انواع روش‌های سرمایه گذاری در ملک

content
خلاصه محتوا:
5/5
سرمایه‌گذاری در ملک به دلیل ریسک پایین و سوددهی بالا و همچنین ثبات قیمت بهتر به نسبت سایر حوزه‌ها، در بین سرمایه‌داران از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار است. تیم پشتیبانی متشکل از مهندسین و مشاورین حرفه‌ای گروه مهندسی فرتاک در این مقاله 6 روش عالی برای سرمایه‌گذاری در ملک را معرفی کرده است و در انتها به بررسی انواع روش‌های معامله در ملک پرداخته و 4 روش رایج آن را توضیح داده است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 5 دقیقه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در ملک

سرمایه‌گذاری در زمینه‌ ملک برای ما ایرانی‌ها، به عنوان یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، زیرا روند قیمت املاک در ایران همواره رو به افزایش‌ است و می‌توان گفت که سرمایه‌گذاران در زمینه املاک، به‌طور کلی متضرر نمی‌شوند، بلکه فقط میزان سود آن‌ها که کم و زیاد می‌شود.

پس داشتن آگاهی از انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در ملک، قدم اول شروع به کار در بازار املاک است. به همین علت، در این مقاله که توسط تعاونی فرتاک گردآوری شده است، انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

معرفی 6 روش‌ مهم سرمایه‌گذاری در ملک

شیوه‌های زیادی برای انجام سرمایه‌گذاری در املاک وجود دارد، که در این قسمت به معرفی تعدادی از مهم‌ترین‌ها آنها می‌پردازیم:

1. خرید و فروش املاک با کاربری مسکونی یا تجاری

افرادی که در زمینه ملک کار می‌کنند، توانایی زیادی در امر خرید و فروش دارند. به همین دلیل خرید و فروش املاک مسکونی یا تجاری از جمله مواردی است که مورد توجه این افراد قرار می‌گیرد.

خرید و فروش املاک با کاربری مسکونی یا تجاری

املاک مسکونی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران شرایطی ایده‌آل است، زیرا سوددهی مداوم و آسان‌تری برای آن‌ها فراهم می‌کند.

پرکاربردترین استراتژی‌های مورد استفاده در املاک مسکونی شامل؛ خرید، بازسازی و نوسازی و اجاره دادن املاک است. سرمایه‌گذاران باید علاوه بر تجزیه بازار مسکن ، استراتژی مناسب با شرایط مالی خود را درنظر بگیرند.

 در صورتی که سرمایه‌گذاری در املاک مسکونی به خوبی مدیریت شود، می‌تواند سود خوبی نیز به همراه داشته باشد.

2. سرمایه‌گذاری در املاک اداری_تجاری

ساختمان‌‌های اداری دسته‌ای از املاک  تجاری هستند که شامل ساختمان‌‌های یک طبقه‌ در حومه شهر و ساختمان‌‌های اداری چند طبقه درون شهر می‌شوند. سوددهی این از ساختمان‌‌ها بالا است، اما ایجاد تغییرات می‌تواند، هزینه‌های سنگینی برای سرمایه‌گذار داشته باشد.

به این دلیل که طرفداران اجاره‌ واحدهای اداری زیاد هستند، سرمایه‌‌گذاران می‌توانند، روی منبع درآمدهای مختلف حساب کنند. این ساختار، موجب ایجاد تنوع در درآمد می‌‌شود و به سرمایه‌‌گذاران این امکان را می‌دهد، تا درآمد خود در یک سطح مشخص حفظ کنند.

 در مقایسه با سایر گروه‌های املاک تجاری، اجاره‌ واحد‌های اداری به صورت بلندمدت‌‌ انجام می‌شود. بنابراین در این گزینه هم سرمایه‌گذار ریسک زیادی متحمل نمی‌شود.

3.خرید ملک قدیمی و بازسازی، بدون تخریب کامل ملک

یکی از روش‌های پرسود در بازار املاک، خرید املاک قدیمی و بازسازی آن‌ها به شیوه‌ای نوین است. با انجام این کار قیمت ملک به شدت افزایش یافته و سرمایه‌گذار می‌تواند، به این شیوه سود خوبی  به دست آورد.

.خرید ملک قدیمی و بازسازی

البته تعمیر و فروش خانه مخصوص کسانی است که تجربه زیادی در زمینه‌ کارشناسی و بازسازی ملک دارند. این نوع سرمایه‌گذاری، به سرمایه‌ زیاد و توانایی انجام یا نظارت تخصصی بر پروژه نیاز دارد.

4. سرمایه‌گذاری در بخش اجاره مسکن

شما با داشتن سرمایه‌ مناسب، می‌توانید آپارتمان خریداری نمایید و آن را اجاره دهید. یا پس از مدتی با افزایش قیمت‌ها، نسبت به فروش واحد اقدام کنید.

امروزه با توجه به تورم و افزایش هر روزه قیمت ملک، بخش خرید با مشکلات بسیاری روبرو شده است و افرادی که تا چند سال قبل پول کافی برای خرید ملک داشتند، در حال حاضر باید با همان پول به دنبال اجاره‌ مسکن باشند.

5. مشارکت در ساخت مسکن

این روش به این صورت است که، شما ملک یا زمین دارید، اما سرمایه‌ای کافی برای ساخت در دست ندارید. به همین دلیل کار را به پیمانکار تحویل می‌دهید تا نسبت به ساخت اقدام نماید.

 مشارکت در ساخت مسکن

این روش یکی از روش‌های ساده و بدون ‌دردسر در سرمایه‌گذاری ملکی است. به وسیله‌ی این شیوه، می‌توانید، سهم خوبی از فروش آپارتمان‌های ساخته شده به دست آورید. نکته قابل توجه این است که، باید حتما از معتبر بودن طرف دوم شراکت اطمینان حاصل کنید.

6. خرید زمین و ساخت‌وساز

یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌هایی که امروزه مرسوم شده و بسیار آینده‌دار است. خرید زمین و انجام ساخت‌وساز است. خرید یک زمین خالی برای شما سود زیادی دارد، زیرا در آینده می‌‌توانید، بر اساس موقعیت مکانی و ماهیت زمین، کاربری‌‌های گوناگونی برای آن درنظر بگیرید.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که هر تصمیمی بگیرید، نیازمند یک مشاور معتمد و مطمئن هستید.
می‌توانید با انتخاب یک تعاونی مسکن مناسب جهت سرمایه گذاری، سرمایه خود را افزایش دهید. شرکت تعاونی فرتاک با در اختیار داشتن افراد متخصص در حوزه املاک و مستغلات، آماده‌ خدمت رسانی و مشاوره در زمینه‌های مختلف به شما مشتریان عزیز می‌باشد.

روش‌های سرمایه گذاری در املاک
معرفی انواع روش های سرمایه گذاری در ملک m

انواع روش‌های معامله در سرمایه‌گذاری ملک

روش‌های زیادی برای انجام معامله و سرمایه‌گذاری در ملک وجود دارد. در این قسمت به شرح این شیوه‌ها می‌پردازیم:

1-سهامی: در این شیوه شما به اندازه سرمایه‌ای که دارید، متراژ مشخصی از ملک را خریداری می‌کنید. در نهایت سند متراژ خریداری شده به نام شما ثبت می‌شود که بتوانید به عنوان صاحب ملک خود را معرفی نمایید.

2-امتیازی: پاسخ به این سوال که منظور از امتیاز در پیش خرید آپارتمان چیست؟ به این صورت است که معمولا افرادی هستند که امتیاز املاک خود را به فروش می‌رسانند. در این شیوه شما علاوه بر پرداخت هزینه ملک، هزینه‌ای نیز برای خرید امتیاز به صاحب آن پرداخت می‌کنید.

3-خریدوفروش: زمانی که شما سرمایه لازم برای خرید ملک دارید. می‌توانید آن را به صورت نقدی خریداری نمایید و سند ملک را به نام خود ثبت نمایید.

4-پیش‌خرید: در روش پیش‌خرید آپارتمان، شما یک ملک که هنوز تکمیل نشده است را خریداری می‌کنید. در این حالت مقداری از هزینه را پرداخت می‌کنید و در مراحل تکمیل ملک، مابقی را به صورت اقساط واریز می‌کنید.

پیش خرید ملک

در این شرایط قدرت خرید افزایش یافته و ممکن است پس از اتمام پروژه، قیمت آن چند برابر بیشتر از هزینه‌ای باشد که شما پرداخت کرده‌اید.

با داشتن آگاهی از انواع روش‌های معامله و سرمایه‌گذاری، شانس بیشتری برای انجام یک معامله موفق دارید. در صورتی که نیازمند مشاوره در زمینه پیش‌خرید ملک بودید، می‌توانید با تیم پشتیبانی فرتاک از طریق شماره تماس‌های موجود در صفحه، در ارتباط باشید.

امتیاز کاربران:

5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس‌های ما

از ساعت 8:00 الی 18:00
روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
  • 021-46127729
  • 021-46147943
  • 021-46147967
  • 021-46147907
  • 021-46147885
همیشه در دسترس