روش‌های سرمایه گذاری در املاک

content
خلاصه محتوا:
5/5
سرمایه‌گذاری در ملک یکی از رایج‌ترین و در عین حال جزو سود‌آورترین انواع سرمایه‌گذاری است. این نوع از سرمایه گذاری روش‌ها و پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد. ما در این بخش به معرفی روش‌ها و اصول سرمایه‌گذاری برای آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان با این موضوع خواهیم پرداخت.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 11 دقیقه

زمان مطالعه: 11 دقیقه

آیا تا به حال روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک فکر‌ کرده‌اید؟ کدام روش سودآوری بیشتری دارد؟ چرا سرمایه‌گذاری در املاک پرطرفدار و رایج است؟ برای شروع چه کاری باید کرد و…

سوالات بالا تنها نمونه کوچکی از مجموعه سوالات رایجی است که سرمایه‌داران در رابطه با روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک دارند و در تلاش‌اند تا به شیوه اصولی به جواب آنها برسند.

وضعیت حال حاضر بازار املاک به گونه‌ای است که به نسبت سایر روش‌های سرمایه‌گذاری، گزینه مناسب‌تری است و نوسان کمتری را تجربه می‌کند که در بسیاری از قراردادها سوددهی چشمگیری برای افراد به دنبال دارد.

ما در این مقاله که توسط تیم تحریریه گروه مهندسی فرتاک آماده شده است، تلاش کرده‌ایم تا روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک را به بهترین شیوه برای شما عزیزان توضیح دهیم و بهترین و معتبرترین روش سرمایه‌گذاری ملک، بهترین مناطق و معتبرترین تعاونی مسکن را جهت سرمایه گذاری معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

سرمایه‌گذاری در املاک چیست و چگونه انجام می‌شود؟

املاک یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران محسوب می‌شود که فعالیت در آن به شیوه اصولی و درست، همواره بازده بسیار عالی و رشد سرمایه‌ مناسبی را به همراه داشته است.

در چند سال اخیر مدل‌های مختلف از سرمایه‌گذاری در املاک رایج و پرطرفدار شده است و افراد متعددی تمایل به تزریق سرمایه‌ به این حوزه را پیدا کرده‌اند. سرمایه‌گذاری در املاک با وجود مدل‌های گوناگونی که دارد به‌طور کلی در رشد سرمایه‌ و سوددهی خلاصه می‌شود.

با اختصاص دادن نقدینگی، دارایی و سرمایه‌گذاری در حوزه ملک و سنجیدن وضعیت، نوسانات بازار و در نهایت تصمیم‌گیری بر اساس آن، می‌توانید، سرمایه‌گذاری ایمن و مناسبی را در املاک تجربه کرده و در بازه زمانی مشخص به سوددهی بالایی برسید.

اگرچه سرمایه‌گذاری در املاک سردرگمی و ابهامات خاص خود را دارد، اما به‌طور کلی سوددهی و نتایج عالی و خوبی به همراه دارد. به همین دلیل افراد بسیار زیادی تمایل به شرکت در آن دارند. در ادامه به بررسی مزایای سرمایه‌گذاری در املاک به طور تخصصی پرداخته‌ایم.

انواع روش‌ سرمایه‌گذاری در املاک با سوددهی عالی

شیوه‌های زیادی برای انجام سرمایه‌گذاری در املاک وجود دارد که هرکدام دارای شرایط خاصی بوده و میزان سوددهی و بازده نهایی مشخصی را به همراه دارند؛ برای مثال با شرکت در پیش فروش و پیش خرید ملک افراد می‌توانند در بازه زمانی 2 تا 3 ساله صاحب ملک خود شده و سود بالایی به دست آورند.

در این بخش به بررسی 6 روش پرداخته‌ایم که در بازار کنونی املاک در ایران بسیار پرطرفدار هستند و سرمایه‌داران زیادی از این روش‌ها توانسته‌اند به سرمایه‌های کلان و سوددهی عالی برسند. این روش‌های پرطرفدار و رایج عبارت‌اند از:

1- خرید و فروش املاک مسکونی

افرادی که در زمینه ملک کار می‌کنند، توانایی زیادی در امر خرید و فروش دارند. به همین دلیل خرید و فروش املاک مسکونی یا تجاری از جمله مواردی هستند که، مورد توجه این افراد قرار می‌گیرد.

یکی از رایج‌ترین مدل‌های سرمایه‌گذاری در املاک، خرید و فروش ملک‌های مسکونی است. از نیازهای اولیه مردم در هر منطقه‌‌ و شهری پیدا کردن خانه‌ای مناسب برای سکونت است، به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این حوزه به دلیل تقاضای بالایی که دارد می‌تواند، بسیار سودآور باشد.

املاک مسکونی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران شرایطی ایده‌آل‌ با دغدغه کمتری است، زیرا سوددهی مداوم و آسانی داشته و در بازه زمانی کوتاهی به نتیجه می‌رسد.

در صورتی که سرمایه‌گذاری در املاک مسکونی به خوبی مدیریت شود، می‌تواند سوددهی بسیار خوبی داشته باشد. رایج‌ترین استراتژی‌ در املاک مسکونی شامل خرید و فروش، بازسازی و نوسازی و اجاره دادن املاک است.

برای موفق شدن در این روش بهتر است، سرمایه‌دار همواره بخشی از زمان خود را به بررسی، تجزیه و تحلیل بازار املاک اختصاص دهد تا به خوبی تغییرات و فرصت‌های مناسب را شناسایی کرده و از آنها بهترین سوددهی را به دست آورد. نکته دوم برای موفقیت در انتخاب باتوجه به کل سرمایه‌ این است که همیشه باید حد ضرر را مد نظر قرار داد.

2- سرمایه‌گذاری در املاک اداری_تجاری

روشی ایمن و عالی برای سرمایه‌گذاری در املاک، پروژه‌های تجاری-اداری هستند که باتوجه به تنوع بالا و بودجه اولیه، نسبتا زیادی که برای شرکت در آنها لازم است، همواره سود عالی برای سرمایه‌داران به همراه دارند.

پروژه‌های تجاری-اداری شامل آپارتمان‌، ملک‌های سازمانی، پروژه‌های تفریحی، رفاهی، مراکز خرید و… می‌شود که اغلب از سوی دولت یا تعاونی‌های مسکن ساخته می‌شوند. به دلیل وسعت زیادی که این پروژه‌ها دارند، سرمایه‌ اولیه بیشتری برای شرکت در آنها لازم است.

به‌طور کلی این روش سرمایه‌گذاری در املاک برای افرادی مناسب و عالی است که تمایل به سرمایه‌گذاری در حجم‌ بالا و انبوه دارند. این روش در کنار سرمایه‌ اولیه زیاد، سوددهی بالایی دارد و به خوبی جبران‌کننده تمامی چالش‌های آن است.

به این دلیل که طرفداران اجاره‌ واحدهای اداری زیاد هستند، سرمایه‌‌گذاران می‌توانند، روی منبع درآمدهای مختلف حساب کنند. این ساختار، موجب ایجاد تنوع در درآمد می‌‌شود و این امکان را به افراد می‌دهد تا درآمد نهایی را افزایش دهند.

سرمایه‌گذاری در املاک تجاری و اداری همچنین این امکان را به سرمایه‌داران می‌دهد که پس از تکمیل شدن از اجاره دادن واحد‌ها نیز مجددا کسب درآمد و سود کنند.

3- خرید و بازسازی ملک قدیمی (بدون تخریب کامل ملک)

تعداد کسانی که اقدام به خرید و بازسازی املاک قدیمی کرده و پس از بازسازی، آن را مجدد وارد چرخه بازار می‌کنند، زیاد نیست به همین دلیل سوددهی بسیار خوبی برای آنها به همراه دارد.

چالش‌هایی که این روش از سرمایه‌گذاری در املاک دارد، بسیار بیشتر از روش‌های دیگر است و پروسه نسبتا طولانی لازم است تا به نتیجه نهایی برسد، به همین دلیل افراد زیادی به این شیوه عمل نمی‌کنند و از شرکت در آن امتناع می‌ورزند.

سرمایه‌گذاری به شیوه بازسازی املاک قدیمی نیازمند، دانش و تجربه است و افرادی که تجربه کافی ندارند، قطعا دچار مشکلاتی می‌شوند که در نهایت آنها را از چشم‌اندازی که داشته‌اند، دور می‌کند.

برای سرمایه‌گذاری به این شیوه می‌توانید، از دانش افراد خبره و ماهر در این حوزه استفاده کنید و یا به صورت شراکتی با آنها کار کنید. از طرفی انتخاب ملک جهت بازسازی نیز مقوله‌ای مهم و نیازمند توجه دقیق است که نباید بدون دانش و آگاهی آن را انتخاب کرد.

4- سرمایه‌گذاری ملک با اجاره مسکن

شما با داشتن سرمایه‌ مناسب، می‌توانید آپارتمان خریداری نمایید و آن را اجاره دهید یا پس از مدتی با افزایش قیمت‌ها، نسبت به فروش واحد اقدام کنید.

امروزه با توجه به تورم و افزایش هر روزه قیمت در بازارهای مختلف قیمت املاک نیز نوساناتی را تجربه می‌کند. از شیوه‌های رایج و عالی برای سرمایه‌گذاری در املاک، اجاره دادن واحد مسکونی است که تنها افرادی می‌‌توانند، در این روش به خوبی عمل کنند که از بابت سرمایه و پشتوانه مالی دغدغه‌‌ای نداشته باشند.

با خرید آپارتمان، خانه، ملک، مغازه و… سرمایه‌دار می‌تواند، آن را باتوجه به شرایط ملک و عرف منطقه، اجاره داده و از رهن و کرایه آن استفاده کند. این روش سرمایه‌گذاری به عوامل متعددی از جمله: وضعیت ملک، منطقه‌ای که در آن قرار دارد، نرخ رهن، کرایه منطقه و… بستگی دارد.

علاوه بر اجاره دادن ملک، سرمایه‌گذار می‌تواند، ملک خریداری شده را پس از مدت زمان معینی و باتوجه به نوسانات بازار برای فروش بگذارد و از این اختلاف قیمت سود مناسبی را برای خود کنار بگذارد.

5- مشارکت در ساخت ملک با شرکت در پیش فروش و پیش خرید

این روش به این صورت است که شما ملک یا زمین دارید، اما سرمایه‌ای کافی برای ساخت در دست ندارید. به همین دلیل کار را به پیمانکار تحویل می‌دهید تا نسبت به ساخت اقدام نماید.

این روش یکی از روش‌های ساده و بدون ‌دردسر در سرمایه‌گذاری ملکی است. به وسیله‌ این شیوه، می‌توانید سهم خوبی از فروش آپارتمان‌های ساخته شده به دست آورید. نکته قابل توجه این است که، باید حتما از معتبر بودن طرف دوم شراکت اطمینان حاصل کنید.

روش جالب و پرطرفدار دیگر برای سرمایه‌گذاری در املاک، مشارکت در ساخت ملک است. شیوه رایج مشارکت واگذاری ملک به پیمانکار است که در این صورت تمامی هزینه‌ها به عهده سرمایه‌دار است و تمامی مسئولیت‌ها به عهده پیمانکار است.

پیمانکار در ازای ساخت هر بخش یا هر خرید، درصدی را برداشته و مدیریت کارها را برعهده دارد. سرمایه‌گذار پس از تکمیل شدن ملک، می‌تواند آن را با قیمت روز اجاره داده یا آن را برای فروش گذارد و تمامی سود حاصله صرفا برای سرمایه‌گذار خواهد بود.

یکی دیگر از روش‌های مشارکت در ساخت ملک که جدیدا بسیار پرطرفدار شده است و افراد با بودجه و توان مالی مختلف می‌توانند، در آن شرکت کرده که از 90 % دغدغه‌های حین ساخت به دور باشند، شرکت در پیش فروش و پیش خرید است.

تعاونی‌های زیادی در حال حاضر در کشور فعالیت دارند و پروژه‌های گوناگونی را ساخته یا می‌سازند که افراد می‌توانند با مراجعه به آنها و دریافت مشاوره متناسب با شرایط خود سرمایه‌گذاری کرده و پس از تکمیل پروژه سود نهایی را دریافت کنند.

تنها چالشی که این مدل از سرمایه‌گذاری در املاک دارد، انتخاب تعاونی حرفه‌ای، انتخاب منطقه مناسب برای سرمایه‌گذاری و در نهایت شرکت در پروژه‌ای با پتانسیل بالا و سوددهی مناسب است.

تعاونی کاشانه ساز فرتاک در منطقه 22 تهران یکی از بهترین تعاونی‌های فعال در غرب تهران است که پروژه‌های زیادی را ساخته و افراد زیادی در آن شرکت کرده‌اند که نمونه مناسبی از این مدل سرمایه‌گذاری در ملک به حساب می‌آید.

6- خرید زمین و ساخت‌وساز

خرید زمین و ساخت‌وساز در آن باتوجه به پتانسیل حال حاضر و آینده منطقه، از بهترین روش‌های کسب سود از طریق سرمایه‌گذاری در املاک است. برای این مدل سرمایه‌گذای، افراد نیاز به سرمایه اولیه نسبتا زیادی دارند و باید بتوانند به خوبی از پس هزینه‌های احتمالی ساخت و ساز بر آمده و دچار مشکل و یا توقف کار نشوند.

سوددهی این روش را نمی‌توان به صورت کلی تعیین کرد، زیرا به عواملی مانند: منطقه محل احداث پروژه، نوع ملک و مشخصات آن، آینده منطقه و کاربردی ملک بستگی دارد.

موفقیت در این مدل سرمایه‌گذاری زمانی محقق می‌شود که تمامی برنامه‌ها به شکل اصولی و دقیق به همراه برنامه‌ریزی انجام شود و استفاده از تجربه و دانش افراد حرفه‌ای نیز فراموش نشود.

مزایای سرمایه‌گذاری در املاک

باتوجه به نوسان قیمت دلار و سکه در چند وقت گذشته ممکن است، برخی از عزیزان دچار شک و نگرانی از بابت سرمایه‌گذاری در املاک شوند و نسبت به آن رغبت و تمایل نداشته باشند. سرمایه‌گذاری در املاک نیازمند بودجه بیشتری در مقایسه با سایر حوزه‌ها می‌باشد، اما از ثبات و سوددهی بالاتری نیز برخوردار است.

از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در املاک می‌توان به؛ افزایش و رشد سرمایه، ریسک کمتر، دغدغه و پیگیری کمتر و… اشاره کرد. در لیست زیر برخی از مهم‌ترین مزایای این حوزه و سرمایه‌گذاری در آن را برای شما عزیزان نام‌ برده‌ایم:

  • داشتن روش‌های متنوع و مختلف برای سرمایه‌گذاری و رسیدن به سوددهی
  • سوددهی حداقل 30 تا 40 درصدی بسیاری از قراردادهای سرمایه‌گذاری
  • استفاده از وام و تسهیلات بانک‌ها جهت سرمایه‌گذاری در ملک
  • ریسک کم و مناسب سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
  • شرکت در قراردادها بدون نیاز به دانش تخصصی و آکادمیک
  • استفاده از سایر پتانسیل‌های اقتصادی مناطق و محله‌هایی که ملک در آن واقع شده است.

موارد بالا به صورت کلی به برخی از محاسن سرمایه‌گذاری در املاک اشاره کرده است، در حالی که هر پروژه و هر قرارداد سرمایه‌گذاری ممکن است، مزیت‌های خاص خود را نیز داشته باشد.

از این رو حوزه املاک را می‌توان، یکی از با ثبات‌ترین و بهترین حوزه‌ها برای سرمایه‌گذاری و سوددهی دانست که در بازه زمانی مختلف، باتوجه به نوع قرارداد به نتیجه عالی می‌رسد.

معایب سرمایه‌گذاری در املاک

در کنار مزایایی که سرمایه‌گذاری در املاک دارد، در صورتی که با تحلیل درست انجام نشود، ممکن است معایبی نیز در پی داشته باشد. در این بخش به بررسی این معایب می‌پردازیم:

  • قدرت نقد شوندگی پایین
  • ریسک بلایای طبیعی
  • قدیمی شدن طرح‌ و نما
  • افزایش سن ملک و کاهش ارزش آن
  • نیازمند سرمایه زیاد

با توجه به موارد فوق می‌دانید که سرمایه‌گذاری در ملک ممکن است، معایبی نیز داشته باشد. برای جلوگیری از ایجاد هر نوع مشکلی، بهتر است با آگاهی بیشتر نسبت به سرمایه‌گذاری در املاک اقدام نمایید.

بهترین روش سرمایه‌گذاری در املاک

سوالی که ممکن است برای شما عزیزان در این قسمت مطرح شود، این است که کدام یک از روش‌های سرمایه‌گذاری قبل مناسب است و یا بهترین روش سرمایه‌گذاری در املاک کدام است؟ برای پاسخ به این سوال لازم است، برخی از فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری را ابتدا بررسی کرده و آنها بشناسیم.

در زیر مهم‌ترین فاکتورها برای شناسایی بهترین روش سرمایه‌گذاری در املاک ذکر شده است:

  • مشخص بودن جزئیات سرمایه‌گذاری و تمامی مشخصات پروژه
  • تخمین اصولی و دقیق میزان سوددهی سرمایه‌گذاری
  • حرکت بر اساس برنامه‌ریزی دقیق و مشخص
  • تعیین چشم‌انداز برای اتمام پروژه و رسیدن به سود
  • تعیین نقش و میزان مسئولیت برای تمامی افراد به شیوه منطقی
  • محاسبه تمامی عوامل موثر بر پروژه و سود نهایی و حرکت باتوجه به آنها

باتوجه به موارد نام برده در لیست بالا، سرمایه‌گذاران می‌توانند، بهترین روش سرمایه‌گذاری در ملک که متناسب با شرایط آنها باشد، شناسایی و اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. اما نکته‌ای که نباید فراموش شود، این است که برخی از پروژه‌ها و روش‌ها تضمین سوددهی ندارند و نمی‌توان به طور قطع از آنها مطمئن بود.

پیش فروش و پیش خرید ملک از بهترین روش‌هایی به حساب می‌آید که افراد می‌توانند در آنها شرکت کرده و از سود نهایی آن بهره‌مند شوند. مزیت دیگر این روش به نسبت بقیه روش‌ها، قسط‌بندی شدن هزینه‌ها باتوجه به توانایی سرمایه‌دار است.

پرداخت به صورت قسطی تا تکمیل پروژه، تضمین سوددهی، پیگیری و دریافت مشاوره رایگان، پرداخت بر اساس توانایی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که این روش سرمایه‌گذاری را از سایر روش‌ها متمایز کرده و آن را به بهترین روش سرمایه‌گذاری در املاک تبدیل کرده است.

راهنمای انتخاب بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری

علاوه بر اینکه روش سرمایه‌گذاری بسیار مهم و نیازمند توجه، انتخاب صحیح و درست است، توجه و انتخاب منطقه‌ای مناسب و دارای پتانسیل برای سرمایه‌گذاری ضروری و حیاتی است که باید نسبت به آن حساس و دقیق عمل کرد.

در این بخش مواردی ذکر شده است که به سرمایه‌داران عزیز کمک می‌کند تا بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری را شناسایی کنند. همچنین از فاکتورهای مهمی که باید مد نظر داشته باشند، برای انتخاب یک منطقه برای سرمایه‌گذاری ملک نیز مطلع می‌شوند.

موارد مهم برای انتخاب یک منطقه جهت سرمایه‌گذاری عبارت‌اند از:

  • منطقه‌ منتخب باید دارای پتانسیل رشد و ترقی باشد.
  • منطقه‌ای برای سرمایه‌گذاری بهتر است که امکانات رفاهی بیشتری داشته باشد.
  • بررسی توجه سایر سرمایه‌داران به یک منطقه (رغبت و تمایل سایر افراد منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در آن منطقه می‌شود)
  • جویای نظر متخصصین حوزه سرمایه‌گذاری درباره منطقه
  • آنالیز روند رشد منطقه در 2 سال گذشته و تغییرات کنونی
  • داشتن حداقل 5 پروژه فعال و حرفه‌ای در منطقه

موارد بالا و توجه به آنها برای شناسایی یک منطقه مناسب و عالی برای سرمایه‌گذاری و استفاده از سوددهی در بلند مدت کافی است.

برای اینکه بتوانید به بهترین شیوه منطقه‌ مناسب را پیدا کنید، ابتدا بهتر است لیستی از بهترین مناطق تهیه کنید و سپس در بین آنها چند مورد را جدا کرده و از مشاوره کارشناسان و متخصصین در حوزه سرمایه‌گذاری ملک بهره بگیرید تا بهترین منطقه را پیدا کنید.

یکی از بهترین مناطق در تهران، منطقه 22 واقع در غرب تهران است. منطقه 22 بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری در ملک محسوب می‌شود. این منطقه با پتانسیل فوق‌العاده‌ای که برای رشد و ترقی دارد، می‌تواند بهترین سوددهی را در آینده برای سرمایه‌داران به همراه داشته باشد.

از طرفی منطقه 22 دارای موقعیت قرارگیری بسیار استراتژیک و عالی است و از هر 4 جهت شمال، جنوب، شرق و غرب دارای مزیت بوده و دسترسی راحتی را برای افراد دارد. یکی دیگر از دلایل انتخاب این منطقه برای سرمایه‌گذاری وجود مراکز تفریحی، رفاهی و… است که منطقه 22 تهران بهترین مراکز و دسترسی‌ها را در خود جای داده است.

تیم گروه مهندسی فرتاک «fartak-company.com» در این مقاله برای سرمایه‌داران به طور کامل توضیح داده است که روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک چیست، بهترین روش کدام است و بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری ملک چه منطقه‌ای است.

برای دریافت اطلاعات تخصصی‌تر و کامل می‌توانید با شماره‌های موجود در وبسایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان مشاورین ما بهره‌مند شوید.

بودجه لازم برای سرمایه‌گذاری در املاک

میزان سرمایه‌ای که برای انجام این امر لازم است، معمولا به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به: متراژ ملک، موقعیت مکانی، امکانات و تجهیزات و… اشاره کرد.

برای سرمایه‌گذاری در املاک بهتر است که از طریق یک تعاونی معتبر اقدام نمایید. زیرا ممکن است اطلاعات و آگاهی لازم را در این زمینه نداشته باشید. همکاری با تعاونی موجب می‌شود که شما بتوانید به درستی تصمیم بگیرید. زیرا به شما مشاوره ارائه داده می‌شود.

تعاونی فرتاک یکی از تعاونی‌های معتبر در منطقه 22 تهران است که شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در ملک، از طریق خرید پروژه‌‌های این تعاونی اقدام نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در صفحه با تیم پشتیبانی این تعاونی در ارتباط باشید.

سوالات متداول درباره روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک

در این بخش می‌توانید برخی از سوالات پرتکراری را که مشتریان و مراجعان درباره روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک را از کارشناسان تعاونی پرسیده‌اند را مشاهده کنید که متداول‌ترین آنها را در زیر به همراه پاسخ برای شما قرار داده‌ایم:

در صورتی که سند رسمی به نام شرکت باشد، بهتر است توجه داشته باشید که چه کسی طرف معامله فروش است. آیا این شخص دارای حق امضا برای فروش می‌باشد؟ برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکلی بهتر است که مهر و امضا شرکت وجود داشته باشد.

می‌دانید که املاک در دست ساخت پس از کامل شدن سود بیشتری دارند. همچنین املاک آماده این پتانسیل را دارند که پس از خرید اجاره داده شوند.

با توجه به اینکه منطقه 22 تهران نسبت به دیگر مناطق نوساز است، دارای پتانسیل خوبی برای رشد می‌باشد. به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این منطقه سودآوری بیشتری دارد.

امتیاز کاربران:

5/5

فهرست مطالب

2 پاسخ

  1. برای سرمایه گذاری در املاک ، به نظرم خرید زمین های قیمت مناسب ( اگر تخصص لازم رو ندارید حتما از یک متخصص مشورت بگیرید و هر زمینی رو اقدام به خرید نکنید ) رشد سرمایه ی بیشتری نسبت به موارد دیگه خواهد داشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس‌های ما

از ساعت 8:00 الی 18:00
روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
  • 021-46127729
  • 021-46147943
  • 021-46147967
  • 021-46147907
  • 021-46147885
همیشه در دسترس