تعاونی مسکن بتاجا

content
خلاصه محتوا:
5/5
تعاونی مسکن بتاجا یکی از تعاونی‌های مسکن فعال در منططقه 22 تهران به حساب می‌آید که پروژه‌‌های موفق و سودآوری مانند: پروژه پردیس، پامچال، شهید بهشتی و... را رزومه حرفه‌ای خود دارد. در این صفحه به معرفی تعاونی مسکن بتاجا، پروژه‌ها، خدمات و اهداف آن پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید و یکی از تعاونی‌های معتبر منطقه 22 تهران را بشناسید.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 7 دقیقه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در سال‌های اخیر اغلب سازمان‌ها و نهادهای دولتی برای بهتر شدن شرایط کار و رفاه کارگران و کارکنان خود، تعاونی‌های متنوعی با موضوعات مختلف تاسیس کرده‌اند. برخی از این تعاونی‌ها در زمینه ساخت‌وساز پروژه‌های مسکونی یا تجاری فعالیت می‌کنند. تعاونی بتاجا یکی از این تعاونی‌ها است.

تعاونی مسکن بتاجا، یکی از نهاد‌های زیر نظر وزارت دفاع است که در چند سال اخیر با فعالیت گسترده در حوزه ساخت برج‌ها و مجتمع‌های بزرگ در بسیاری از شهر‌های ایران نقش برجسته‌ای در عمران و آبادانی داشته است. هدف اصلی بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران تامین مسکن برای خانواده‌های کادر ارتش می‌باشد.

این تعاونی به همراه شرکت‌های تابعه خود پروژه‌های فراوانی را در نقاط مختلف کشور به ویژه در منطقه 22 تهران به انجام رسانده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی خدمات این تعاونی بپردازیم.

معرفی سامانه تعاونی مسکن بتاجا

تعاونی مسکن بتاجا

نهاد بتاجا یا همان بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران «betaja.ir» یک موسسه غیرانتفاعی است که در سال 1372 تاسیس شد. این تعاونی مسئولیت ارائه قسمتی از خدمات رفاهی را به صورت حضوری و غیرحضوری به کارکنان و اعضای خود را به عهده دارد.

این تعاونی، معمولا به کارکنان خود وام و تسهیلات ارائه می‌دهد تا در روند خرید خانه به آن‌ها کمک نماید. البته بهتر است، بدانید که بتاجا صرفا در زمینه تهیه مسکن فعالیت داشته و همانند دیگر ارگان‌ها برای تهیه خوراک، پوشاک و… هیچگونه اقدامی انجام نمی‌دهد.

تعاونی مسکن بتاجا یکی از تعاونی های منطقه 22 می باشد که با پیش فروش واحد های مسکونی فرصت خانه دار شدن را علاوه بر کارکنان خود برای سایر اقشار جامعه نیز فراهم می نماید،قابل ذکر است که این بنیاد هیچگونه معامله‌ای در زمینه امور و تجهیزات نظامی ندارد و صرفا در حوزه عمران و تسهیلات مسکن فعال می‌باشد.

هدف از تشکیل تعاونی مسکن بتاجا چیست؟

هدف اصلی تاسیس بتاجا، انجام فعالیت‌های عمرانی و سازندگی جهت تامین مسکن شخصی کارکنان پایور ارتش و افزایش کیفیت معیشتی آنان است.

به منظور تامین خانه کارکنان ارتش با قیمت و هزینه پایین، از تعاونی مسکن بتاجا بهره برده می‌شود. معمولا زمینی با قیمت مناسب و پایین به صورت اقساط در اختیار کارمندان قرار می‌دهند و سپس هزینه ساخت مسکن از کارکنان خود دریافت می کند.

هدف اصلی از ساخت منازل شخصی و سازمانی این است که تمامی افراد مربوط به این ارگان حتی در مراحل بازنشستگی نیز بتوانند، صاحب خانه خود باشند و در آسایش زندگی کنند. این تعاونی با انجام فعالیت‌های عمرانی و سازندگی تاثیر مثبتی در زمینه ارزش افزوده و همچنین تولید ثروت ملی دارد.

تعاونی مسکن بتاجا چه نوع موسسه‌ای است؟

بتاجا نوعی موسسه و سامانه غیرانتفاعی است. موسسات غیرانتفاعی سازمان‌های قانونی و رسمی‌ای هستند که با هدف پشتیبانی از یک مورد خاص بدون مقاصد تجاری تشکیل می‌شوند.

تعاونی مسکن بتاجا نیز صرفا برای سازندگی و تامین خدمات رفاهی کارمندان تشکیل شده است.

درآمد تعاونی مسکن بتاجا از کجا تامین می‌شود؟

درآمد تعاونی مسکن بتاجا از کجا تامین می‌شود؟

همانطور که در قسمت فوق اشاره کردیم، تعاونی مسکن بتاجا یک موسسه غیرانتفاعی است و سوالی که وجود دارد، این است که درآمد این سامانه از چه طریقی تامین می‌شود؟

به طور معمول این تعاونی از طریق انجام فعالیت‌های عمرانی، تجاری، تولیدی و… هزینه‌های ارتش را تامین می‌کند و از طرفی نیز تحت حمایت دولت است.

بنیاد بتاجا با سرمایه‌ی حاصل از فروش حق امتیاز پیش خرید آپارتمان به کارکنان ارتش و همچنین با دریافت بخشی از بودجه ارتش که مربوط به تسهیلات ارتشیان است، اقدام به ساخت و توسعه پروژه‌های عمرانی می‌کند.

این نهاد با برخی شرکت‌های تولیدکننده مصالح که زیرمجموعه سازمان‌های نظامی و سایر وزارتخانه‌های کشور است؛ همکاری‌های لازم را برای دریافت مصالح باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز انجام می‌دهد.

چنانچه در پایان این پروژه‌ها، سودی نیز حاصل شود به چرخه سرمایه‌گذاری‌ها و ساخت‌وساز این تعاونی برمی‌گردد.

تعاونی مسکن بتاجا چقدر معتبر است؟

اعتبار تعاونی مسکن بتاجا

تعاون مسکن ارتش یکی از تعاونی‌های پیشتاز و عالی در زمینه ساخت‌و‌ساز است که با ساخت شهرک چیتگر که یکی از شهرک‌های بسیار مدرن و معروف در تهران است؛ توانسته شهرت زیادی کسب کند. از طرفی این بنیاد پروژه‌ها را در کمترین زمان ممکن به انجام می‌رساند.

این تعاونی با ساخت و تاسیس شهرک چیتگر به پیش فروش ملک در منطقه22 تهران در  یکی از بهترین نقاط شهر می پردازد، که با داشتن امکانات رفاهی عالی، توانسته یک مکان مدرن برای افرادی مهیا کند که نیازمند آب‌وهوای عالی بوده‌اند. با درنظر گرفتن موارد فوق به آسانی می‌توان به این نتیجه رسید که این تعاونی یکی از معتبرترین تعاونی‌های مسکن‌ساز است.

درصورت تمایل به سرمایه‌گذاری در چیتگر می‌توانید به صفحه سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم مراجعه کنید.

خدمات تعاونی مسکن بتاجا

خدمات تعاونی مسکن بتاجا

در قسمت‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که فعالیت اصلی این بنیاد، ساخت‌و ساز مسکن است و برای رفع کردن نیاز کارکنان خود و همچنین افراد بازنشسته، منازل مسکونی و سازمانی را می‌سازد.

در واقع خدمات اصلی و ساخت منازل تعاونی مسکن بتاجا برای 4 دسته: نیروی هوایی ارتش، نیروی زمینی، پدافند و نیروی دریایی می‌باشد. در این تعاونی، زمین را با 5 یا 10 درصد از قیمت اصلی آن قولنامه می‌کنند؛ سپس به خریدار یک سال زمان می‌دهند تا کم کم هزینه زمین را پرداخت نماید.

البته از دیگر خدمات این سازمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صدور کارت هوشمند یکسان‌سازی خدمات رفاهی
  • تعلق گرفتن بلیط هواپیما به صورت نیم‌بها به کارکنان
  • تسهیلات قرض‌الحسنه صعب‌العلاجین و معسرین برای کارکنان
  • عطا کردن وام فرزندان چندقلو برای کارمندان
  • وام ویژه خرید جهیزیه

این تعاونی با در نظر گرفتن تمامی شرایط و حالات، سعی بر آن دارد که تمامی کارمندان و افراد وابسته به خود را در بهترین شرایط قرار داده و حتی بعد از بازنشستگی نیز زندگی خوبی داشته باشند.

همچنین این تعاونی با پرداخت وام خرید جهیزیه و وام فرزندان، برای کارکنان این ارگان، تا حدی کارمندان خود را در این زمینه‌ها حمایت می‌کند.

تعاونی مسکن بتاجا d
تعاونی مسکن بتاجا m

شرکت‌های تابعه تعاونی مسکن بتاجا کدامند؟

تعاونی مسکن بتاجا دارای شرکت‌های تابعه خاصی است. هر یک از این شرکت‌ها در زمینه خاصی فعالیت دارند و قسمتی از مواد و مصالح مورد نیاز پروژه‌های این بنیاد را تامین می‌کنند. این شرکت‌ها به شرح زیر می‌باشند.

  1. موسسه مسکن سازان
  2. شرکت هواپیمایی کاسپین
  3. موسسه بیمه بتاجا
  4. شرکت عمران آبشار اسپادانا
  5. عمران ذوالفقار خراسان
  6. شرکت عمران توسعه گران پیشگام
  7. شرکت عمران توسعه جرجان گرگان
  8. عمران آذر ابنیه تبریز
  9. شرکت عمران زهد فارس

این شرکت‌ها در حالت کلی هریک وظیفه خاصی در اجرای پروژه‌های این بنیاد دارند و با همکاری هم به راحتی نیاز کارمندان این ارگان را تامین می‌کنند و از طریق همکاری، به سرعت سازه‌های بزرگ را به اتمام می‌رسانند.

پروژه‌های تعاونی مسکن بتاجا

پروژه‌های تعاونی مسکن بتاجا

یکی از اولین بنیادهای صنعت ساخت‌و‌ساز در ایران، تعاونی مسکن بتاجا است که دارای سابقه و رزومه بسیار عالی در این زمینه است. از جمله پروژه‌های انجام شده توسط این بنیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروژه شهرک چیتگر

ساخت این شهرک لوکس در دل منطقه 22، نشان‌دهنده قدرت و اعتبار تعاونی بتاجا است. شهرک چیتگر در فاصله 100 متری با ایرانمال و فاصله 1 کیلومتری از دریاچه چیتگر واقع شده است. شهرک چیتگر متشکل از 4 پهنه A، B، C و D است.

  • پروژه مجتمع ورزشی پامچال

مجموعه ورزشی پامچال که در خیابان پامچال واقع در بلوار کاج قرار دارد یکی از مجتمع‌های ساخته شده توسط بتاجا است که برای کارکنان ارتش و خانواده‌های آنها تخفیفات ویژه‌ای دارند.

  • پروژه برج‌های پامچال پهنه A چیتگر

این برج‌ها در مساحتی به بزرگی 144000 متر مربع درحال ساخت توسط تعاونی بتاجا هستند. برج‌های پامچال در پهنه بوستان شهرک چیتگر واقع شده‌اند. فاصله این پهنه تا دریاچه چیتگر 1100 متر است.

همچنین این تعاونی پروژه‌های دیگری نیز دارد که در زیر نام برده شده است.

  • پروژه ایستگاه آتش‌نشانی در چیتگر
  • پروژه پردیس
  • پروژه غدیر شهر جدید پرند تهران
  • پروژه برج‌های ارکیده پهنه A چیتگر
  • پروژه ساختمان سازمانی آجا
  • پروژه برج G3، G2، G1 و G4 در پهنه B چیتگر
  • پروژه شهید بهشتی
  • پروژه برج B3 در پهنه B چیتگر

تعاونی مسکن بتاجا تا به حال بیشتر از 10 هزار مسکن و ساختمان را تحویل نیروهای مسلح داده است. در حال حاضر حدودا 199 هزار واحد مسکونی در حال ساخت هستند و در کوتاهترین زمان نیز آماده‌سازی می‌شوند.

قیمت خرید خانه در تعاونی مسکن بتاجا

قیمت خرید خانه در تعاونی مسکن بتاجا

از عوامل موثر بر هزینه ملک در تعاونی مسکن بتاجا می‌توان به: متراژ، موقعیت ملک و… اشاره کرد. در حالت کلی مراحل پیش خرید آپارتمان و پرداخت هزینه آن در ابتدا به صورت پیش‌پرداخت است و مابقی آن طی تکمیل شدن پروژه به صورت چند قسط پرداخت می‌شود.

بهتر است، جهت اطلاع بیشتر از شرایط عضوپذیری این تعاونی و آگاهی از قیمت پیش خرید آپارتمان در منطقه 22، با گروه تخصصی مشاوره فرتاک که شماره تماس‌های آن در وبسایت «fartak-company.com» درج شده است، تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را به صورت رایگان دریافت نمایید.

سوالات متداول پیش فروش آپارتمان

در این بخش می‌توانید برخی از سوالات پرتکراری را که مشتریان و مراجعان از کارشناسان تعاونی پرسیده‌اند را مشاهده کنید که متداول‌ترین آنها را در زیر به همراه پاسخ برای شما قرار داده‌ایم:

با توجه به سابقه طولانی و ارتباطات گسترده‌ این تعاونی با شرکت‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی، سرمایه‌گذاری در این تعاونی می‌تواند، بسیار سودده باشد.

باید درنظر داشته باشید که این تعاونی به صورت تخصصی به ساخت مسکن برای پرسنل ارتش فعالیت می‌کند.

پس اگر شما جزو افراد ارتشی و یا خانواده آنها محسوب می‌شوید، می‌توانید به آسانی با مراجعه به مراکز پاسخگویی این تعاونی، از تعرفه‌های آنها مطلع شوید و در صورت تمایل اقدام به خرید حق امتیاز نمایید.

اگر شما عضو ارتش جمهوری اسلامی نیستید، نگران نباشید. شما می‌توانید با خرید حق امتیاز کسانی که قبلا در این پروژه‌ها شرکت کرده‌اند، سرمایه‌گذاری کنید.

شما می‌توانید با پیش خرید آپارتمان از هر تعاونی، اقدام به دریافت تسهیلات بانکی خرید خانه نمایید. در این مواقع صندوق‌های رفاهی ارتش نیز می‌تواند به کارکنان و بازنشستگان خود وام خرید مسکن اعطا کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

امتیاز کاربران:

5/5

فهرست مطالب

3 پاسخ

  1. من پرسنل نیروی هوایی هستم با ۱۵ سال خدمت بقران ن وامی دریافت کردم ن خونه ای دارم ن سندی ب اسم هست.تاالان م ۴تا پایگاه منتقلم کردن.خاهش میکنم ب دادم برسین ازاین طرح ها یکیشونو بهم تعلق بدین ممنون میشم.تشکر

  2. سلام من سروان بازنشسته نزاجا کلا در طول خدمت مسکنی یا زمینی نه از ارتش ونه جای دیگر دریافت نکرده ام والان نیاز مبرم به خرید یک خانه درشهر جدید پرند دارم چکار بکنم که بلاخره از این وضعیت خارج شوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس‌های ما

از ساعت 8:00 الی 18:00
روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
  • 021-46127729
  • 021-46147943
  • 021-46147967
  • 021-46147907
  • 021-46147885
همیشه در دسترس