پیش فروش ملک در دریاچه خلیج فارس

content
خلاصه محتوا:
5/5
همانطور که می‌دانید دریاچه خلیج فارس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تهران را به خود اختصاص داده است. همین امر این مکان را به یک مکان ایده‌آل برای ساخت و ساز، پیش‌فروش و پیش‌خرید ملک تبدیل کرده است. ما در این بخش به بررسی این منطقه و پیش‌فروش ملک در این ناحیه برای آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان خواهیم پرداخت.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 9 دقیقه

زمان مطالعه: 9 دقیقه

پیش فروش ملک چیست؟

لغت پیش فروش همانطور که از اسمش پیداست به معنای از قبل فروخته شده است.

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت آپارتمان در کنار قدرت خرید مشتریان، قراردادهای پیش فروش آپارتمان از رونق بسیاری برخوردار شده‌اند.

پیش فروش در مورد بسیاری از معاملات انجام می‌شود. اما به طور عمده در زمینه املاک به آن دسته از املاکی که قبل از تکمیل شدن و قبل از اینکه قابل سکونت شوند، به فروش می‌رسند، پیش فروش گفته می‌شود.

همیشه مشکلاتی بین فروشنده و خریدار در پیش فروش ملک به وجود می‌آید و این موضوع

باعث نگرانی مشتریان نسبت به خرید ملک قبل از بازدید آن شده است.

با عقد قرارداد پیش فروش ملک در محدوده دریاچه خلیج فارس (چیتگر) با تعاونی فرتاک، تمامی نگرانی‌ها و دغدغه‌های شما عزیزان در رابطه با قوانین پیش فروش ملک به آن رفع می‌گردد. همچنین مشاورین حرفه‌ای ما در شرکت فرتاک اطلاعات لازم را قبل از بستن قراداد در دسترس خریداران قرار می‌دهند.

پیش فروش ملک در دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه شهدای خلیج فارس تهران کجاست؟

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران است. پروژه این دریاچه در سال 1389 به منظور تلطیف هوا و کاهش ذرات معلق و همچنین زیبایی بخشیدن به منطقه، در شمال غرب تهران رقم خورد.

 محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس از سمت جنوب به بزرگراه همدانی (بزرگراه حکیم)، از شمال به بزرگراه همت، از طرف شرق به بزرگراه آزادگان و از جهت غرب به بافت مسکونی منطقه 22 شهرداری تهران دسترسی دارد.

پیش فروش ملک در دریاچه شهدای خلیج فارس

افزایش امکانات رفاهی و فضای تفریحی و شاداب اطراف دریاچه چیتگر و همجواری آن با پارک چیتگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت ملک در دریاچه چیتگر و پیرامون آن می‌باشد.

قیمت آپارتمان در منطقه دریاچه چیتگر (چیتگر) با توجه به امکانات و دسترسی که دارد طبیعتا متفاوت است. به دلیل اینکه منطقه دریاچه چیتگر تهران مدت زمان زیادی از آن نمیگذرد، اما مسیر پیشرفت را با سرعت بالایی طی می‌کند.

در چند سال گذشته تعداد زیادی برج و شهرک در اطراف ساخته شده و افراد زیادی را به سمت خودش جذب کرده است.                                                                   

فروش آپارتمان روبروی دریاچه یکی از پررونق‌ترین کارهای املاک منطقه 22 شده است.

در نهایت با توجه به اینکه این منطقه هنوز جای پیشرفت کردن دارد . می‌تواند امکانات بیشتری داشته باشد در آینده نه چندان دور قیمت خانه در دریاچه چیتگر بالاتر خواهد رفت.

قوانین پیش فروش آپارتمان در منطقه دریاچه‌ شهدای خلیج فارس

سال 1389 قانون پیش فروش آپارتمان توسط مجلس شورای اسلامی به صورت 25 ماده و چهار تبصره تصویب شد.

شرایط پیش فروش طبق قانون باید در دفتر ثبت اسناد رسمی صورت گیرد.

 در این قرارداد پیش فروشنده باید احداث یا تکمیل واحد ساختمانی با ویژگی‌های مشخص را در زمین معین شده به صورت آپارتمان انجام داده  و در نهایت آن را به پیش خریدار که مالک رسمی و آتی آپارتمان مورد نظر است تحویل دهد.

طبق این قانون مشاورین املاک نمی‌توانند اقدام به تنظیم قرارداد و دریافت ثمن کنند.

در صورتی که این قوانین رعایت نشود، معامله دچار اختلال شده و طبق معامله باطل اعلام می‌شود.

در معاملات پیش فروش آپارتمان باید به موارد زیر دقت شود:

  1. اسم و مشخصات خریدار و فروشنده (حقیقی یا حقوقی)
  2. پلاک و مشخصات ثبتی و نشانی واقع شدن آپارتمان
  3. توضیح در مورد واحدهای آپارتمانی مورد قرارداد مانند: شماره طبقه، شماره واحد، انباری، توقفگاه (پارکینگ) و مساحت اعیانی
  4. اطلاعات فنی و معماری آپارتمانی مانند: موقعیت، کاربری، مساحت، زیربنا، تعداد طبقات و واحدها ، سیستم سرمایش و گرمایش و…
  5. نحوه پرداخت یا تعداد اقساط
  6. تحویل شماره قبوض اقساطی جهت بها
  7. زمان تحویل ساختمان و زمان تنظیم سند رسمی
  8. مشخص کردن تکلیف خسارات، قراردادهای بیمه‌ای، تغییر مبلغ، تضمین‌ها و تغییر اطلاعات مورد قرارداد
  9. تعهداتی که کارفرمای پیش فروش به مراجع قانونی می‌دهد
  10. معرفی داوران

سرمایه گذاری در ملک محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس

یکی از عناوینی که امروزه به گوش می‌رسد، سرمایه‌گذاری ملک در منطقه 22 تهران و علل خصوص اطراف دریاچه چیتگر است. این منطقه به دلیل اینکه پروژه بزرگ به نام ایران مال که بزرگترین مرکز خرید در منطقه خاورمیانه می‌باشد در این منطقه قرار گرفته است.

همینطور در شمال این منطقه نیز پروژه شهربازی هزار و یک شهر در حال ساخت می‌باشد که بزرگترین شهربازی در منطقه خاورمیانه می‌باشد. به همین دلایل موقعیت جغرافیایی دریاچه چیتگر بهترین سرمایه گذاری را می‌توان در آن داشت.

دریاچه شهدای خلیج فارس یا همان دریاچه چیتگر می‌تواند آینده روشنی داشته باشد. زیرا بستر و زیرساخت لازم برای پیشرفت را دارد.

مزایای پیش خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر

همانطور که در بالا اشاره شد پیش خرید آپارتمان و ملک در منطقه دریاچه چیتگر تهران یکی از به صرفه‌ترین و قابل رشدترین مناطق در کل استان می‌باشد. به دلیل موقعیت جرافیایی بسیار عالی که دارد.

همینطور در جوار پروژه‌های بزرگ خاورمیانه قرار گرفته است. پس خرید ملک در در منطقه 22 تهران درچشم انداز یک ساله بسیار سودآور است.

شما با پیش خرید ملک در دریاچه چیتگر تهران می‌توانید بسیار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. به دلیل اینکه در پیش فروش مسکن قیمت تمام شده برای خریداران به صرفه‌تر است.

البته این سود در منطقه 22 تهران می‌تواند نزدیک 100 تا 150 میلیون باشد و بیشتر بستگی به نوع و مساحت ملک دارد.

از مزایا و امتیازات دیگر پیش خرید ملک در دریاچه چیتگر تهران می‌توان به ( تبدیل سریع پیش فروش به سرمایه، عدم استهلاک سرمایه، خرید ملک متناسب با توان مالی) اشاره کرد.

معایب پیش خرید آپارتمان در محدوده دریاچه چیتگر

یکی از معایب بزرگی که در کل موضوعات پیش فروش وجود دارد معین نبودن زمان تحویل است.

در بسیاری از موارد زمانی که در قرار داد درج می‌شود بیشتر از زمان تمام شدن پروژه می‌شود و این برای کسانی که می‌خواهد در ملک خریداری شده خود سکونت داشته باشند یک مقدار مشکل‌ساز می‌شود.

یکی دیگر از معایب پیش فروش آپارتمان عدم امکان مشاهده وضعیت تمام شده ملک توسط خریدار می‌باشد.

این عامل به این صورت است که شما قبل از ساخت آپارتمان، با مشاهده تصاویر، نمایی از نقشه کلی که قرار است ساخته شود را می‌بینید.

اما ممکن است طبق آن نما صورت نگیرد و شما بعد از تمام شدن ساخت آپارتمان خود نقشه و دکوراسیون آن مورد پسندتان قرار نگیرد.

به این صورت ذکر شده احتمال عدم اجرای تعهدات شرکت‌ها وجود دارد.

 بنابراین شما خریداران عزیز بهتر است در مورد انتخاب شرکت دقت لازم را انجام دهید؛ پس از تحقیقات کافی و انتخاب شرکت قابل اعتماد، تمامی قراردادهای خود را به صورت کامل شرح دهید؛ و بعد پول را به فروشنده پرداخت نمایید.

تنظیم قرارداد پیش فروش ملک در دریاچه خلیج فارس تهران

در قرارداد پیش فروش ملک باید نهایت دقت لازم صورت گیرد. به این دلیل که بسیاری از دعاوی در دادگستری‌ها مربوط به اختلافات حاصله از همین قرارداد ها می‌باشد.

قرارداد پیش فروش آپارتمان‌ها دارای پیچیدگی‌های فراوانی است؛ به این دلیل که در یک طرف مردم عادی و در طرف دیگر سازندگان و پیمانکاران آشنا به قوانین ساخت و سازو حرفه خود هستند.

پس خریدار عزیز باید دقت لازم را به کار گیرد و قبل از هر چیزی یک قرارداد محکم و شفافی را داشته باشد که تمامی تعهدات لازم را در آن درج کند.

باید توجه داشت که مراحل یک قرارداد محکم به سه بخش تبدیل شده است: مرحله قبل از قرارداد، که تحقیقات حقوقی و اداری و میدانی لازم انجام شود. مرحله حین قرارداد، که تنظیم حقوقی متن قرارداد صورت می‌گیرد؛ و مرحله بعد از قرارداد، که در آن نظارت حقوقی بر اجرای قرارداد را باید رعایت شود.

پیش خرید آپارتمان در تعاونی‌‌های انبوه ساز مانند فرتاک به صورت زیر است:

در قدم اول باید واحد مورد نظر را در بین پروژه‌های تعاونی فرتاک انتخاب نمود، پس از انتخاب واحد بهتر است برای پیش‌خرید فرم پیش ثبت نام را تکمیل کرد، سپس مقداری از مبلغ کل را به عنوان پیش‌پرداخت پرداخت نمود و پس از پرداخت پیش باید فرم قرارداد را پر کنید.

در مرحله آخر شما با پرداخت تمامی مبالغ می‌توانید واحد تکمیل شده خود را همراه با سند از طریق تعاونی فرتاک تحویل بگیریرد.

بهترین مکان پیش فروش ملک در محدوده خلیج فارس تهران

بهترین مکان پیش فروش ملک در محدوده خلیج فارس تهران

با توجه به اینکه دریاچه چیتگر در منطقه شمال غربی تهران قرار دارد، و همینطور قدمت ساخت کمتری نسبت به محدوده‌های اطراف  دارد می‌توان انتظار داشت که این منطقه یکی از مناطق آینده‌دار تهران باشد.

بافت مسکونی این منطقه اکثرا برج‌هایی به طبقات ده به بالا ساخته می‌شود. یکی از بهترین مکان‌های دریاچه چیتگر ویو و دید جذاب برج‌ها به دریاچه چیتگر است. بوستان‌های اطراف دریاچه نیز دارای بافت طبیعی بسیار زیبا و بکری است.

بنابراین به دلیل موقعیت مکانی مناسب و وسعت بالای زمینهای اطراف دریاچه بسیاری از تولیدکنندگان و انبوه سازان اقدام به ساخت و ساز و احداث ساختمان‌های بلند در این منطقه کرده‌اند.

پس بهترین مکان در منطقه دریاچه مصنوئی چیتگر تهران ویو بسیار عالی برج‌ها و مناظر اطراف فوق العاده‌ای این منطقه است.

آیا پیش خرید آپارتمان/ملک در پروژه فرتاک سودآور است؟

از جمله مزایای پیش خرید آپارتمان در پروژه فرتاک می‌توان به این نمونه اشاره کرد که خانه‌ها قیمت کمتری نسبت به بقیه  دارند. این میزان بین 10 تا 30 درصد است.

به همین علت کسی که قصد دارد این خانه‌ها را خریداری کند می‌تواند قرارداد قسطی ببندد و پول خرید مسکن را به صورت قسطی پرداخت کند. این گونه پرداخت برای کسی که هزینه کامل خرید را در آن شرایط ندارد بسیار به‌صرفه است.

حتی خریدار در فرتاک می‌تواند مراحل حین ساخت آپارتمان را خود نظاره‌گر باشد و در مورد ساخت و سلایق خود در آن خانه نظراتی را اعمال کند.

قیمت و ثبت نام پیش فروش ملک در دریاچه چیتگر

همانطور که می‌دانید قیمت ملک دارای نوسانات روزانه است.

لازم به ذکر است که بدانیم استراتژی تعاونی‌های منطقه 22 در رابطه با نوع فروش ممکن است متفاوت باشد.

به طور کلی در شرکت‌های تعاونی‌ به این شکل صورت می‌گیرد، هزینه زمین به عنوان پیش پرداخت اولیه دریافت می‌شود؛ و مابقی پول منهای یک عددی بابت سند و تحویل کسر می‌شود و مابقی به شکل اقساطی از مشتری‌ها دریافت می‌شود.

ما در تعاونی فرتاک روال کلی قیمت پیش فروش ملک درمحدوده  دریاچه چیتگر به صورت زیر است. ما سعی کرده‌ایم با مثالی سعی داریم که شرایط خرید در محدوده دریاچه خلیج فارس را ملموس‌تر کنیم.

تصور کنید که یک واحد 100 متری ( متری 10 میلیون ) یعنی یک میلیارد تومان خریداری می‌کنیم.

از این یک میلیارد 50 درصد بابت هزینه اولیه پرداخت می‌شود. 500 میلیون

از 500 میلیون باقی مانده، دو تا هفت درصد بابت سند تحویل کسر می‌شود. ( 70 میلیون برای موقعی که سند به اسم شما زده می‌شود. 70 میلیون برای موقعی که واحد تحویل شما داده می‌شود)

مبلغ مابقی 360 میلیون تومان است. این مبلغ تقسیم برتعداد ماه باقی مانده تحویل پروژه می‌شود. مثلا اگر پروژه 36 ماهه تحویل داده شود. ماهی 10 میلیون قسط باید پرداخت کنید.

اما با توجه به تورم‌هایی که هر ساله توسط ارگان‌های سازمانی تغییر می‌کند؛ و به ما توسط بخشنامه اعلام می‌شود، مبالغ باقی مانده اقساط ممکن است درگیر این نوسانات تغییر کنند.

به عنوان مثال اگر درسال 1401 خریدار ماه اول 500 تومان پرداخت کرده است و بعد ماهی 10 میلون تومان هم قسط می‌پرازد.

در سال 1402 عدد تورم توسط سازمان انبوه سازی ( که هر ساله بخشنامه می‌کند) اعلام کند که تعداد طبقات متنوع 54 درصد 4 دهم شود.

این عدد روی مبلغی می‌آید که خریدار پرداخت نکرده است. مثلا اگر خریدار در ماه هفتم قسط خود در شرایط بالا باشد؛ 570 میلیون تومان پرداخت کرده است و 430 میلیون تومان باقی مانده دارد.

54 درصد تورم روی این 430 میلیون تومان باقی مانده، لحاظ می‌شود. به عبارت دیگر تورم روی آن مبلغی می‌آید که شما پرداخت نکرده‌اید.

 در مثال بالا به این صورت تورم رو مبلغ لحاظ می‌شود که مجدد تقسیم بر تعداد ماه‌های باقی مانده تا پایان سال بعد می‌شود. پایان سال بعد دوباره ممکن است همین اتفاق برای پولی که مانده است صورت گیرد؛ تا در نهایت پول به صفر برسد.

البته ما در فرتاک تخفیفات عمده‌ای به مناسبت‌های مختلف در بیشتر مواقع برای مشتریان عزیزمان به کار می‌بریم.

یکی از مناسبت‌هایی که هر ساله در فرتاک به کار گرفته می‌شود سالروز تاسیس فرتاک است.

ما در چنین روزی ممکن است برای مشتریان خود حق امتیاز پیش خرید نگیریم؛ و یا ممکن است 50 درصد پول زمین را بگیریم. تنوع تخفیفات ما در فرتاک زیاد است مثلا ممکن است اقساط را کم کرده و یا تعداد ماه‌های اقساط را بیشتر کنیم.

ممکن است شما عزیزان هنوز در مورد پیش خرید خود اطلاعات کافی نداشته باشید و یا نیاز به یک مشورت کلی داشته باشید که بتوانید بهترین تصمیم خود را بگیرید. شما می‌توانید به صورت حضوری به شرکت ما تشریف بیاورید و با مشاوران ما در خصوص پیش خرید ملک در محدوده دریاچه چیتگر مشورت بگیرید. و یا اگر شرایط و وقت کافی برای مراجعه به شرکت را ندارید با کارشناس و مشاوران شرکت ما تماس بگیرید. مشاوران ما در فرتاک در مورد همه عوامل برای شما شرح کافی را می‌دهند تا شما عزیزان بتوانید بهترین تصمیم را برای خود بگیرید.

پیش خرید ملک در دریاچه خلیج فارس تهران می‌تواند سبب سود شود؟

همانطور که در بالا گفته شد محدوده دریاچه چیتگر، با توجه به موقعیت مکانی بسیار عالی که دارد، در آینده نه چندان دور قیمت خانه رو به افزایشی را خواهد داشت.
به دلیل اینکه دریاچه چتگر تهران مدت زمان زیادی از آن نمیگذرد؛ و در همجواری پروژه ایران مال که پروژه بزرگ منطقه خاورمیانه است و همچنین در نزدیکی پروژه شهربازی هزار و یک شب که یکی دیگر از پروژه های بزرگ خاورمیانه، قرار گرفته است.

آیا در قراردادهای پیش فروش، طراحی خانه طبق سلیقه خریدار انجام می‌گیرد؟

قابل به ذکر است که یکی از مزایای بسیار خوب که درتعاونی فرتاک وجود دارد، پیش فروش، طراحی و اجزای ملک بر اساس سلیقه خریدار قابل تغییر است.
همچنین شما خریداران عزیز در فرتاک می‌توانید مراحل حین ساخت آپارتمان را خود نظاره‌گر باشید و در مورد ساخت و سلایق خود در آن خانه نظراتی را اعمال کنید.

آیا برای پیش فروش ملک، قوانینی موجود است؟

همانطور که شاهد هستیم از زمانی که موضوع پیش فروش آپارتمان در میان آمده است، همیشه مشکلات و اختلافاتی میان فروشنده، خریدار و شرکت پیمانکار وجود داشته است.
اما خوشبختانه در تعاونی فرتاک تا به حال چنین موضوعی به میان نیامده است. این موضوع خود می‌تواند اطمینان کافی را برای خریدار به وجود بیاورد.
ما در فرتاک به صورت قانونی تمامی پروژه‌ها را انجام می‌دهیم. به این دلیل است که احتمال مشکل را بین خود و خریدار عزیزمان را به صفر رسانده‌ایم.
قوانین پیش فروش ملک را بالا به صورت کامل شرح داده‌ایم.

آیا مشاورین املاک این اجازه را دارند تنظیم قرارداد پیش فروش را انجام دهند؟

بنابه تاکید اخیر معاون اجتمائی دادگستری استان تهران تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان در دفاتر مشاورین املاک ممنوع بوده است؛ و باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.
و درصورتی که مشاوران املاک تنظیم قرارداد پیش فروش را در بنگاه خود انجام دهند، پروانه کسب آن‌ها تعلیق می‌شود؛ و در نهایت پروانه آن‌ها باطل می‌شود.

آیا اطلاعات فنی آپارتمان می‌بایست در معامله پیش فروش، ذکر شود؟

در معاملات پیش فروش فرتاک تمامی موارد لازم را در بالا ذکر کرده‌ایم.
اگر بخواهیم به صورت اختصار توضیح دهیم در معاملات پیش فروش، اطلاعات و موارد زیر را باید رعایت شود :
1-مشخصات پیش فروشنده
2-مشخصات مالک
3-مشخصات و جزئیات آپارتمان
4-شرایط و نحوه پرداخت و تسویه بها
5-زمان تحویل و تنظیم سند رسمی انتقال قطعی
6-خسارات، تضمینات و قراردادهای بیمه‌ای
7-تعهدات پیش فروشنده به مرجع صادرکننده پروانه و سایر مراجع قانونی
8-معرفی داوران

امتیاز کاربران:

5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس‌های ما

از ساعت 8:00 الی 18:00
روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
  • 021-46127729
  • 021-46147943
  • 021-46147967
  • 021-46147907
  • 021-46147885
همیشه در دسترس