالبی ذکر شده است. موارد عبارت‌اند از:

1. کسب سود ناشی از تورم

کسب سود ناشی از تورم

در اصطلاح عامیانه و برداشت کلی مردم، تورم به وضعیت و حالتی گفته می‌شود که قیمت در یک کشور ثبات نداشته باشد و باتوجه به فاکتورهای متعدد و گاها گنگ و نامفهوم تعیین شود. تورم منجر به افزایش قیمت محصولات، خدمات، ملک و آپارتمان، طلا و سایر حوزه‌های مهم می‌شود. نرخ تورم در بسیاری از کشورهای جهان کمتر از ۱٪ است و مردم از اقتصاد سالمی برخوردارند.

یکی از دلایل عمده‌ مردم به سرمایه گذاری، کسب سود از طریق تورم و نوسانات بازار است؛ با افزایش قیمت سرمایه‌دار می‌تواند فروش داشته باشد و با کاهش قیمت مجددا خرید کند. سرمایه‌دارانی که در حوزه ملک فعالیت دارند نیز به خوبی با این قضیه آشنا بوده و به دنبال سوددهی از نوسانات قیمت و نرخ تورم هستند.

با انتخاب اصولی و درست سرمایه‌گذاری در ملک می‌تواند از نرخ تورم سود مناسبی را برای سرمایه‌‌دار در پی داشته باشد که این امر نیازمند دریافت مشاوره حرفه‌ای نیز می‌باشد.

باید در نظر داشت که تورم به هیچ وجه مزیت نیست و یکی از فاکتورهای مهم در فروپاشی اقتصادی محسوب می‌شود که باید در جهت اصلاح آن اقدام‌های عملی، اصولی و در سطح قانونی صورت گیرد. این واقعیت را نیز باید پذیرفت که اگرچه تورم می‌تواند منجر به سوددهی اقلیت کمی شود، اما در مجموع تاثیر بسیار مخرب و خطرناکی بر زندگی عامه مردم و اکثریت جامعه دارد و هرگز نباید آن تقویت کرد.

2. لذت صاحب‌ خانه شدن

لذت صاحب‌خانه شدن

صاحب‌خانه بودن نوعی امنیت خاطر (روانی) برای سرمایه‌گذار به همراه دارد. این مزیت در بسیاری از حوزه‌های دیگر مانند: سرمایه‌گذاری در بازار دلار، طلا، بورس و… به چشم نمی‌خورد و به مانند ملک حاضر اهمیت نیست.

اشاره به این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که حوزه ملک دارای تنوع بالا و زیرشاخه‌های متعددی است که برای سوددهی و دست یافتن به نتیجه دلخواه باید از مشورت افراد و سازمان‌ها و شرکت‌های حرفه‌ای در این حوزه استفاده کرد و با دید شفاف و هدف مشخص به آن ورود کرد.

گروه مهندسی فرتاک با سالها فعالیت حرفه‌ای در حوزه ملک و فعالیت تخصصی در پیش خرید و پیش فروش آپارتمان، ملک و پروژه‌های متعدد، یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین‌های این حوزه در منطقه 22 تهران است که دارای تیم کاربلد و خبره در پشتیبانی، فنی و… می‌باشد.

جهت سرمایه‌گذاری و تجربه لذت خانه‌دار شدن در بهترین منطقه تهران، می‌توانید با ما در ارتباط باشید. با اقدام عملی و انتخاب هدفمند و درست می‌توانید در بازه زمانی نسبتا کوتاه به سوددهی مد نظر خود رسیده و همچنین صاحب خانه خود شوید.

3. امکان تغییر کاربری

حوزه‌های کمی در دنیا وجود دارند که افراد در آن می‌توانند به راحتی تغییر کاربری دهند و از آن کسب سود کنند؛ بازار ملک دقیقا به این شیوه است. سرمایه‌داران و یا افرادی که صاحب ملک شخصی خود هستند، می‌توانند با تغییر کاربری ملک باتوجه به شرایط و موقعیت، وضعیت بازار و سایر فاکتورهای مهم به سوددهی برسند.

این مزیت به طور کلی برای 2 قشر از جامعه راحت‌تر حاصل می‌شود، اول افرادی که صاحب ملک شخصی هستند و بدون فوت زمان و صرف هزینه زیاد می‌توانند بلافاصله اقدام کنند و دوم عزیزانی که سرمایه‌ خود را در تغییر کاربری ملک صرف کرده تا درنهایت به هدف خود برسند.

به دلیل کمتر مشاهده شدن افول قیمت در بازار املاک، این نوع از سرمایه‌گذاری یک مزیت فوق‌العاده و عالی محسوب می‌شود که می‌تواند در بلند مدت اقدامی موثر در جهت رشد یک منطقه نیز باشد.

4. ریسک کمتر

ریسک کمتر

سرمایه گذاری در دیگر حوزه‌ها ریسک به مراتب بیشتری در مقایسه با سرمایه گذاری در ملک دارد. برای مثال سرمایه گذاری در ارز یا طلا را می‌توان در نظر گرفت که سود بالایی دارند اما به هیچ عنوان دارای ثبات و تعادل نیستند و برای وضعیت اقتصادی حال حاضر ایران، ثبات قیمت از دیگر فاکتورها مهم‌تر است.

حوزه ملک میز همانند دیگر حوزه‌ها تحت تاثیر تورم، نوسانات قیمت دلار، حوادث سیاسی و اقتصادی و مواردی از این است اما در عین حال ثبات خود را حفظ کرده و اختلافات گسترده‌ای را تجربه‌ نمی‌کند. بهتر است قیمت مسکن و ملک را در بازه زمانی 10 یا 15 ساله بررسی کرد تا به خوبی متوجه ثبات قیمت شد.

5. تنوع در سرمایه گذاری

تنوع در مدل‌ها و شیوه‌های سرمایه‌گذاری، یک امتیاز عالی است که حوزه‌های زیادی در دنیا وجود ندارند که مشمول این مزیت باشند. حوزه ملک، آپارتمان، خانه و مسکن به دلیل ریسک پایین، سوددهی بالا، ثبات قیمت و همچنین امکان سرمایه‌گذاری به روش‌های مختلف، محبوبیت زیادی در بین سرمایه‌داران دارد.

از طرفی می‌دانیم که مشتری زیاد، دلیل مناسب و منطقی بر وجود سود فراوان در یک حوزه است. حوزه ملک بنا به دلایل ذکر شده و تنوع در روش‌های مختلف مانند: خرید و فروش، رهن و اجاره، پیش خرید و پیش فروش و… دارای مشتریان و سرمایه‌داران زیادی است که مجددا یک مزیت عالی به حساب می‌آید.

6. کسب سود قطعی

سرمایه‌گذاری در ملک از معدود سرمایه‌گذاری‌هایی است که به صورت پیوسته درحال رشد است. در این نوع سرمایه‌گذاری هرچند در بعضی از مواقع کوتاه مدت قیمت رو به کاهش بوده است اما در مجموع حوزه‌ای با سوددهی بالا و ثبات بازار است.

این مزیت که روند قیمت در این حوزه همواره افراد را به نتیجه‌ای که به دنبال آن بوده‌اند رسانده است، منجر به محبوب‌تر شدن حوزه و افزایش درخواست شده است.

به دلیل سوددهی در بسیاری از برهه‌های زمانی، اغلب صاحب نظران و سرمایه‌داران موفق، حوزه ملک را حوزه‌ای با سوددهی قطعی تفسیر می‌کنند. البته نباید این نکته را فراموش کرد که سرکمایه‌دار درصورتی می‌تواند به سود بالا و چشمگیر برسد که انتخاب اصولی و در صورت همکاری، افراد خبره و متخصص را برای این کار انتخاب کند.

7. ملک، کالای وارداتی نیست

یکی دیگر از مزایای سرمایه‌گذاری در ملک این است که ملک، کالای وارداتی نیست. منظور از اینکه وارداتی نیست، حضور بسیار کمرنگ رقبای خارجی و گاها مافیا در این بازار است.

به این دلیل که سرمایه‌داران اغلب ارازی و ملک‌هایی را انتخاب می‌کنند که در نزدیکی آنها باشد و بیش از 80%سرمایه‌داران، ملکی در خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری انتخاب نمی‌کنند؛ کاهش رقبا در سرمایه‌گذاری داخلی به مزیت فوق‌العاده‌ای برای کل حوزه ملک تبدیل شده است.

از جهتی املاک را نمی‌توان به مانند بسیاری از کالاهای دیگر از خارج به داخل وارد کرد و این نیز مجددا مزیتی است که تنها برای حوزه‌های محدودی در دنیا وجود دارد.

8. می‌توانید از تسهیلات بانکی استفاده کنید

یکی دیگر از مزایا رقابتی سرمایه‌گذاری در ملک با دیگر حوزه‌ها و روش‌های سرمایه‌گذاری، استفاده از وام و تسهیلات بانکی است.

شما برای خرید دلار، طلا و یا سهام امکان استفاده از وام و تسهیلات خاصی وجود ندارد، اما برای خرید خانه، پیش فروش ملک یا آپارتمان، بازسازی ملک‌های قدیمی و… امکان استفاده از وام و تسهیلات بانکی برای عده زیادی از سرمایه‌داران و افرادی که تمایل سرمایه‌گذاری دارند وجود دارد.

برای استفاده از وام و تسهیلات می‌توانید ابتدا با تعاونی فرتاک ارتباط گرفته و با دریافت مشاوره رایگان و تخصصی در این باره به طور کامل از شیوه گرفتن تسهیلات مطلع شوید. در نهایت نیز برخی دیگر از مزایای سرمایه‌گذاری در ملک در لیست زیر قرار گرفته است که عبارت‌اند از:

  • ملک همیشه ارزش خود را حفظ می‌کند
  • سهولت در یادگیری مهارت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری
  • کسب درآمد از طریق اجاره بها و رهن ملک
  • استفاده از پتانسیل بالقوه منطقه

معایب سرمایه گذاری در ملک

معایب سرمایه گذاری در ملک

سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ای مزایا و معایب خاص به خود را دارد. سرمایه گذاری در ملک نیز از این قاعده مستثنی نیست. حوزه ملک مزایای متعدد و بسیار بیشتری نسبت به دیگر حوزه‌ها مانند: طلا فروشی، ارز، بورس و… دارد که به آنها اشاره شد.

علاوه بر مزایا و امتیازات، آگاهی از معایب سرمایه‌گذاری در ملک به مراتب در سرمایه‌گذاری موفق می‌تواند تاثیرگذارتر باشد تا افرادی که در حوزه مشغول به فعالیت هستند را راهنمایی کند که درگیر افراد سودجو و کلاهبردار نشوند.

اگر برآیند معایب و مزایای سرمایه گذاری در ملک را بررسی کنید به وضوح متوجه این موضوع خواهید شد که حاشیه سود ملک به نسبت معایب و ریسک‌هایی که ممکن است در پی داشته باشد بسیار کمتر بوده و سرمایه‌گذاری در آن ارزش اقتصادی بهینه و مناسبی خواهد داشت.

در این به بخش به معایبی خواهیم پرداخت که ممکن است در ابتدا اهمیت زیادی نداشته باشند اما با در نظر گرفتن تاثیر آنها در کل سرمایه‌گذاری و کنار هم قرار دادن تاثیر تمامی موارد، نتیجه نهایی پاسخ به این سوال را که آیا سرمایه‌گذاری در این حوزه مناسب است یا خیر را مشخص می‌کند.

از طرف دیگر سرمایه‌داران با آگاهی کامل از این معایب می‌توانند اقدامات حرفه‌ای در جهت سوددهی بیشتر‌ اتخاذ کنند. از معایب سرمایه‌گذاری در ملک به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

1. نیاز به نقدینگی بالا

نیاز به نقدینگی بالا

اولین مورد از لیست معایب، نیاز به نقدینگی بالا است. نیاز به نقدینگی به این معنی است با سرمایه‌ کم و محدود نمی‌توان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد و انتظار سوددهی بسیار بالا و فوق‌العاده را داشت.

با داشتن سرمایه‌ اولیه بالا است که افراد می‌توانند اقدام به خرید خانه، شرکت در پیش فروش و پیش خرید، رهن و اجاره و مواردی از این قبیل کنند. دست مایه اندک و نقدینگی پایین می‌تواند از معایب اولیه این حوزه محسوب شود.

برای برطرف کردن این مورد، بهترین پیشنهاد استفاده از مشاوره تخصصی و پیدا کردن موارد و پتانسیل‌هایی است که امکان سرمایه‌گذاری با سرمایه‌ کم را نیز در دسترس افراد قرار می‌دهد.

2. قدیمی شدن نقشه‌ها و مدل‌ها

قدیمی شدن نقشه‌ها و مدل‌ها

همانطور که می‌دانید سبک‌های طراحی و نمای داخلی و بیرونی در  بسیاری از کشورها به صورت دوره‌ای و با پیشرفت صنعت معماری دستخوش تغییر و تحول می‌شود و مدل‌های بروزتر جایگزین مدل‌های قدیمی می‌شوند.

بنابراین یکی از معایبی که وجود دارد این است که با گذر زمان، ارزش طرح سبک‌های قدیمی نیز کاهش داشته و محبوبیت اولیه خود را از دست می‌دهند.

به این منظور بهتر است کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند ترجیحا سبک‌های جدید و مد روز را انتخاب کنند و یا به سبک‌ها و بافت‌های قدیمی روی ببرند که در هر دوره طرفداران خاص خود را دارند.

3. وقوع بلایای طبیعی

اگرچه وقوع بلایای طبیعی مانند: سیل، زلزله، رعد و برق، تگرگ و… به ندرت رخ می‌دهد اما این نیز می‌تواند یکی از معایب سرمایه‌گذاری در بازار مسکن محسوب شود.

در صورت وقوع بلایای طبیعی ممکن است ملک از بین رفته و یا آسیب ببیند. به همین جهت بهتر است همواره احتمال آن را در نظر داشته باشید. جهت جلوگیری از این آسیب، ساخت ملک با بهترین تجهیزات و استفاده از مواد درجه یک و همچنین بیمه کردن خانه می‌تواند اقدامی هوشمندانه و عملی باشد.

4. مستهلک شدن ساختمان

یکی دیگر از معایبی که سرمایه گذاری در بازار مسکن را تهدید می‌کند، مستهلک شدن ساختمان به مرور زمان است. می‌دانید که به مرور زمان هر ساختمان خریداری شده کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد و دچار استهلاک می‌شود.

اگر شما نیز ساختمان خریداری شده را به دست مستاجر بدهید احتمال این عامل بیشتر می‌شود. بنابراین برای رفع این مشکل نیز بهتر است هر چند سال یکبار ساختمان خود را با بناهای جدید، عوض کنید.

 ضمنا در نظر داشته باشید که در طول زمان بنای شما ( ساختمان شما ) می‌تواند برایتان کسب درآمد و پولسازی داشته باشد و یا شما را از هزینه‌های رهن و اجاره مسکن نجات دهد؛ که تقریبا می‌توان میزان استهلاک ساختمان را سر به سر محاسبه نمود.

5. هزینه‌ها و پیگیری‌های اداری

هزینه‌ها و پیگیری‌های اداری

علاوه بر معایب ذکر شده، یکی دیگر از مشکلاتی که سرمایه داران عزیز را در این رابطه به چالش می‌کشد، صرف وقت، هزینه‌ و پیگیری‌های اداری و پروسه قانونی خرید ملک است.

این مشکل با همکاری تعاونی حرفه‌ای جهت سرمایه گذاری و یا داشتن وکیل خبره به راحتی قابل کنترل است و دغدغه‌ بزرگی محسوب نمی‌شود اما بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری به این موضوع توجه داشته و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید.

مجموعه فرتاک سعی دارد با فراهم ساختن بستری عالی جهت سرمایه‌گذاری و دادن آگاهی به سرمایه‌داران و علاقه‌مندان به کسب و کار و سوددهی از طریق سرمایه‌گذاری در ملک، بهترین پروژه‌های خود در منطقه 22 تهران را پیش فروش کرده و از طرف دیگر رضایت خاطر همکاران خود را به نحو احسن جلب کند.

همانطور که ملاحظه فرمودید مجموعه بی نظیر فرتاک تمامی معایب سرمایه گذاری در ملک را برای شما عزیزان به همراه مزیایی که وجود دارد گردآوری کرده‌ است؛ همچنین روزانه در تلاش است برای ارتقاء تیم خود و آسایش هرچه بیشتر سرمایه‌داران و عزیزانی که با مجموعه همکاری دارند. شما می‌توانید با خیال راحت به ما اعتماد کرده و آسایش فردای خود را با سرمایه‌گذاری اصولی بسازید. با فرتاک تماس بگیرید.

امتیاز کاربران:

5/5