تندیس بکارگیری تکنولوژی و تجهیزات در صنعت ساخت و ساز

content
خلاصه محتوا:
5/5
یکی از افتخاراتی که یک شرکت ساختمانی در صنعت ساختمان‌سازی می‌تواند داشته باشد، بکارگیری تکنولوژی و ابراز‌های نوین است. اما همیشه این سوال وجود داشته است که این تکنولوژی‌ها و ابزارها چه هستند و دقیقا چه کاری انجام می‌دهند. در این بخش ما به معرفی این تکنولوژی‌ها و تندیس به کارگیری تکنولوژی و تجهیزات در صنعت ساخت‌و‌ساز خواهیم پرداخت.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 7 دقیقه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

 گروه مهندسی فرتاک پیشرو در بکارگیری تجهیزات و تکنولوژی در ساخت، پیشرفت‌های فناوری راه را برای تحول دیجیتال در صنعت ساخت‌وساز هموار می‌کنند. امروزه نمونه‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد فناوری چگونه این بخش را متحول کرده است. فناوری هایی مانند هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) به شرکت های ساختمانی کمک می کنند تا ناکارآمدی های طولانی مدت و بهره وری پایین را حذف کنند. برای کسب و کارهای ساختمانی مهم است که با آخرین روندهای فناوری در بخش ساخت و ساز به روز بمانند. در این وبلاگ نگاهی به برخی از هیجان انگیزترین روندهای فناوری ساخت و ساز در سال 2022 خواهیم داشت. اما، قبل از آن، بیایید نگاهی بیندازیم که چه چیزی باعث دیجیتالی شدن در ساخت و ساز می شود؟ چرا صنعت آجر و ملات در حال تغییر شکل است؟ جالب است بدانید عواملی در ایجاد تغییر نقش دارند و روند صنعت ساختمان در حال تغییر است. صنعت ساخت و ساز و فناوری دارای چندین جنبه مکمل هستند که عبارتند از:

برج فرتاک اولین برج در حال ساخت با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی

تغییر سریع انتظارات مشتری

مشتریان از بازارهایی که به سرعت در حال تغییر هستند آگاه هستند. آنها انتظارات فزاینده ای برای محصولاتی با طراحی نوآورانه تر برای خانه ها، محل کار، ساختمان های تجاری و غیره دارند. تقاضای مشتری به سرعت در حال افزایش است. بنابراین، می‌توانید انتظار داشته باشید که سازه‌ها مدولارتر، خاص‌تر و بهینه‌تر از نظر انرژی با پارامترهای امنیتی و سلامتی بهبودیافته‌تر باشند.

 ظرفیت های قدرتمند در فناوری

امکانات جدیدی در صنعت ساخت و ساز به وجود آمده است. استفاده از حسگرها، سخت افزار و نرم افزار بسیار مقرون به صرفه است و در عین حال کارایی را افزایش می دهد. با نوآوری‌ها در فناوری، متخصصان ساخت‌وساز می‌توانند انتظار دگرگونی‌های جدید و ارزشمندتری را داشته باشند که با پشتیبانی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR/VR)، هواپیماهای بدون سرنشین و روباتیک پشتیبانی می‌شوند.

 رو به رشد محیط راه اندازی

با فرصت‌های جدید بازار که توسط فناوری ایجاد می‌شود، استارت‌آپ‌ها به طور فزاینده‌ای مشارکت‌های ارزشمندی را ارائه می‌کنند. شرکت مشاوره مدیریت جهانی الیور وایمن از سال 2010 بیش از 1200 استارت آپ را در زمینه املاک و مستغلات و ساخت و ساز شناسایی کرده است که بیش از 19.4 میلیارد دلار بودجه دریافت کرده اند.

 فناوران نوظهور و صنعتگران نسل جدید

به عنوان متخصصان ساخت و ساز، ممکن است بدانید که این صنعت در برابر تغییر مقاومت کرده است. بنابراین، چیزی که تازه است، مهارت فنی حرفه ای است که ابزارهای دیجیتال و طراحی مد روز در ساخت و ساز را به کار می گیرند. با مشاغل نوظهور مرتبط با فناوری، نسل جوان یک دهه هیجان انگیز برای اعمال خلاقیت در فرآیندها در پیش دارد.

 چارچوب های قانونی حمایتی

با دیجیتالی شدن، فرصتی باورنکردنی برای کاهش اثرات زیست‌محیطی پروژه‌های ساختمانی وجود دارد که مطابق با دولت‌هایی است که قوانین CO2 و بهره‌وری انرژی خود را افزایش می‌دهند. شما نیاز استفاده از داده و امنیت سایبری را در ساختمان ها و زیرساخت ها خواهید دید. به عنوان یک کارآفرین در صنعت ساخت‌وساز، خواهید دید که فرصت‌هایی برای آزمایشگاه‌های نوآوری ایجاد می‌شود تا تجربیات خود را به موج جدیدی از احتمالات افزایش دهند و موفقیت در این صنعت را تضمین کنند. بنابراین، روند فناوری دیجیتال در ساخت و ساز در سال 2022 چگونه است؟ بیایید ببینیم:

 
روندهای برتر که بر فناوری ساخت و ساز تأثیر می گذارد

قبل از اینکه با مثال‌هایی به جزئیات روندهای فناوری دیجیتال در ساخت‌وساز در سال 2022 بپردازیم، اجازه دهید نگاهی گذرا به برخی از روندهای برتری که می‌توانید در فناوری ساخت‌وساز انتظار داشته باشید بیاندازیم. طبق گزارش مک کینزی، در اینجا چند عامل تأثیرگذار مهم وجود دارد.

پروژه اداری -تجاری المپیا واقع در بهترین لوکیشن غرب تهران

روند صنعت ساخت و ساز

 نقشه برداری HD و مکان یابی

پروژه ها معمولاً به دلیل اختلاف در شرایط ملکی به تأخیر می افتند. تکنیک‌های جدیدی که شامل عکاسی با وضوح بالا، اسکن لیزری سه بعدی، و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی و موارد دیگر می‌شوند، می‌توانند دقت و سرعت را بهبود بخشند.

 مدل سازی اطلاعات ساختمان 5 بعدی (BIM)

BIM یک نمایش دیجیتالی از ویژگی ها، از جمله جنبه های فیزیکی و عملکردی یک پروژه است که پایه ای قابل اعتماد برای تصمیم گیری در طول چرخه عمر پروژه را تشکیل می دهد. با استفاده از فناوری BIM 5 بعدی، فناوری واقعیت افزوده (AR) از طریق دستگاه‌هایی می‌تواند تقویت شود که صنعت ساخت و ساز را متحول خواهد کرد.

 همکاری و تحرک دیجیتال

دیجیتالی کردن گردش کار مزایای قابل توجهی دارد. راه‌حل‌های دیجیتال برای ساخت و ساز نیاز به ارائه یک تجربه بی‌نقص در زمان واقعی در همه جنبه‌ها، مانند مدیریت طراحی، مدیریت مواد، زمان‌بندی، QC، ردیابی و موارد دیگر دارند.

اینترنت اشیا و تجزیه و تحلیل پیشرفته

در صنعت ساخت و ساز، اینترنت اشیا می تواند به ماشین آلات، تجهیزات، مواد، سازه ها و موارد دیگر اجازه دهد تا با یک پلت فرم داده مرکزی تعامل داشته باشد. سایر فناوری‌ها، از جمله حسگرها و دستگاه‌های ارتباط نزدیک (NFC) می‌توانند بهره‌وری و قابلیت اطمینان را نظارت کنند.

طراحی و ساخت مقاوم در برابر آینده

مصالح ساختمانی نشان دهنده یک صنعت جهانی 1 تریلیون دلاری است. مصالح ساختمانی جدید مانند آئروژل ها، بتن ترمیم شونده و نانومواد می توانند هزینه ها را کاهش داده و همچنین ساخت و ساز را سرعت بخشند و کیفیت و ایمنی را بهبود بخشند. به عنوان یک متخصص ساخت و ساز، شما علاقه مند خواهید بود بدانید که چگونه فرآیندهای ساخت و ساز را با استفاده از فناوری جدید با موفقیت تغییر دهید. ماهر مرهبی مدیرعامل شرکت ساختمانی عرب می گوید:

در ساخت‌وساز، نوآوری‌ها و پیشرفت‌ها پویا هستند و اغلب اتفاق می‌افتند.

بنابراین، می‌توانید مشتاقانه منتظر نوآوری‌های پرطرفدار باشید، و گزارش McKinsey قبلاً برخی از هیجان‌انگیزترین فناوری‌های پرطرفدار را ارائه کرده است. در اینجا خلاصه ای از روندهای فناوری دیجیتال برای صنعت ساخت و ساز در سال 2022 با مثال هایی آورده شده است.

روندهای فناوری ساخت و ساز: 4 ایده و مثال آینده نگر

نمونه ایده های فناوری ساخت و ساز

واقعیت افزوده (AR)

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فناوری‌هایی هستند که در حال ایجاد دوراهی در دنیای ساخت و ساز هستند. در حالی که AR یک تصویر تولید شده توسط کامپیوتر را بر روی دید کاربر از جهان قرار می دهد، VR می تواند از طریق یک محیط شبیه سازی شده جایگزین دنیای واقعی شود. با این حال، AR به سرعت به عنوان یک روند نوظهور با مزایا و استفاده از VR در عرصه ساخت و ساز در حال تبدیل شدن به آن است. قدرت تجسم دنیای واقعی را از طریق لنز دوربین تصور کنید.

سیستم‌های واقعیت افزوده می‌توانند اطلاعات حیاتی درباره تجهیزات را نمایش دهند در حالی که کاربر می‌تواند به اجزا نگاه کند یا هشدارهای نمایشگر را در صورت وجود خطرات در نزدیکی ببیند. به عنوان مثال، کاربر می تواند از طریق لنز   ARسطوحی که دمای بالا دارند یا دارای بار الکتریکی هستند، سیگنال دریافت کند. همانطور که ساختمان ها به طور فزاینده ای پیچیده می شوند، هر دو AR و VR می توانند در تشخیص خطاهای طراحی و هماهنگی کمک کنند.

َAR همچنین می‌تواند داده‌های BIM را از طریق یک پلتفرم بصری نسل بعدی ارائه کند، و می‌تواند به هماهنگی بین مشاوران، طراحان و تیم‌های ساخت و ساز کمک کند. بنابراین، AR همچنین می تواند برای بحث در مورد پروژه ها با مشتریان استفاده شود. به عنوان مثال، اگر یک سایت خالی دارید، می توان یک پروژه تکمیل شده را روی سایت خالی قرار داد تا مشتری بتواند نتیجه نهایی را تجسم کند. متخصصان ساخت‌وساز می‌توانند به فرصت‌های جدید برای صنعت فکر کنند، اگرچه ممکن است هزینه‌ای داشته باشند.

مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)

یکی دیگر از روندهای داغ فناوری ساخت و ساز BIM است که دقت بیشتری را در روند ساخت و ساز دارد. BIM با توانایی خود در به تصویر کشیدن توسعه پروژه در یک محیط باز و بسیار مشارکتی ثابت خواهد کرد که یک تغییر دهنده برای صنعت ساخت و ساز است. این فناوری مزایای متعددی را برای شرکت های ساختمانی ارائه می دهد. مدیریت منابع را در دسترس‌تر می‌سازد، همکاری بهتری را امکان‌پذیر می‌کند و به افراد کمک می‌کند در طول پروژه در تماس باشند. فناوری جدید می‌تواند در مقابله با چالش‌ها، از جمله هزینه‌های بیش از حد بودجه، مسائل کنترل کیفیت و تأخیر پروژه‌ها را تسهیل کند.

ممکن است با آخرین نسخه به نام 5D BIM مواجه شوید که چرخه های پروژه کوتاه تر، درک محدوده پروژه و افزایش بهره وری را ارائه می دهد. نام‌های برجسته‌ای که این فناوری را پذیرفته‌اند شامل شرکت معماری Killa Design مستقر در دبی است که پیشگام برخی از نمادین‌ترین ساختمان‌های دبی مانند موزه آینده بوده است. برخی از بهترین راه حل های نرم افزار BIM موجود در سال 2022 عبارتند از Autodesk BIM 360، Revit، Navisworks، Tekla BIMsight، BIMobject و BIMx. در سال 2022، شاهد افزایش پذیرش سطوح بالاتر BIM در صنعتی سازی ساخت و ساز خواهید بود.

رباتیک

اگر ربات هایی را در محل کارتان پیدا کردید تعجب نکنید! نه، این یک طرح علمی تخیلی نخواهد بود – بلکه یک واقعیت اجتناب ناپذیر است. شما می توانید انتظار داشته باشید که ربات ها به یک نیروی فرمانده در عرصه ساخت و ساز تبدیل شوند. هزینه رباتیک ممکن است در ابتدا بالا باشد، اما ارزش مزایای آن را دارد. به عنوان مثال، شما ممکن است شاهد ربات‌هایی باشید که آجر می‌گذارند و میلگرد می‌بندند یا پروژه‌های ساخت‌وساز توسط انسان را تکمیل می‌کنند.

با انواع مختلف ربات ها، مانند ربات های صنعتی مشترک و ربات های تدارکات، می توانید انتظار پذیرش گسترده تری از رباتیک در ساخت و ساز داشته باشید. بنابراین، آماده باشید تا روبات‌ها را در آغوش بگیرید زیرا آنها در کارهایی که یک کارگر انسانی تلاش بیشتری می‌کند، کمک می‌کنند. به عنوان مثال، روبات هایی که اجسام سنگین را بلند می کنند و آنها را در مختصات دقیق قرار می دهند.

پیش ساخته ، مدولارسازی، و سازگاری با محیط زیست

شما شاهد روند رو به رشدی به سمت پیش ساخته های چندتجاری خواهید بود. به عنوان مثال، در دبی، متخصصان ساخت و ساز یک ساختمان اداری سه بعدی را در حدود 17 روز چاپ کردند و دو روز را در محل صرف کردند تا آن را مونتاژ کنند. شما می توانید انتظار داشته باشید که پیش ساخته در هزینه شما صرفه جویی کند.

به عنوان متخصصان ساخت و ساز، می توانید از تخفیف عمده بهره مند شوید. مزیت دیگر صرفه جویی در زمان است. با مزایای آن، متخصصان از پیش ساخته در برخی از چشمگیرترین پروژه های امارات متحده عربی مانند دبی مال و اپرای دبی استفاده کرده اند.

یکی دیگر از روندهای هیجان انگیز، ساخت و ساز خارج از محل است. مدولارسازی کاملاً شبیه به پیش ساخته است. این فناوری با وعده کیفیت ثابت و زمان ساخت سریع‌تر، می‌تواند ساختمان‌هایی را تولید کند که مطابق با جانشین های سنتی خود عمل کنند. نمونه دیگر، خانه ای پیش ساخته در دو روز ساخته شد، که با تلاش های دولت عربستان سعودی برای سرعت بخشیدن به نوآوری و افزایش مالکیت خانه در این کشور هماهنگ است.

بتن مدولار توسط یک شرکت محلی برای ساخت این ملک (یک طبقه) در ریاض استفاده شد. بنابراین، شرکت های ساختمانی مترقی از قبل اجرای این استراتژی ها را برای اجرای عملیات خود آغاز کرده اند. استانداردسازی ارائه شده توسط فناوری جدید به کاهش هزینه ها و زمان انجام کار کمک می کند. مزیت اضافی این تکنیک ها این است که آنها دوستدار محیط زیست هستند زیرا هنگام کار بر روی ساخت و ساز، مواد اضافی را می توان به راحتی بازیافت کرد.

امتیاز کاربران:

5/5

فهرست مطالب

54 پاسخ

  1. پارسال یک واحد مسکونی ازتون خریدم کلی استرس داشتم واقعا از مهندس کاویانی و تیم پرتلاششون سپاسگزارم پروژه طبق زمانبدی پیشرفت داشت

  2. این تندیس برای مجموعه فرتاک بود و بس… از نزدیک شاهد کیفیت کار و اخلاق مداری شما بودیم

  3. به فرتاک اعتماد کنید..تنها شرکتی بودند که دیدم اگر بگن یک ماه دیگه تحویل داده میشه واقعا سر یک ماه با کیفیت عالی تحویل دادند
    خدا خیرتون بده.. اسدی

  4. افتخارات روز افزون رو براتون آرزو دارم..کاش درک و وجدان شما رو تمام شرکت ها داشته باشند🤲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس‌های ما

از ساعت 8:00 الی 18:00
روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
  • 021-46127729
  • 021-46147943
  • 021-46147967
  • 021-46147907
  • 021-46147885
همیشه در دسترس