باید و نباید های یک پیش خرید موفق

content
خلاصه محتوا:
5/5
همانطور که می‌دانید معاملات ملک بخصوص پیش‌خرید ملک از جمله‌ی سود‌آور‌ترین معاملات هستند. اما این نوع از معاملات پیچیدگی‌ها و قواعد خود را نیز به همراه دارد. ما در تیم مهندسی فرتاک قصد داریم در این بخش به معرفی پیش خرید، نکات قابل توجه در آن مانند رزومه سازنده، موقعیت مکانی پروژه، بافت فرهنگی ساکنین و...، خط قرمز های پیش فروش موفق همچون زمان تحویل سازه، مترازه پروژه و...، بهترین راه برای یک پیش فروش موفق بپردازیم و همچنین شما عزیزان را جهت انجام یک سرمایه‌گذاری درست کمک و راهنمایی کنیم.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 5 دقیقه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروز با بالا رفتن میزان تورم در اقتصاد کشور جامعه به دنبال حفظ هرچه بیشتر ارزش سرمایه خود هست از این رو اکثر افراد جامعه برای حفظ ارزش خود به سمت سرمایه گذاری کرد کشیده شده‌اند.

همانطور که می‌دانید برای سرمایه گذاری کردن راه‌های زیادی وجود دارد  که یکی از بهرترین این راه در حال حاظر سرمایه گذاری در ملک بخصوص پیش‌خرید آپارتمان است که ما در ادامه به بررسی بایدها و نبابدهای این نوع از سرمایه گذاری خواهیم پرداخت.

اما قبل از هرچیز بهتر است که آشنایی کلی با پیش‌خرید کردن داشته باشیم

پس از شما عزیزان می‌خواهیم که در ادامه با آشنایی با پیش خرید ملک با ما همراه باشید.

پیش خرید ملک چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد پیش خرید کردن ملک یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه گداری است اما سوال اصلی در این باره این است که این نوع سرمایه گذاری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

به طور کلی معاملات پیش‌خرید به این صورت است که خریدار، ملک تکمیل شده را نمی‌خرد و در عوض ملکی که هنوز کامل نشده است را با قیمتی به مراتب کمتر و به صورت قسطی از طریق روش‌هایی مانند پیش‌خرید سهامی، خرید امتیازی و.. ملک مورد نظر را می‌خرد.

 در معاملات پیش خرید ملک خریدار‌می‌تواند مصالح به کار رفته نوع فونداسیون چینش ستون‌ها و اجزاء داخلی سازه را مشاهده کند و بر اساس آنها طراحی دکوراسیون ملک و المان‌های داخلی آن را طبق سلیقه خود انتخاب کند یا این موضوع را به سازنده بسپارد.

در این بخش ما تعریف کلی از پیش خرید ملک به شما عزیزان ارائه کریدم شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این گونه معاملات از طریق لینک مقابل اقدام کنید پیش خرید 

5 نکته فوق‌العاده برای پیش خرید موفق

 پنج نکته فوق‌العاده برای پیش خرید موفق

حال که در بالا با پیش خرید ملک آشنا شدید بهتر است برویم سراغ نکات مهمی که بهتری است در این گونه سرمایه گذاری‌ها رعایت کنید

  1. رزومه سازنده
  2. همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌ها در ساخت یک ملک سازنده‌ای است که وظیفه ساخت این سازه را به دوش می‌کشد همین امر این فاکتور را به یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که باید در پیش‌خرید کردن ملک باید به آن توجه کرد تبدیل کرده است.
  3. سازنده‌ای که ملکی که شما پیش‌خرید کرده‌اید را می سازد باید دارای تجربه، دانش و روزومه کافی در زمینه ساخت و ساز ملک باشد تا یک از بروز مشکلات احتمالی نظیر استاندارد نبودن مصالح، ضعف در ساختار سازه و… جلوگیری شود و دوم این که سازه را به موقع تحویل سرمایه گذار بدهد.
  4. موقعیت مکانی پروژه
  5. نکته بعدیی که باید در پیش‌خرید کردن ملک برای داشتن یک پیش‌خرید موفق باید به آن توجه کنید موقعیت مکانی پروژه‌ای است که آن را پش‌خرید می‌کنید.
  6. موقعیت مکانی پروژه و سازه از اصلی ترین المان‌هایی است که یک در قیمت فروش و میزان سود دهی پروژه و دوم این که تاثیر مستقیمی بر امکانت رفایی مانند دسترسی پذری به امکان تفریحی، درمانی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید و… ویو و چشم انداز و میزان نورگیری واحدف، تاثیر مستقیمی دارد و باید حتما در انتخاب این مورد دقت فراوانی به خرج داده بشود.
  7. بافت فرهنگی ساکنین
  8. از دیگر باید‌ها ونباید‌ها در پیش‌خرید ملک می‌توان به بافت فرهنگی ساکنین آن منطقه اشاره کرد.
  9. همانطور که می‌دانید بافت فرهنگی افرادی که در یک منطقه ساکن هستند از فاکتور‌های اصلی ارزشمند بودن یا کم ارزش بودن یک منطقه، محله و یا بلوک به شمار می‌رود پس باید در هنگام پیش خرید کردن ملک و یا آپارتمان به این نکته توجه خاصی داشته باشید.
  10. امکانات و آپشن‌های پروژه
  11. از دیگر نکاتی که برای داشتن یک یش‌خرید موفق می‌توان به آن توجه کرد امکانات و آپشن‌های پروژه‌ای است که در آن سرمایه گذاری می‌کنید است.
  12. داشتن امکانات و آپشن‌های بیشتر همشه برای پروژه‌های ساختمانی سود خوبی در هنگام فروش به همراه  داشت است.
  13. از جمله محبوب‌ترین این امکانات و آپشن‌ها می‌توان به داشتن لابی، لابی من((Lobby man، استخر، هلی پورت یا هلی پد و… اشاره کرد که وجود هرکدام از این امکانات و آپشن ها می‌توان تاثیر مستقیمی در قیمت یک پروژه داشه باشد.
  14. تاریخ تحویل ملک
  15. یکی دیگر از نکاتی که برای داشتن یک پیش خرید موفق بیاد به آن توجه کنید زمان تحویل یک پروژه است.
  16. زمان تحویل یک پروژه به این دلیل مهم است که ممکن است زمان تحویل پروژه به شما بازار ملک در رکود باشد و ملک شما در زمان دلخواه شما به فروش نورود.

خط قرمزهای پیش خرید موفق شامل چه مواردی هستند؟

خط قرمزهای پیش خرید موفق شامل چه مواردی هستند؟

معاملات پیش‌خرید مانند الباقی معاملات خط قرمز‌ها و نباید‌هایی دارد که بی‌توجهی کردن به آنها ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را به باربیاورد.

  • زمان تحویل سازه
  • همانطور که در بالا اشاره شد زمان تحویل ساختمان و ملک از المان‌های اصلیی است که باید در معاملات پیش‌خرد ذکر شود و درصورتی که ملک مورد نظر در زمان تعیین شده به خریدار تحویل داده نشود ممکن است ضرر های مالیی به واسط به وجود آمدن رکود در بازار مسکن و یا افت قیمت ملک برای خریدار به بار بیاورد.
  • در صورت بروز چنین شرایطی خریدار می‌تواند درخواست خسارت از سازنده ای که ملک را از او پیش خرید کرده است بکند.
  • متراژ سازه
  • تحویل ملک با متراژی که در قرار داد پیش خرید تعیین شده است. از مهمترین خط قرمز‌ها در یک پیش خرید موفق و دور از ضرر بوده.
  •  در صورتی که سازنده مطابق قراردادی که تعیین شده است ملک مورد نظر را تحویل خریدار ندهد یک می‌تواند باعث بروز ضررهای مالی و دو به واسط تفاوت متراژی که در قرارداد نوشته شده است با متراژ واقعی ملک میتواند در فروش ملک برای خریدار دردسر‌های زیادی را به وجود آورده و در مواردی حتی ملک را غیر قابل فروش بکند.
  • مسائل حقوقی و مالی پیش خرید
  • از دیگر خط قرمزها در پیش خرید کردن مسائل حقوقی و مالی است که باید قبل از پرداخت کردن هزینه پیش خرید و امضا کردن قرارداد توجه فراوانی به آن کرد.
  • درنظر نگرفتن مسائل حقوقی و مالی می‌تواند دردسرهایی مانند نگرفتن مجوز، به تعویق افتادن مجوز، مشکلات مالیاتی و… را برای هم خریدار و هم سازنده از لحاظ حقوقی به وجود بیاورد.
  • همچنین اگر مسائل مالی پروژه مانند میزان قسط‌ها میزان پیش پرداخت هزینه‌های جانبی و… به صورت شفاف و کامل مشخص و تعیین نگردد ممکن است فرآیند ساخت و ساز را با مشکلات مالی مواجه و زمان تحویل ملک را به تعویق بیندازد.
  • قرارداد پیش خرید
  • همانطور که میدانید نواحیی مانند منطقه 22 تهرانکه از بکرترین مناطق برار ساخت و ساز هست افراد زیادی را برای گرفتن سود از راه پیش خرید کردن آپارتمان در منطقه 22 به سمت خود کشیده است. همین امر موجب شده است که سازندگان زیادی به واسطه شرایط اقصادی کنونی جامعه  پروژه را نیم کاره رها کرده و یا برخی از افراد سودجو یک ملک را به چند نفر بفروشند و خریداران را با مشکلات خیلی زیادی روبه رو کنند.
  • از این رو عقد یک قراداد پیش‌خرید کامل و بی نقص که تمام جزئیات ریز و درشت در آن تعیین شده باشد به یک امر کلیدی و خط قرمزی در معاملات پیش‌خرید تبدیل شده است.

بهترین راه برای پیش‌خرید موفق ملک در بازار مسکن

بهترین راه برای پیش‌خرید موفق ملک در بازار مسکن

راه‌های زیادی برای پیش‌خرید کردن ملک در بازار مسکن وجود دارد که بعضی ممکن است با سود و بعضیی هم برای خریدارد ضرر‌های جبران ناپذیری به هماره داشته باشد.

اما راه‌های معدودی هم برای سود دهی بالا وجود دارد که بهترین این راه‌ها پیش‌خرید کردن ملک از تعاونی های مسکنی مانند تعاونی مسکن فرتاک است.

همکاری کردن و پیش‌خرید کردن از سازندگانی مانند سازندگان برتر منطقه 22 می‌تواند خیال شما را از لحاظ قرارداد، مسائل مالی و حقوقی، زمان تحویل ملک،متراژ سازه و… راحت کند و آرامش خاطر و سود دهی بالایی را نسیب شما کند.

امتیاز کاربران:

5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس‌های ما

از ساعت 8:00 الی 18:00
روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
  • 021-46127729
  • 021-46147943
  • 021-46147967
  • 021-46147907
  • 021-46147885
همیشه در دسترس