پیش‌ خرید آپارتمان در چیتگر

content
خلاصه محتوا:
5/5
منطقه چیتگر یکی اصلی‌ترین و سود‌آور‌ترین مناطق برای پیش‌خرید ملک و آپارتمان به شمار می‌رود. پیش‌خرید آپارتمان در این منطقه قوانین و قواعد خاص خود را دارد که در این بخش ما به بررسی کامل آن پرداخته‌ایم.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 20 دقیقه

زمان مطالعه: 20 دقیقه

همانطور که می‌دانید سرمایه‌گذاری در حوزه املاک سودآوری بالایی دارد و به طور میانگین ۵ تا ۱۰ سال فعالیت حرفه‌ای در این حوزه، این قابلیت و زمینه را فراهم می‌سازد تا سرمایه‌دار به زندگی مرفه و به دور از دغدغه‌های رایج جامعه دست یابد.

اما آیا بدون داشتن دانش و تخصص، آگاهی از مدل‌های پرسود سرمایه‌گذاری در ملک، انتخاب‌های هدفمند و اصولی و… می‌توان به سوددهی بالا و دلخواه رسید؟ در این مقاله به بررسی تخصصی یکی از بهترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری پرداخته‌ایم که پیش خرید آپارتمان است.

تیم حرفه‌ای گروه مهندسی فرتاک «Fartak-Comoany.com» که شامل مشاورین و متخصصین تعاونی هستند در این نوشته به صورت اختصاصی پیش خرید آپارتمان در چیتگر را مورد بررسی قرار داده و به مهم‌ترین موارد و نکات پرداخته‌اند.

در ادامه با ما همراه باشید و از تعریف پیش خرید آپارتمان، مدل‌ قراردادهای این نوع سرمایه‌گذاری، قوانین کلی پیش خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران، قیمت و پارمترهای تعیین کننده آن و… به طور کامل مطلع شوید.

پیش‌ خرید آپارتمان در چیتگر d
پیش‌ خرید آپارتمان در چیتگر m

پیش خرید آپارتمان چیست؟

پیش خرید آپارتمان چیست؟

پیش فروش آپارتمان به قراردادی گفته می‌شود که در آن طرفین قرارداد (پیش خریدار و پیش فروشنده) توافق دارند بر مدلی از ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری که در آن آپارتمان قبل از تکمیل شدن، پیش خرید و در اصطلاحی مشابه پیش فروش می‌شود.

هر دو واژه پیش خرید و پیش فروش دارای یک معنی یکسان هستند و به قرارداد پیش فروش اشاره دارند. گاها به دلیل سهل انگاری و گاهی نیز به دلیل نبود دانش و تخصص در حوزه، این دو اصطلاح از یکدیگر تفکیک می‌شوند و برای آنها معانی متفاوت و به دور از واقعیت تعریف می‌شود.

وزارت مسکن و شهرسازی در سال 1389 به صورت رسمی و قانونی پیش خرید و پیش فروش را تصویب کرد و از آن سال تا به امروز این مدل‌ از سرمایه‌گذاری بسیار محبوب، پرطرفدار و سودده واقع شده است و سرمایه‌داران زیادی از این طریق به سودهای کلان و عالی رسیده‌اند.

پیش فروش آپارتمان غالبا توسط تعاونی‌های مسکن انجام می‌گیرد؛ به این صورت که تعاونی جزئیات ساخت یک پروژه را از طریق راه‌های ارتباطی مختلف تبلیغ کرده و جذب سرمایه‌گذار انجام می‌دهد.

مهم‌ترین بخش در جذب سرمایه‌دار، مشخصات و مزایایی است که افراد به جهت سرمایه‌گذاری در پروژه به دست می‌آورند، بنابراین ویژگی‌های یک پروژه ارتباط مستقیمی دارد با جذب سرمایه‌گذار که بهتر است با حساسیت انجام گیرد.

جهت پیش خرید آپارتمان لازم است مواردی لحاظ و به آنها دقت شود که در زیر مهم‌ترین این موارد لیست شده است:

  • موقعیت منطقه و میزان رشد و توسعه ساخت و ساز در آن
  • انتخاب روش پیش خرید باتوجه به بودجه و سرمایه‌ موجود
  • توجه به تمامی مزایا و معایب سرمایه‌گذاری و مدت زمان تحویل پروژه
  • انتخاب تعاونی مسکن حرفه‌ای و دارای سابقه
  • تنظیم قرارداد به شیوه رسمی
  • استفاده از مشاوره تخصصی جهت شناخت مسیرهای کلاهبرداری و گرفتار شدن در آنها
  • توجه به نوسانات بازار و نرخ تورم و رسمی کردن قرارداد در زمان ثبات قمیت‌ها

10 نکته مهم در معرفی منطقه چیتگر تهران

 ده نکته مهم در معرفی منطقه چیتگر تهران

پس از درک کلی از مفهوم پیش خرید آپارتمان و آگاهی از موارد مهم و حائز اهمیتی که در این نوع سرمایه‌گذاری بهتر است سرمایه‌داران مد نظر قرار دهند، در این بخش قصد داریم به معرفی یکی از بهترین مناطق تهران بپردازیم که از جنبه‌های مختلفی دارای اهمیت است.

قبل از ادامه مطلب بهتر است خاطر نشان کنیم که این موضوع را هیچ‌کدام از وبسایت‌های دیگر مطرح نکرده‌اند و برای اولین بار وبسایت گروه مهندسی فرتاک آن را تهیه و منتشر می‌کند؛ بنابراین حق نشر و کپی رایت این مطلب به این تعاونی تعلق می‌گیرد.

در ادامه لیستی از 10 نکته مهم قرار گرفته است که در آن، منطقه چیتگر  واقع در منطقه 22 تهران از جنبه‌های کلیدی و مهم مورد بررسی قرار گرفته است و اهمیت این منطقه و استراتژیک بودن آن به لحاظ سرمایه‌گذاری در پیش خرید آپارتمان به چالش و بحث گذاشته شده است؛ نکات در ادامه قرار گرفته‌اند که شامل:

  1. موقعیت جغرافیایی و قرارگیری منطقه

از هر جنبه‌ای که این منطقه را در فاکتور موقعیت جغرافیایی و قرارگیری بررسی کنیم، به خوبی متوجه اهمیت آن خواهیم شد. منطقه چیتگر در شمال غربی تهران قرار دارد و غربی‌ترین بخش پایتخت نیز محسوب می‌شود.

به دلیل موقعیت جغرفیایی که این منطقه دارد از آب و هوای عالی و پاکی برخوردار است و این نیز یکی یکی دیگر از دلایل بسیار عالی برای سرمایه‌گذاری در آن است.

  1. حمل و نقل و دسترسی‌های منطقه

اگر سلسله مراتبی را برای میزان اهمیت نکات در نظر بگیریم، قطعا این مورد در صدر جدول و در بین مهم‌ترین نکات جای می‌گیرد. دسترسی‌های یک منطقه ارتباط مستقیمی با محبوبیت آن در بین سرمایه‌داران برای سرمایه‌گذاری دارد.

به هر میزان یک منطقه دارای دسترسی قوی‌تری باشد و افرادی که در آن ساکن هستند را به دیگر نقاط مهم نزدیک کند، اهمیت سرمایه‌گذاری (مخصوصا سرمایه‌گذاری بلندمدت مانند: پیش خرید آپارتمان) در آن بیشتر می‌شود.

منطقه چیتگر از سمت شمال به بزرگراه شهید سردار حسین همدانی، از سمت جنوب به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه فتح و از غرب به بزرگراه شهید باقری دسترسی دارد.

تمامی بزرگراه‌های نام برده تاثیر به سزایی را در دسترس پذیری و حمل و نقل راحت و بدون ترافیک در این منطقه دارند. ایستگاه‌های مختلف مترو، اتوبوس و تاکسی از دیگر مواردی به شمار می‌روند که دسترسی و انتقال در منطقه را تسهیل می‌کنند.

  1. برخورداری از مناطق گردشگری متعدد و فضای سبز

چیتگر با داشتن فضاهای سبز بسیار زیاد از جمله پارک‌ها و بوستان‌ها، به شهروندان فرصتی را برای استراحت، تفریح و سرگرمی در طبیعت می‌دهد. این فضاهای سبز، فرصتی عالی برای تمرین ورزشی، پیاده‌روی و بازی کودکان نیز فراهم می‌کنند.

منطقه چیتگر در بین تمامی مناطق تهران از جهت قرارگیری جاذبه‌های گردشگری و دیدنی در رتبه‌ مناسبی قرار دارد و از پتانسیل عالی برای جذب گردشگر و توسعه سرمایه‌گذاری برخوردار است. از جنبه‌های گردشگری و فضای سبز موجود در چیتگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ گیاه شناسی ملی
  • پارک جنگلی چیتگر
  • دریاچه چتیگر (دریاچه شهدای خلیج فارس)
  • بوستان جوانمردان
  • پارک جنگلی خرگوش دره

جهت آشنایی بیشتر با امکانات و جاذبه‌های گردشگری منطقه چیتگر تهران، می‌توانید کلیک کرده و مهم‌ترین آنها را با جزئیات مطالعه فرمایید.

  1. برخورداری از زیرساخت‌های مدرن و پیشرفته

این منطقه به دلیل تازه‌ساز بودن و استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات و اصولی‌ترین قوانین برای توسعه و رشد آن، دارای بهترین زیرساخت‌های موجود است و از سیستم‌‌های فرسوده و مشکل ساز به دور است.

این منطقه از سیستم تأمین آب، برق و گاز درجه یک برخوردار است؛ همچنین دارای شبکه ارتباطی پیشرفته، شبکه امنیت قوی و نظام مدیریت زباله اصولی است.

  1. وجود مراکز خرید متعدد در منطقه

وجود مراکز خرید متعدد در منطقه

اگر بنا به معرفی صرف مراکز خرید و امکانات خدماتی در منطقه باشد، به طور قطع منطقه چیتگر یکی از بهترین مناطق تهران است که مراکز خرید بزرگی همچون ایران مال در آن قرار دارد. از دیگر مراکز خدماتی می‌توان به مرکز خرید پالادیوم، زیتون، سرآسیا و… اشاره کرد.

  1. زندگی شهری فعال در منطقه

چیتگر با برخورداری از امکانات تفریحی و توریستی متنوع مانند سینما، تئاتر، رستوران‌ها و کافه‌ها، به ساکنان فرصتی برای تجربه فعالیت‌های شهری می‌دهد. این منطقه همچنین برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری را نیز تشویق می‌کند.

این منطقه از نظر زندگی عمومی و جمعیت در حد اعتدال قرار دارد و بهترین ویژگی آن به احتمال زیاد زندگی شهر فعالی است که در آن جریان دارد. حضور مراکز خدماتی گوناگون، بازارهای مختلف و… منجر به رفت و آمد و شلوغی دلچسب و عالی این منطقه شده است، به طوری که نه منجر به ترافیک و اذیت می‌شود و نه ساکت و بی فعالیت باشد.

  1. امکانات آموزشی و قرارگیری مدارس و آموزشگاه‌های مختلف

چیتگر دارای مدارس و مراکز آموزشی برجسته است که از مقاطع مختلف تحصیلی پشتیبانی می‌کنند. این مراکز آموزشی شامل مدارس عمومی، مدارس خصوصی، مهد کودک‌ها و دانشگاه‌ها می‌شوند.

سرمایه‌دارانی که در منطقه فعالیت را از ابتدا آغاز کرده‌اند به خوبی از اهمیت این مورد آگاه بوده‌اند و تلاش اولیه برای توسعه و رشد منطقه از احداث مراکز آموزشی و آموزشگاه‌های مختلف شروع‌ شده است.

این منطقه برای تمامی مقاطع مدارس ویژه و دارای بهترین کیفیت و امن به لحاظ قرارگیری را در خود جای داده است و تلاش بر این بوده است که نیاز و خواسته دانش آموزان و دانشجویان به طور کامل برطرف شود.

  1. احداث مجتمع‌های ورزشی و سلامت

منطقه دارای استخر‌های متعدد سرپوشیده و سر باز، سالن‌های ورزشی مختلف، امکانات ورزشی و… است. مراکز بهداشتی و ورزشی فعالی در منطقه مشغول به فعالیت هستند و در تلاش‌اند برنامه‌های ورزشی و عمومی گوناگونی را در مناطق محله‌های مختلف چیتگر راه‌اندازی تا سلامت عمومی را افزایش دهند.

یکی از بخش‌های بسیار مجبوب طرح‌های ماهیگری و دوچرخه‌سواری در دریاچه چتیگر و اطراف آن است که اکثریت مسافران و گردشگرانی که به منطقه وارد می‌شوند به تمایل به تجربه آن دارند.

  1. امنیت بالای منطقه دلیلی برای سرمایه‌‌گذاری

مطمئنا یکی از فاکتورهای مهم برای سرمایه‌‌گذاری در یک منطقه، توجه به میزان امنیت و آرامشی است که در آن منطقه حاکم است؛ چقدر ساکنین منطقه می‌توانند با خیالی آسوده و به دور از دغدغه در منطقه در ساعت‌های مختلف شبانه‌ روز تردد کنند و نگرانی از بابت امنیت نداشته باشند.

مسئولین این منطقه و عزیزانی که سرمایه‌گذاری در آن را گسترش و توسعه داده‌اند به خوبی این دغدغه و نگرانی را پوشش داده‌اند و با احداث ایستگاه‌های پلیس در اکثر نقاط چیتگر، به نحو احسن امنیت این منطقه را پوشش داده و آن را فراهم کرده‌اند.

  1. همجواری و همسایگی با بهترین مناطق تهران

منطقه به لحاظ قرارگیری و همجواری با 2 منطقه دیگر تهران که آنها نیز از نظر گردشگری، امنیت، میزان سرمایه‌گذاری و رو به رشد بودن و… همسایه است. مناطق 5 و 21 از مناطقی هستند که با منطقه 22 تهران دارای مرز فرضی می‌باشند.

چیتگر با محله‌ها و مناطقی از منطقه 22 همجوار است که آنها نیز رو به رشد و در حال ترقی هستند؛ مناطقی از جمله: شهرک دانش، شهرک ویلاشهر، چیتگر جنوبی، شهرک دانشگاه تهران و… از این مناطق محسوب می‌شوند.

انواع پیش‌ خرید آپارتمان در منطقه چیتگر

انواع پیش‌ خرید آپارتمان در منطقه چیتگر

در محدوده چیتگر شما با املاک شخصی‌ساز و تعاونی‌ساز رو به رو خواهید شد. تعاونی کاشانه‌ساز فرتاک از شرکت‌هایی است که شما با خیالی آسوده می‌توانید در آن سرمایه‌گذاری کنید. تعاونی فرتاک این بستر را برای شما عزیزان فراهم کرده است تا  باتوجه به نیاز خود زمین، ‌برج‌، املاک مسکونی و تجاری را در محدوده چیتگر پیش‌خرید کنید.

روش‌های پیش خرید آپارتمان به صورت کلی شامل 3 روش است. سعی کرده‌ایم هر روش را به صورت مختصر معرفی کرده و توضیحات لازم درباره شیوه شرکت در هر روش و وضعیت سرمایه‌دارانی که مناسب برای آن هستند، این بخش از مقاله را تکمیل کنیم.

  1. پیش خرید آپارتمان به روش پرداخت حق امتیاز

قطعا مفهوم حق امتیاز در پیش خرید آپارتمان یکی از مهم‌ترین تعاریف موجود در حوزه سرمایه‌گذاری در املاک و آپارتمان و پیش خرید و پیش فروش است. این مفهوم به روشی اشاره دارد که در آن سرمایه‌دار جهت شرکت در یک پروژه پیش فروش، ابتدا حق امتیاز یا به عبارتی هزینه‌ اولیه برای شرکت در آن را باید پرداخت کند.

در این روش از سرمایه‌گذاری که بیشتر برای عزیزانی مناسب است که به دنبال سرمایه‌گذاری در بازه 2 یا 3 ساله هستند و غالبا افرادی را شامل می‌شود که قصد دارند صاحب خانه و آپاتمان خود شوند. حق امتیاز در اکثریت پروژه‌های پیش خرید برابر با 50% از هزینه کل است.

جهت شرکت در این روش، انتخاب تعاونی مسکنی که حق امتیاز منصافه برای پروژه تعیین می‌کند می‌تواند بسیار کمک کننده و مفید باشد. جهت شرکت در پروژهای فعال تعاونی فرتاک در چیتگر با ما تماس بگیرید.

  1. پیش خرید آپارتمان به روش قطعی

پش خرید به روش قطعی از جمله روش‌هایی است که بیشتر افرادی در آن شرکت می‌کنند که از بابت هزینه‌ و میزان بودجه دغدغه چندانی ندارند و توانایی پرداخت مبالغ نسبتا سنگین را دارند. این مفهوم به مدلی از سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که در آن سرمایه‌دار تمامی هزینه را به صورت آنی و یکجا پرداخت می‌کند.

اکثریت پروژه‌های پیش خرید که به صورت قطعی هستند، مجتمع‌های تجاری-اداری و یا پروژ‌های مسکونی عظیمی هستند که تعاونی برای تکمیل سریع‌تر آن، به روش قطعی آن را پیش فروش می‌کند.

تعاونی‌های مسکن به این دلیل که متضرر نشوند و در میانه راه با دچار کمبود بودجه و هزینه مواجه نشوند، در پیش خرید به صورت قطعی تمامی هزینه‌های جانبی احتمالی، نرخ تورم سالانه سایر فاکتوهای تاثیرگذار بر قیمت را در هزینه کل روش قطعی محاسبه می‌کنند.

  1. پیش خرید آپارتمان به روش سهامی

روش سهامی به مدلی از سرمایه‌گذاری و پیش خرید اطلاع می‌شود که در آن سرمایه‌دار در بخشی از پروژه و آپارتمان باتوجه به بودجه‌ای که دارد، سهمی را پیش خرید می‌کند.

این روش از سرمایه‌گذاری برای عزیزانی مناسب است که بودجه سرمایه‌گذاری آنها به حد نصاب پیش فروش یک واحد کامل نمی‌رسد و یا قصد دارند در یک پروژه‌ عظیم سهمی را برای خود داشته باشند.

اکثریت سرمایه‌داران و کسانی که در این روش شرکت می‌کنند از جمله افرادی هستند که خرید و فروش انجام می‌دهند. با پیش خرید سهمی از یک پروژه موفق در آینده می‌توان آن را با قیمت به مراتب بهتری معامله کرد.

در مجموع جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هرکدام از روش‌های نام برده، می‌توانید با ما تماس گرفته و با دریافت مشاوره رایگان از متخصصین و کارشناسان حرفه‌ای ما در حوزه پیش خرید و پیش فروش به درک و دریافت بهتر و کامل‌تری از سرمایه‌گذاری رسیده و باتوجه به شرایط و موقعیت خود بهترین پیشنهاد جهت پیش خرید را دریافت کنید. منتظر ارائه بهترین مشاوره به صورت رایگان به شما عزیزان هستیم.

پیش‌خرید آپارتمان در محدوده چیتگر

پیش‌خرید آپارتمان در محدوده چیتگر

همانطور که می‌دانید یکی از مدل‌های سرمایه‌گذاری در املاک ، پیش خرید و پیش فروش آپارتمان است. در این بخش با استدال به 10 نکته قبل و پرداختن بیشتر به این روش سرمایه‌گذاری و اهمیت آن، سعی کرده‌ایم پیش خرید آپارتمان در منطقه چیتگر که در منطقه 22 تهران واقع شده است را برای شما عزیزان کاملا توضیح داده و راهکارهای عملی جهت اقدام ارائه دهیم.

پیش خرید آپارتمان در چیتگر با 2 موضوع مهم در ارتباط است که قبل از معرفی اقدام‌های عملی بهتر است به آنها بپردازیم؛ در ادامه این 2 مسئله به صورت کلی توضیح داده شده است و در بخش پایانی تیتر نیز بهترین راهکار برای سرمایه‌داران قرار گرفته است.

موضوع مهم اول برای سرمایه‌گذاری در آپارتمان به شیوه پیش خرید، انتخاب تعاونی معتبر جهت سرمایه گذاری است. اگر در انتخاب تعاونی دقت لازم را داشته باشید و تعاونی معتبر با سابقه حرفه‌ای انتخاب کنید نه تنها تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهید کرد، بلکه از کلاهبرداری در خرید خانه و سوءاستفاده در امان خواهید ماند و سوددهی نهایی خود را نیز تضمین می‌کنید.

موضوع دوم در پیش خرید آپارتمان در چیتگر، سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای است که واقعا ارزش سرمایه‌گذاری را داشته و از امکانات مناسب، موقعیت عالی و… برخوردار باشد. انتخاب پروژه با انتخاب تعاونی دارای رابطه مستقیم است اما توجه به ویژگی‌ها و جزئیات پروژه پیش خرید دارای اهمیت زیادی است که بهتر است مد نظر قرار دهید.

پس از بررسی موضوعات بالا و آگاهی از پیش نیازهای مهم جهت سرمایه‌گذاری، بهتر است به راهکارهای عملی درباره پیش خرید آپارتمان در چیتگر بپردازیم؛ راهکارهای عملی برای پیش خرید عبارت‌اند از:

  • استفاده از مشاوره تخصصی تعاونی‌ معتبر و فعال در حوزه
  • تعیین دقیق حداکثر سرمایه جهت سرمایه‌گذاری
  • بررسی پروژه‌های در دسترس و موجود در منطقه و انتخاب بهترین آنها
  • رسمی کردن قرارداد در دفاتر ثبت اسناد به صورت قانونی
  • پیگیری ماهانه و دوره‌ای روند ساخت آپارتمان

برای عملی کردن موارد بالا، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با مشاورین ما در گروه مهندسی فرتاک تماس گرفته و با ارائه اطلاعات دقیق از مشاوره افراد متخصص مجموعه به صورت رایگان بهره‌مند شوید.

جهت پیشبرد سرمایه‌گذاری و همکاری بیشتر نیز می‌توانید به صورت حضوری به دفتر رسمی ما مراجعه فرمایید. با مشخص شدن نیاز سرمایه‌دار و میزان سرمایه‌ موجود برای پیش خرید، تیم ما بهترین و متناسب‌ترین مشاوره را ارائه می‌دهند.

قوانین پیش ‌خرید آپارتمان در چیتگر

قوانین پیش ‌خرید آپارتمان در چیتگر

این روزها دانستن مسائل حقوقی و قانونی درباره پیش‌خرید آپارتمان به دلیل کلاهبرداری در پیش خرید آپارتمان بیش از حدی که در این حوزه انجام شده است، بیشتر از قبل دارای اهمیت است. یکی از اقداماتی که می‌تواند منجر به جلوگیر از کلاهبرداری شود آگاهی از قوانین پیش فروش ساختمان و همکاری با تعاونی معتبر است.

قوانین پیش فروش و پیش خرید دارای 25 ماده است که در وبسایت به صورت تخصصی به آنها پرداخته‌ایم. جزئیاتی که باید بر اساس این قوانین پیش فروشنده مؤظف به ارائه آنها است در ادامه به صورت کلی ذکر شده است:

  1. مشخصات مالک (پیش فروشنده)

مشابه هر قراردادی باید مشخصات طرفین در اسناد پیش‌خرید آپارتمان ثبت شود. در موضوع پیش‌ خرید آپارتمان بهتر است مشخصات پیش فروشنده و یا سازنده ملک قابل دسترسی و معین باشد

  1. مشخصات و جزئیات آپارتمان

از آنجایی که در پیش‌فروش آپارتمان مورد معامله هنوز به صورت کامل وجود خارجی ندارد، لازم است مشخصات و جزئیات دقیقی از آپارتمان ارائه شود که بر اساس آن پیش خریدار توانایی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری را داشته باشد. این مشخصات و جزئیات شامل موارد زیر است:

  • موقعیت مکانی آپارتمان
  • تعداد طبقات و واحدها
  • شماره طبقه و واحد به همراه آدرس دقیق
  • متراژ واحد و تعداد اتاق‌ها
  • نوع کاربری آپارتمان
  • مشخصات پارکینگ و انباری
  • سیستم سرمایشی و گرمایشی
  • نمای ظاهری و بیرونی ساختمان
  • میزان مصالح و تجهیزات لازم برای ساخت پروژه
  • مشخصات و جزئیات دکوراسیون داخلی مانند: کابینت کاری و…
  • زمان دقیق از تحویل پروژه
  1. شیوه سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از فاکتورهای مهم که در قوانین مورد بررسی قرار می‌گیرد، مدل و شیوه سرمایه‌گذاری است. انتخاب هرکدام از روش‌های نام برده در بخش قبل، باید در قرارداد پیش خرید به صورت دقیق ذکر شود. نیاز است طرفین قرارداد به یک شیوه معین واقف باشند و طبق آن قرارداد تنظیم و قوانین اجرایی شود.

    معایب پیش‌ خرید ملک در محدوده چیتگر

      • معایب پیش‌خرید آپارتمان در محدوده چیتگر

        در کنار مزایا، سوددهی و عالی بودن قراردادهای پیش خرید آپارتمان و سرمایه‌گذاری به این شیوه، بهتر است معایب احتمالی این نوع از سرمایه‌گذاری را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

        سرمایه‌داران حرفه‌ای در بازار به خوبی می‌دانند که سرمایه‌گذاری همیشه با سوددهی همراه نیست و گاها دچار ضرر نیز می‌شود، به همین دلیل روند پیش خرید آپارتمان را بهتر است یک نمودار دائما صعودی تصور نکرده و آن را به صورت یک پروسه دارای فراز و نشیب‌های متعدد بدانیم.

        در این بخش به معایبی پرداخته‌ایم که در پیش خرید آپارتمان ممکن است هر سرمایه‌داری با آن مواجه شود.

        این اطلاعات به 2 دلیل ارائه می‌شود، اول برای افزایش آگاهی عمومی از حوزه و بالا بردن دانش شما عزیزان و دوم به دلیل وجود داده‌های غلط و حضور و فعالیت افراد سودجو و فرصت طلب زیاد؛ موارد به صورت خلاصه در لیست زیر ارائه شده است:

        • وجود اختلاف و عدم هماهنگی بین پیش خریدار و پیش فروشنده
        • عدم مشاهده نتیجه نهایی و اکتفا پیش خریدار به مواردی از قبیل: اعتبار تعاونی، داده‌ها و مشخصات ساختمان، پیشبرد پروژه و…
        • امکان تحویل ندادن آپارتمان در زمان تعیین شده و تاخیر در پروسه تکمیل
        • احتمال افزایش قیمت به دلیل موانع و هزینه‌های جانبی، نرخ تورم و…
        • امکان لغو پروسه ساخت آپارتمان به دلیل پرداخت نشدن اقساط
        • امکان کلاهبرداری و سوءاستفاده برخی از سهام‌داران و یا پیش خریداران

        موارد بالا ممکن است دارای بار منفی و ایجاد کننده حس عدم اطمینان باشد و افرادی که آن را مطالعه می‌کنند دچار دودلی و دلزدگی از پیش خرید آپارتمان شوند؛ اما لازک است سرمایه‌داران به خوبی به این موضوع واقف باشند و درباره آن اطلاعات کافی و لازم را کسب کنند.

        در کنار معایب بالا، بهتر است برخی از معایب احتمالی پیش خرید آپارتمان در چیتگر را نیز مورد بررسی قرار دهیم که عبارت‌اند از:

        • بالا بودن اکثر قراردادهای پیش خرید در منطقه به دلیل کیفیت فوق‌العاده آنها
        • فعالیت تعاونی‌های متعدد و مختلف و رقابتی بودن حوزه به دلیل رشد عالی منطقه
        • امکان کلاهبرداری برخی از تعاونی‌های منطقه
        • امکان افزایش جمعیت بیش از حد در چند سال آینده
        • فاصله و دسترسی سخت برخی از مناطق به راه‌های ارتباطی و حمل و نقل

    همانطور که می‌دانید ممکن است برخی از این معایب در هنگام پیش‌خرید صورت گیرد که اگر شما از طریق یک تعاونی معتبر و مطممئن همانند فرتاک اقدام به پیش‌خرید یا پیش‌فروش نماییید امکان رخداد این معایب را بسیار کاهش داده‌اید.

    فروش اقساطی برج‌های چیتگر

    فروش اقساطی برج‌های چیتگر

    امروزه باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور و وضع تورم، بسیاری از مردم قادر به خرید منزل برای خود نیستند به عبارت دیگر توانایی خرید ملک به‌صورت نقدی را ندارند به همین دلیل در اکثر مناطق فروش آپارتمان به صورت اقساطی برای مردم وجود دارد.

    امروزه پیش‌خرید ملک و آپارتمان در اکثر مناطق همانند  چیتگر به صورت اقساطی راهی درست و مطمئن برای سرمایه‌گذاری در ملک می‌باشد. جهت سرمایه‌گذاری در برج‌های چیتگر به صورت اقساطی می‌توانید از طریق کارشناسان موجود در تعاونی فرتاک اقدام نمایید.

    پروژه‌های بسیاری در همه مناطق وجود دارند که شما می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید اما منطقه 22 به دلیل پیشرفت و توسعه زیادی که در چند سال اخیر داشته بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

    شما می‌توانید از طریق  تعاونی فرتاک از شرایط اقساطی فروش برج‌های چیتگر استفاده کنید و اقدام به سرمایه‌گذاری در آپارتمان‌های چیتگر نمایید.

    نحوه پرداخت اقساط برج‌های پیش‌فروش شده در چیتگر بدین صورت است که:

    ابتدا در پروژه‌های پیش‌فروش شده مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌نمایند و مابقی مبلغ را طی اقساط متعدد موجود در قرارداد از سرمایه‌گذاران دریافت می‌کنند. ممکن است شرایط اقساطی پروژه‌ها متفاوت باشد اما متد کلی فروش اقساطی برج‌های چیتگر به صورت زیر می‌باشد:

    • 30-60 درصد نقدی به عنوان پیش‌پرداخت
    • عقد قرارداد همزمان با واریزی پیش
    • 25-50 درصد به صورت اقساط همزمان با پیشرفت فیزیکی پروژه
    • 5-10 درصد در زمان تحویل
    • 5-10 درصد در زمان تحویل سند

    شما می‌توانید از شرایط فروش اقساطی برج‌های چیتگر استفاده نمایید و از این روش سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوید.

    پروژه‌های اقساطی چیتگر

     پروژه‌های تعاونی‌ساز و شخصی‌ساز زیادی در منطقه 22 وجود دارند که شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در آن‌ها سود بسیاری را به‌دست اورید.برخی از این پروژه‌ها عبارت‌اند از:

    فراز: فراز پروژه درحال ساخت تعاونی فرتاک می‌باشد که در شهرک مروارید شهر منطقه 22 واقع شده است. مساحت این برج 1687 متر مربع است که در 112 واحد و 24 طبقه طراحی شده است. پروژه فراز دارای 3 گذر شمالی، شرقی و جنوبی است.

    افق فرتاک: یکی از پروژه‌های درحال ساخت در چیتگر می‌باشد که مساحت کلی ان 14995 متر مربع است. این برج در 256 واحد 21 طبقه ( 4 طبقه پارکینگ، 16 طبقه واحد مسکونی و 1 طبقه لابی) و متراژهای 55 تا 22 متری طراحی شده است.افق فرتاک در منطقه 22 و شهرک میدان المپیک واقع شده است.

    برج لکسون دریاچه چیتگر: مساحت کلی برج لکسون 72000 متر مربع است که حدود 7500 متر آن برای فضای تجاری به‌کار برده شده و 21500 باقی مانده برای اداری استفاده شده است. این برج که توسط تعاونی توسعه همت درحال ساخت است دارای 30 طبقه است که 21 طبقه ان مثبت، 8 طبقه منفی و 1 طبقه همکف است.

    پروژه مرجان: این پروژه توسط نیروی دریایی ارتش درحال ساخت است که در 24 طبقه طراحی شده اسنت. مرجان از 3 طبقه منفصل و 4 طبقه متصل ساخته شده است. طبقات متصل آنم 23 و طبقات منفصل آن 12 طبقه است.

    پروژه خیام: این پروژه شخصی‌ساز است که در 25 طبقه که هر طبقه 7 واحد دارد طراحی شده  و قیمت واحدهای ان قطعی می‌باشد که فعلا در مزحله اسکلت می‌باشد. متراژهای این برج 93 متری، 97، 100، 108 و 103 متری می‌باشد.

    حالا که با پروژه‌های اقساطی در منطقه 22 اشنا شده‌اید، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در صفحه اقدام به پیش‌خرید و پیش فروش برج‌های چیتگر به صورت اقساطی نمایید.

    پیش‌ خرید آپارتمان در چیتگر
    پیش‌ خرید آپارتمان در چیتگر

    تنظیم قرارداد پیش‌خرید ملک در چیتگر

    تنظیم قرارداد پیش‌خرید ملک در چیتگر

    پیش‌خرید آپارتمان به موجب سند رسمی انجام شود و تنظیم قرارداد باید در دفتر اسناد رسمی صورت گیرد.

    یکی از شروط اصلی پیش خرید موفق، رسمی کردن آن از طریق دفاتر ثبت اسناد است. برای پیش خرید و سرمایه‌گذاری بهتر است طبق قوانینی که از سوی وزارت مسکن تعیین شده است عمل شود.

    برای تنظیم قرارداد پیش خرید می‌توانید به صورت مرحله به مرحله و با استناد یک تعاونی معتبر و مشاوره حرفه‌ای، سرمایه‌گذاری را نهایی کرده و قرارداد را تنظیم کنید. در این بخش به 2 ماده از قانون پیش فروش می‌پردازیم که در تنظیم قرارداد مهم هستند.

    1. ماده ۳ قانون پیش‌فروش ساختمان

    «قرارداد پیش‌فروش و نیز قرارداد واگذاری حقوق و تعهدات ناشی از آن باید با رعایت ماده (۲) این قانون از طریق تنظیم سند رسمی نزد دفاتر اسناد رسمی و با درج در سند مالکیت و ارسال خلاصه آن به اداره ثبت محل صورت گیرد».

    1. ۲۴ قانون پیش‌فروش آپارتمان

    «مشاوران املاک باید پس از انجام مذاکرات مقدماتی، طرفین را جهت تنظیم سند رسمی قرارداد پیش‌فروش به یکی از دفاتر اسناد رسمی دلالت نمایند و نمی‌توانند رأسا مبادرت به تنظیم قرارداد پیش‌فروش نمایند. در غیر اینصورت برای بار اول تا یکسال و برای بار دوم تا دو سال تعلیق پروانه کسب و برای بار سوم به ابطال پروانه کسب محکوم می‌شوند».

    بالا متن ماده 3 و 24 را مشاهده می‌فرمایید که به رسمی کردن قرارداد در دفاتر اسناد رسمی تأکید فراوانی می‌ورزند. این قوانین را بهتر است پیش خریداران بسیار جدی تلقی کنند و در اجرایی کردن آن مصر و جدی باشند، چرا که قرارداد ثبت نشده فاقد ارزش و اعتبار است.

    لازم به ذکر است که قوانین پیش فروش 25 ماده است که تمامی آنها را طرفین مؤظف به اجرا و عمل به آن هستند؛ چنانچه هرگونه تخلفی در پروسه تنظیم قرارداد پیش خرید آپارتمان در چیتگر مشاهده و رؤیت شود، افراد می‌‌توانند پیگیری قانونی را آغاز کنند.

    تعاونی فرتاک با سالها سابقه حرفه‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری در املاک، آپارتمان و پیش خرید داشته است، یکی از معتبرترین تعاونی‌های منطقه چیتگر است که سرمایه‌داران می‌توانند جهت دریافت مشاوره کاملا رایگان به آن مراجعه کنند و بهترین پروژه‌های موجود در منطقه برای سرمایه‌گذاری را مشاهده و در آن شرکت کنند.

    قیمت پیش خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر

    قیمت پیش خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر

    از پرداختن به موارد تکراری در این بخش پرهیز شده است و مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده و تاثیرگذار بر قیمت پیش خرید آپارتمان در چیتگر به صورت کلی مورد بررسی واقع شده است؛ اما قبل از بررسی پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت، بهتر است درباره موضوعی مهم مطالبی را خدمت سرمایه‌داران عزیز ارائه دهیم.

    تقریبا همه مردم می‌دانند که بدون هزینه کردن و صرف هزینه نمی‌توان سرمایه‌گذاری کرد و از طرفی به خوبی با این واقعیت آشنا هستیم که سرمایه‌گذاری بدون سرمایه‌ اولیه و شعارهایی از این قبیل در بیشتر مواقع مقدمه‌ای است برای کلاهبرداری و سوءاستفاده افراد سودجو و فرصت طلب که بهتر است از آنها پرهیز شود.

    بپردازیم به موضوع اصلی که قیمت پیش خرید و پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 تهران و در دیاچه چیتگر است؛ در تیترهای قبل با این منطقه فوق‌العاده و خوش آب و هوا آشنا شده‌ایم و در این بخش قرار است بیشتر از فاکتورهای تعیین کننده قیمت پیش خرید آپارتمان در این منطقه بدانیم. پارمترها عبارت‌اند از:

    • مشخصات فنی، معماری و امکانات آپارتمان
    • تاثیر نرخ تورم تعیینی از سوی سازمان انبوه سازان کشور
    • موقعیت قرارگیری آپارتمان در منطقه مورد نظر و دسترسی‌های آن
    • پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه منطقه‌ای که آپارتمان در آن قرار گرفته است
    • شیوه سرمایه‌گذاری در پیش خرید آپارتمان (سهامی، قطعی، قسطی و…)
    • تعاونی انتخاب شده و شیوه فعالیت‌ آنها (میزان اقساط، بازه زمانی، قوانین سازمانی خاص تعاونی و…)
    • هزینه‌های احتمالی و جانبی پروژه‌ پیش خرید شده (هزینه‌های حین ساخت و…)
    • تاخیر در تحویل پروژه، قیمت نهایی آپارتمان را تا حدودی به نفع پیش خریدار تغییر می‌دهد

    لیست بالا توسط تیم تحریریه گروه مهندسی فرتاک «Fartak-Company.com» جمع بندی شده است که در بین آنها گزینه اول از اهمیت بیشتر و بالاتر برخوردار است؛ هزینه و قیمت آپارتمان ارتباط مستقیمی با ویژگی‌ها و جزئیات ساختمان پیش خرید شده دارد. از طرفی توجه به سایر موارد و گزینه‌ها نیز فهم صحیح و کاملی را در اختیار عزیزانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند قرار می‌دهد.

    بهترین محدوده پیش‌ خرید ملک در منطقه چیتگر

    باتوجه به مطالبی که در مقاله بیان شد، این موضوع که کدام یک از محدوده‌های منطقه چیتگر برای پیش خرید ملک مناسب‌ است، ممکن است بسیاری از سرمایه‌داران را به خود مشغول کرده باشد. در این بخش به این مورد مهم پرداخته‌ شده است.

    یکی از بهترین محدوده‌های این منطقه، دریاچه چیتگر است. دریاچه چیتگر به دلیل داشتن آب و هوای فوق‌العاده و عالی، دسترسی نزدیک و سریع به تمامی مراکر مهم و بزرگراه‌ها، منطقه‌ای کلیدی برای سرمایه‌گذاری و پیش خرید ملک محسوب می‌شود.

    گروه مهندسی فرتاک در این منطقه، پروژه‌های مختلفی را ساخته و برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌دار تبلیغ و فعالیت می‌کند.

     طراحی این پروژه‌ها توسط برترین طراحان ایرانی و مهندسین معماری انجام شده است. قرارگیری و طراحی برج‌های فرتاک به گونه‌ای است که در حال حاضر بهترین شرایط را برای سرمایه‌گذاری و در آینده نیز سوددهی عالی را به همراه خواهد داشت.

    اجرای پروژه‌ به عهده تعاونی کاشانه‌سازه فرتاک انجام می‌پذیرد. میزان پیشرفت پروژه‌ها طبق زمانبندی انجام شده و در فروردین 1401 به طبقه همکف رسیده است. برج فرتاک اولین برج در حال ساخت با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته و بروز در این منطقه است.

    آیا پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر سودآور است؟

    آیا پیش‌خرید آپارتمان در چیتگر سودآور است؟

    این سوالی است که علاوه بر شما ذهن افراد دیگری را نیز درگیر کرده است که در این بخش به جواب آن خواهید رسید. پیش خرید آپارتمان یک پروسه نسبتا طولانی است که نمی‌توان آن را صرفا از یک جنبه مورد بررسی قرار داد.

    در این مدل سرمایه‌گذاری فاکتورهای متعدد و مختلفی دخیل هستند مانندک نرخ تورم، نوع آپارتمان و… که در بخش قیمت این موارد به صورت تخصصی مورد ارزیابی واقع شده است. اگر بخواهیم در یک کلمه و به صورت کلی این سوال را بررسی کنیم، بله به طور قطع پیش خرید با سوددهی بالا و عالی همراه است.

    در زیر 5 دلیل ذکر شده است که با استناد به آنها می‌توان به این نتیجه رسید که سرمایه‌گذاری در این حوزه سودآور است. دلایل عبارت‌اند از:

    1. رشد سرمایه
    2. قیمت مناسب مسکن
    3. تبدیل سریع پیش‌خرید به سرمایه
    4. عدم استهلاک سرمایه
    5. خرید ملک متناسب با هر توان مالی

    سوالات متداول درباره پیش‌ خرید آپارتمان در چیتگر

    در این بخش می‌توانید برخی از سوالات پرتکراری را که مشتریان و مراجعان درباره پیش‌ خرید آپارتمان در چیتگ از کارشناسان تعاونی پرسیده‌اند را مشاهده کنید که متداول‌ترین آنها را در زیر به همراه پاسخ برای شما قرار داده‌ایم:

    بله. باتوجه به رشد و ترقی مناطق مختلف تهران و افزایش قیمت بازار املاک، پیش‌خرید آپارتمان یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری است که در بازه 2 ساله سوددهی بالا و عالی را به همراه دارد.

    به طور قطع نمیتوان به این سوال جواب مثبت داد، به این دلیل که بخش اعظم پروسه ساخت آپارتمان طبق نقشه و اصول از پیش تعیین شده است و کاملا بنا به سلیقه و نیاز سرمایه‌داران ساخته نمی‌شود.

    اما سرمایه‌دارانی که در مراحلی از کار مانند: طراحی دکوراسیون داخلی، تعیین و چگونگی متراژبندی واحد و… نیاز خود را با تعاونی در میان می‌گذارند، قطعا به خواست خود خواهند رسید.

    تعاونی فرتاک در تلاش است تا در مراحل حساس و قابل نظر دهی، سرمایه‌داران را از پروسه ساخت مطلع کرده و بنا به نیاز و خواسته آنها، واحدها را تکمیل کند. رضایت سرمایه‌داران اولیت فرتاک است.

    قوانین پیش خرید ساختمان و ملک در وبسایت گروه مهندسی فرتاک به صورت تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. در این مقاله نیز تمامی تلاش تیم تحریریه بر این موضوع بوده است که اطلاعات دقیق و کاربردی و خوانندگان عزیز ارائه شود. جهت آگاهی از قوانین پیش فروش ساختمان می‌توانید کلیک کنید.

    خیر. این کار طبق قانون رسمی جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی را به دنبال دارد. تحت هیچ شرایطی با مشاورین املاک چنین قراردادی را تنظیم نکنید و در این نوع سرمایه‌گذاری همکاری نداشته باشید. چنین مواردی را می‌توانید به دادگاه ارجاع دهید.

    باتوجه به قانون، پیش فروشنده می‌تواند پیگیری قانونی را انجام دهد و قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کند. اما تعاونی فرتاک برای سرمایه‌داران ضرب الاجل تعیین می‌کند و به تمامی افراد فرصت می‌دهد؛ چنانچه پرداخت نشود در گام بعدی پیگری انجام می‌شود.

    تعاونی فرتاک با داشتن اعتبار حرفه‌ای در حوزه املاک و تحویل پروژه‌های متعدد موفق، یکی از معتبرترین تعاونی‌های منطقه 22 تهران است. تعاونی ما با ارائه مشاوره حرفه‌ای به تمامی سرمایه‌داران به صورت کاملا رایگان و تحویل پروژه‌های خود در زمان دقیق به دنبال کسب رضایت کامل سرمایه‌داران است.

    از دیگر دلایل انتخاب فرتاک، قسط بندی شیوه پرداخت باتوجه به وضعیت مالی سرمایه‌دار است؛ همچنین تعاونی تمامی قراردادهای پیش خرید را به صورت کاملا رسمی و قانونی ارائه و تنظیم می‌کند.

    مقالات مرتبط با پیش خرید آپارتمان در چیتگر

    بهترین تعاونی چیتگر
    تیم تحریریه فرتاک

    بهترین تعاونی چیتگر

    زمان مطالعه: 5 دقیقه تعاونی‌های زیادی در چیتگر آغاز به فعالیت کرده‌اند اما همکاری با یک تعاونی معتبر قطعا مزیت‌های زیادی دارد. زیرا دیگر نگرانی از بابت کلاهبرداری ندارید.همکاری با بهترین تعاونی چیتگر می‌تواند، موجب پیشرفت شما از نظر مالی شود و سودآوری زیادی را نیز تجربه کنید. به همین جهت همکاری با یک تعاونی معتبر از اهمیت زیادی برخوردار است. همکاری با یک تعاونی معتبر می‌تواند، موجب پیشرفت شما از نظر مالی شود و سودآوری زیادی را نیز تجربه کنید. به همین جهت همکاری با یک تعاونی معتبر از اهمیت زیادی برخوردار است.

    منطقه چیتگر تهران
    تیم تحریریه فرتاک

    منطقه چیتگر تهران

    زمان مطالعه: 8 دقیقه تهران با جمعیت فراوان یکی از بهترین شهرها برای ساخت و ساز و سرمایه گذاری در ملک است. یکی از مناطق این شهر که اتفاقا در آن ساخت و ساز خیلی زیادی درجریان است منطقه چیتگر می‌باشد که در شمال غربی تهران واقع شده است. در این بخش به معرفی و بررسی پروژه های تجاری و اداری آن مانند رزمال، لکسون، آرتمیس و… و امکانات و جاذبه های گردشگری همچون مرکز خرید ایران مال، پارک جنگلی چیتگر، باغ گیاه شناسی ملی ایران و دریاچه چیتگر و… این منطقه در تهران خواهیم پرداخت.

    پیش فروش ملک در منطقه چیتگر
    تیم تحریریه فرتاک

    پیش فروش ملک در منطقه چیتگر

    زمان مطالعه: 13 دقیقه یکی از بهترین مناطق برای پیش‌خرید ملک و مسکن منطقه چیتگر واقع در منطقه 22 تهران است. پیش ‌خرید ملک در چیتگر سودآور است اما باید به نکاتی مانند: زمان مناسب برای سرمایه گذاری، پیش خرید از تعاونی معتبر و… توجه داشتهب اشید و همچنین آشنایی با مقرراتی که دانستن آنها قبل ازز هر اقدامی ضروری است را در ادامه این مقاله با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

    امتیاز کاربران:

    5/5

    فهرست مطالب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شماره تماس‌های ما

    از ساعت 8:00 الی 18:00
    روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
    • 021-46127729
    • 021-46147943
    • 021-46147967
    • 021-46147907
    • 021-46147885
    همیشه در دسترس