معایب پیش خرید آپارتمان در چیتگر

content
خلاصه محتوا:
5/5
هر نوع معامله‌ای دارای مزایا و معایب مختلفی است. برای کسب نتیجه مطلوب و پیشگیری از ضرر و زیان در معامله لازم است با معایب آن نیز آشنا شوید. هرچند احتمال وقوع این معایب بسیار کم و نادر است، ولی باز هم لازم است راجع به آن‌ها اطلاعات کاملی داشته باشید تا از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری شود.در این مقاله به بررسی معایب پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر می‌پردازیم تا با دید باز اقدام به انجام معامله نمایید. در زیر نمونه هایی از معایب احتمالی پیش‌خرید آپارتمان در این منطقه ذکر شده اس .برای جلوگیری از تمامی مشکلات و معایب احتمالی، لازم است در انتخاب تعاونی و سازنده پروژه مورد نظر، نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 6 دقیقه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

از دیر باز خرید ملک در میان بسیاری از افراد به عنوان یک روش برای حفظ ارزش سرمایه مورد توجه بوده است. اکثریت مردم با هر مقدار سرمایه‌ای که داشتند، برای خرید خانه در محیط‌ها و مکان‌های مناسب اقدام می‌کردند.

اگر شما هم جزو افرادی می‌باشید که علاقمند به خرید آپارتمان در چیتگر هستید، اما به هر دلیلی توان پرداخت یک‌جای بهای ملک را ندارید، می‌توانید با استفاده از روش پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر، اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه ملک کنید.

برای این منظور می‎‌توانید، به استعلام تعاونی‌های ساخت مسکن مراجعه کرده و در پروژ‌های در حال ساخت آنها سرمایه‌گذاری کنید.

در این زمینه می‌توانید با تعاونی‌های متنوعی همکاری کنید اما این را هم در نظر داشته باشید حتما تعاونی که انتخاب می‌کنید، معتبر و قابل اعتماد باشد.

از جمله تعاونی‌های معتبر و دارای سابقه درخشان میتوان به؛ تعاونی فرتاک اشاره کرد.

این مقاله توسط تعاونی فرتاک به آدرس اینترنتی «fartak-company.com» جمع‌آوری شده است و در آن به بررسی معایب پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر پرداخته شده است.

اگر قصد پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر را دارید، حتما در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

منطقه چیتگر تهران

منطقه چیتگر تهران

از جمله مناطقی که امروزه در زمینه سرمایه‌گذاری مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است می‌توان از منطقه چیتگر نام برد.

منطقه چیتگر غربی‌‌ترین بخش پایتخت محسوب می‌شود که با توجه به جاذبه‌های زیادی که دارد، جزو اصلی‌ترین و پربازده‌ترین مناطق برای پیش‌خرید ملک و آپارتمان به شمار می‌رود.

این مکان با قرارگیری در بخش شمال غربی تهران و قسمت کوه پایه البرز دارای آب و هوای دلپذیرتر و مطبوع‌تر از دیگر مناطق تهران است. جدای از موقعیت مکانی مناسب، دسترسی قوی به دیگر مناطق و برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و امکانات رفاهی، تفریحی فراوان در این منطقه موجب شده است که مورد توجه افراد زیادی باشد.

علاوه بر موارد بالا، وسعت منطقه 22 و نزدیکی به دریاچه و پارک جنگلی چیتگر، نظر تعاونی‌های مسکن زیادی را جلب نموده است تا ساخت‌وساز در این منطقه افزایش یابد. همین موضوع باعث شده است تب پیش‌فروش آپارتمان در این مکان بسیار داغ باشد.

پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر

پیش‌خرید آپارتمان نوعی قرار داد، مابین پیش‌خریدار و فروشنده است که مبنی بر توافق دو طرفه بر چگونگی سرمایه‌گذاری و ساخت آپارتمان پیش‌فروش شده می‌باشد. از سال 1389 پیش‌خرید ملک توسط وزارت مسکن و شهرسازی به صورت کاملا رسمی و قانونی تصویب شد.

پیش‌خرید آپارتمان پس از تصویب تا به امروز جزو پرطرفدار‌ترین و سود‌آور‌ترین مدل‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

در پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر، خریدار با پرداخت قسمتی از بهای ملک به صورت پیش پرداخت و پرداخت بقیه ارزش آن در اقساط متناوب می‌تواند، صاحب خانه شود.

پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر از جمله موضوعاتی است که به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

در اغلب موارد پیش‌فروش آپارتمان در این منطقه، توسط تعاونی‌های ساخت مسکن صورت می‌گیرد. به این صورت که تعاونی‌ها با تبلیغ و ارائه جزئیات پروژه درحال ساخت‌شان برای جذب سرمایه گذار اقدام می‌کنند.

معایب پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر

معایب پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر

در اینکه پیش‌خرید آپارتمان علی الخصوص در منطقه پرطرفداری همچون چیتگر یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای خرید خانه و صاحب‎خانه شدن است شکی نیست. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر نوع معامله‌ای دارای مزایا و معایب مختلف است.

 برای کسب نتیجه مطلوب و پیشگیری از ضرر و زیان در معامله لازم است با معایب آن نیز آشنا شوید. هرچند احتمال وقوع این معایب بسیار کم و نادر است، ولی باز هم لازم است راجع به آن‌ها اطلاعات کاملی داشته باشید تا از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری شود.

در اینجا به بررسی معایب پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر می‌پردازیم تا با دید باز اقدام به انجام معامله نمایید. در زیر چند نمونه از معایب احتمالی پیش‌خرید آپارتمان در این منطقه ذکر شده است:

1-امکان عدم تحویل در زمان اعلام شده در قرارداد

یکی از مشکلات پیش‌خرید آپارتمان این است که سازنده یا فروشنده نتواند، در زمان از پیش تعیین شده آپارتمان را به خریدار تحویل دهد. در این مورد ممکن است که خریدار با تصور اینکه از تاریخ تحویل آپارتمان اطلاع دارد، اقدام به نوشتن اجاره‌نامه کند. در این صورت خریدار دچار ضرر می‌شود.

2-امکان عدم شباهت نتیجه پایانی ملک با تصورات خریدار

ممکن است در انتها آپارتمانی که به خریدار تحویل داده می‌شود با طرح ارائه شده اولیه بسیار متفاوت باشد. این تفاوت می‌تواند، در متراژ یا طراحی داخلی ساختمان به وجود بیاید. نهایتا در این مورد باز هم خریدار متضرر خواهد شد.

3-امکان اجرای مصالح توافقی

در زمان نوشتن قرارداد پیش‌خرید، سازنده متعهد می‌شود که از مصالح ذکر شده در قرارداد برای تکمیل آپارتمان استفاده کند. اما در مواردی دیده شده است که در هنگام تحویل، خریدار متوجه می‌شود که از مصالح توافق شده، استفاده نشده است و سازنده برای سود بیشتر از مصالح با کیفیت پایین‌تر استفاده کرده است.

4-امکان به اتمام نرسیدن پروژه

امکان به اتمام نرسیدن پروژه

این امکان نیز وجود دارد که فروشنده توانایی به اتمام رساندن پروژه را نداشته باشد. موارد بسیاری در زمان پیش‌خرید آپارتمان پیش آمده است که سازنده به دلیل ناتوانی در تکمیل پروژه، ملک را به صورت نیمه کاره رها و فرار کرده است.

در صورت وقوع این اتفاق خریدار تنها صاحب یک خانه نیمه کاره می‌شود که نمی‌تواند در آن ساکن شود.

5-امکان فروش به چندین نفر

بزرگترین مشکلی که در حین پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر امکان دارد، با آن مواجه شوید، این است که فروشنده، آپارتمان را همزمان به چند نفر دیگر نیز بفروشد.

راه حل این مشکل، دریافت کد رهگیری معاملات ملکی توسط سازندگان است. در صورت دریافت این کد، امکان کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان و فروش مال غیر به دیگران تقریبا مسدود شده است.

البته برخی از سازندگان از دریافت این کد امتناع می‌کنند و خریداران نیز از وجود این کد و ضرورت دریافت آن اطلاعی ندارند که این موضوع راه را برای سوء استفاده افراد سودجو هموار می‌کند.

6-امکان دریافت وام توسط فروشنده و عدم پرداخت اقساط

در بسیاری از موارد دیده شده است که سازنده یا فروشندگان ساختمان، قبل از انتقال سند به خریدار با گرو گذاشتن سند، از بانک وام‌های کلان گرفته‌اند.

 در این صورت وام گیرنده (که همان سازنده یا فروشنده است) موظف است، اقساط وام را به صورت منظم پرداخت کند. اما در برخی از موارد پس از دریافت وام، سند را به نام خریدار انتقال می‌دهند، با این کار عملا شخص خریدار مسئول بازپرداخت اقساط وام است.

7-امکان افزایش قیمت مصالح ساختمانی

امکان افزایش قیمت مصالح ساختمانی

زمانی که فروشنده آپارتمان ساخته شده‌ای را برای فروش می‌گذارد، از هزینه‌هایی که کرده مطلع است و دچار ضرر نمی‌شود.

 در مقابل، فروشنده آپارتمان‌های پیش‌خرید، از آینده بازار و هزینه‌های احتمالی اطلاعی ندارد.

 با افزایش ناگهانی قیمت مصالح و با توجه به اینکه فروشنده موظف است، آپارتمان را با همان قیمت تعیین شده در قرارداد به خریدار تحویل دهد، احتمال ضررو زیان وجود دارد.

8-امکان کلاهبرداری توسط شرکت‌های بدون مجوز

برای انتخاب شرکت در زمینه پیش‌خرید ملک، باید به این موضوع توجه داشت که از شرکت‌های معتبر برای سرمایه‌گذاری بهره‌مند شد.

ممکن است با وجود معتبر نبودن فروشنده اقداماتی انجام شود که در نهایت خریدار به صورت گسترده دچار ضرر شود.

از جمله مواردی که ممکن است، فروشنده از خریدار کلاهبرداری کند، شامل: عدم دریافت پایان کار، عدم پرداخت خلافی به شهرداری، گرفتن وام به ضمانت سند و پرداخت نکردن اقساط و فروش ملک به چندین نفر می‌باشد.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که تمامی موارد بیان شده، جزو احتمالات است و با اندکی دقت می‌توان، مانع از وقوع آن‌ها شد.

برای جلوگیری از تمامی مشکلات و معایب احتمالی، لازم است در انتخاب تعاونی و سازنده پروژه مورد نظر، نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید.

 از جمله تعاونی‌های مسکن معتبر جهت سرمایه گذاری که می‌توانیم، در این زمینه به شما پیشنهاد دهیم، تعاونی مسکن فرتاک به آدرس اینترنتی «fartak-company.com» است که دارای پروژه‌های متنوعی در سطح منطقه 22 و چیتگر می‌باشد.

همچنین شما می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از کارشناسان حاضر در سایت فرتاک مشاوره رایگان بگیرید.

امتیاز کاربران:

5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس‌های ما

از ساعت 8:00 الی 18:00
روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
  • 021-46127729
  • 021-46147943
  • 021-46147967
  • 021-46147907
  • 021-46147885
همیشه در دسترس