منطقه 22 در یک نگاه

content
خلاصه محتوا:
5/5
منطقه ۲۲ به وسیله راه های اصلی احاطه شده است، آزادراه شهید فهمیده (تهران - کرج) در جنوب، بزرگراه شهید خرازی در شمال، بزرگراه آزادگان در غرب و همچنین بزرگراه شهید همدانی در میانه این منطقه،‌امکان تردد های پر حجم روزانه بین شهری و بین استانی را فراهم می کنند، رشد روزافزون ساخت و ساز ها و آینده تجاری-تفریحی این منطقه اقتضا می کند که این چنین دسترسی هایی را در خود و در کنار خود جای دهد.

فرتاک Wiki

زمان مطالعه: 17 دقیقه

زمان مطالعه: 17 دقیقه

منطقه 22 تهران کجاست؟

دلیل پرداختن به این منطقه خوش آب و هوا و بینظیر، موقعیت قرارگیری عالی، فرصت‌های متعدد جهت سرمایه‌گذاری، وجود مراکز رفاهی مختلف برای ساکنین و دلایل دیگری است که در ادامه به طور کامل و مفصل از آنها مطلع خواهید شد.

منطقه 22 تهران دارای مساحتی برابر با 5881 هکتار است که طبق پهنه‌بندی مصوب سال 1391 ثبت شده است. (منبع: منطقه 22 شهرداری تهران)

این منطقه بر اساس سرشماری که در سال 1395 انجام شد، جمعیتی معادل 175,398 نفر را در خود جای داده است که به نسبت مساحتی که دارد، منطقه‌ای آرام با جمعیتی بهینه و مناسب محسوب می‌شود.

این منطقه به دلیل موقعیت قرارگیری که نسبت به پایتخت دارد، آب و هوای بسیار معتدل و عالی دارد؛ همچنین وجود پارک جنگلی چیتگر و دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خیلج فارس) منجر به بهبود کیفیت آب و هوا این محدوده شده است. از طرفی به دلیل موقعیت بسیار عالی که دارد مورد توجه بسیاری از سازندگان منطقه 22 قرار گرفته است.

شاید مهم‌ترین دلیلی که تیم تحریریه گروه مهندسی فرتاک را بر آن داشت تا به بررسی این منطقه در قالب مقاله‌ای جامع بپردازند، فرصت‌های عالی سرمایه‌گذاری باشد که در این منطقه وجود دارد و پتانسیل‌های بالقوه‌ای است که این فرصت‌ها مانند: پیش خرید آپارتمان در منطقه 22 در اختیار افراد قرار می‌دهند.

در ادامه با ما همراه باشید و در هر بخش با یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این منطقه فوق‌العاده آشنا شوید؛ با آگاهی بیشتر، تصمیم‌گیری آسان‌تر می‌شود. متخصصین ما با سالها سابقه‌ای حرفه‌ای، مطلبی را آماده کرده‌اند که به یقین می‌توان آن را جامع‌ترین بررسی منطقه 22 تهران در سال 1402 دانست.

بررسی محلات و دسترسی‌های منطقه 22

اگر بخواهیم منطقه 22 را به جهت دسترسی‌هایی که در اختیار ساکنین خود قرار می‌دهد بررسی و تحلیل کنیم، بهتر است ابتدا نگاهی اجمالی و گذار و به محله‌های تشکلیل دهنده این منطقه بیاندازیم. منطقه از بخش‌های متعددی تشکیل شده است که برخی از مهم‌ترین این محله‌ها و شهرک‌ها شامل موارد زیر است:

  • دهکده المپیک
  • شهرک گلستان
  • شهرک چشمه
  • شهرک صدرا
  • شهرک لاله
  • زیبا دشت بالا
  • زیبا دشت پایین
  • شهرک امید
  • شهرک شهید باقری
  • شهرک یاس
  • آزادشهر
  • شهرک آتی شهر
  • شهرک دانشگاه صنعتی شریف
  • شهرک نگین غرب
  • شهرک امام رضا چیتگر
  • شهرک آسمان سپاه
  • شهرک شهید خرازی
  • محله هوانیرو
  • شهرک کوثر چیتگر

هرکدام از محله‌های بالا دارای ویژگی‌های خاص خود، امکانات و دسترسی‌های منحصر به فردی هستند که پرداختن به تمامی آنها ممکن است این بخش از مقاله را از حالت کاربردی خارج کند. در ادامه به دسترسی‌های منطقه 22 از جنبه‌های مختلف خواهیم پرداخت.

منطقه 22 تهران در شمال غربی پایتخت قرار گرفته است. این منطقه از هر 4 جهت به بزرگراه‌های مهم و اتوبان‌های مختلف دسترسی دارد. از جمله بزرگراه‌های مهمی که از این منطقه عبور می‌کنند و دسترسی به آنها منجر به سهولت فوق‌العاده و بالایی برای ساکنین شده است، می‌توان به بزرگراه شهید همت اط سمت شرق، بزرگراه تهران- کرج از سمت جنوب و بزرگراه آزادگان از سمت غرب اشاره کرد.

البته این بزرگراه‌ها به صورت عرضی از منطقه 22 عبور می‌کنند، اما قرارگیری آنها به شیوه‌ای است که هرکدام به یکی از موقعیت‌های چهارگانه جغرافیایی نزدیک‌تر هستند، بنابراین در تقسیم‌بندی موقعیتی، هرکدام از آنها را می‌توان به یکی از جهت‌ها اختصاص داد. منطقه از سمت شمال به کوه‌های البرز منتهی می‌شود و بزرگراه یا اتوبانی در آن قرار ندارد.

منطقه 22 تهران با دو منطقه رو به رشد دیگر که عبارت‌اند از: منطقه 5 و منطقه 21 همجوار است و این عامل تاثیرگذاری و مهمی در رشد و پیشرفت هرچه بیشتر این منطقه به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و… است.

علاوه بر اتوبان و بزرگراه، این منطقه دارای ایستگاه‌های متعدد مترو، اتوبوس و تاکسی است و جابه‌جایی در آن در کمترین زمان و با راحت‌ترین شرایط امکان‌پذیر است و جالب اینکه به دلیل قرارگیری منطقه، معماری اصولی و تراکم جمعیت مناسبی که دارد، به هیچ عنوان ترافیک و شلوغی بیش از حد و آزار دهنده‌ای در آن وجود ندارد.

تقریبا تمامی بخش‌های منطقه به راحتی و در زمان کم به مرکز شهر راه دارد و این دسترسی منجر به محبوبیت دوچندان آن شده است. بنابراین کسانی که در این منطقه خرید خانه انجام می‌دهند، سرمایه‌گذاری می‌کنند و یا قصد دارند به آن نقل مکان کنند، بهتر است بدانند که این منطقه بسیار محبوب است و در بازه زمانی کوتاهی به یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در تهران تبدیل خواهد شد.

در ادامه این منطقه را از دیگر جنبه‌های مثبتی که دارد مانند: مساجد و اماکن مذهبی، مراکز دیدنی و جاذبه‌های گردشگری، امکانات رفاهی و تفریحی و… مورد بررسی قرار داده‌ایم، با ما همراه باشید.

6 مورد از بهترین امکانات و جاذبه‌های گردشگری در منطقه 22 تهران

شاید برایتان جالب باشد که منطقه 22 تهران، بزرگ‌ترین فروشگاه خاورمیانه را در خود جای داده است که مرکز خرید ایران مال است. در این بخش تنها این مرکز خرید بزرگ و فوق‌العاده را بررسی نمی‌کنیم.

 اگر تمایل دارید بیشتر از این منطقه و امکانات رفاهی و تفریحی آن بدانید، بهتر است آماده غافلگیری باشید، چرا که منطقه‌ای تازه‌ساز و نوپا به حدی دارای امکانات متعدد و بینظیر است که باور کردن آن کمی دشوار و خارج از تصور است.

در ضمن پیشنهاد ما به سرمایه‌داران خوش فکر و باهوش، مطالعه دقیق این بخش از مقاله است؛ تا بهترین فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری با سوددهی عالی را بهتر شناسایی کرده و آن را از دست ندهند.

در ادامه 6 مورد از فوق‌العاده‌ترین امکانات و جاذبه‌های گردشگری در منطقه 22 تهران را معرفی کرده و برای هرکدام از آنها در حد معرفی کوتاه و با ذکر آدرس و مشخصات کاربردی متنی را قرار داده‌ایم. این متن توسط تیم حرفه‌ای نویسندگان فرتاک آماده شده است، افرادی که به خوبی از منطقه آگاه هستند و علاوه بر آن تمامی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به خوبی می‌شناسند. موارد عبارت‌اند از:

1. مرکز خرید ایران مال «Iranmall»

مرکز خرید ایران مال، بزرگ‌ترین مرکز تجاری کشور و بزرگ‌ترین بازار یا همان مال (mall) در خاورمیانه است. این مرکز خرید عظیم به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید در ایران شناخته شده است و پتانسیل فوق‌العاده و عالی را برای منطقه ایجاد و همچنین ساکنین آن فراهم کرده است.

مساحت این مرکز خرید چیزی برابر با 1 میلیون و 669 هزار مترمربع است و در لیست 10 مرکز خرید بزرگ در جهان قرار دارد. نه تنها سرمایه‌گذاری در این مرکز خرید می‌توان بسیار عالی سودده باشد، سرمایه‌گذاری در منطقه 22 نیز که این بازار بزرگ را در خود جای داده است نیز با سوددهی قطعی و بسیار بالایی همراه است.

این مرکز خرید دارای بخش‌های مختلف و متعددی شامل: کتابخانه، تالارهای مختلف، کافی‌شاپ و رستوران‌های گوناگون، مراکز بازی‌های بینظیر و… است. این مرکز خرید در انتهای اتوبان شهید خرازی و در نزدیکی پارک جنگلی چیتگر و دریاچه چیتگر قرار دارد.

در این بخش یکی از مراکز خرید فوق‌العاده ایران و جهان را به شما عزیزان معرفی کردیم که مجموعه ایران مال است؛ این مرکز خرید در بخش‌های متنوع و مختلفی در حال فعالیت است. چنانچه تمایل دارید از دیگر مراکز خرید در منطقه 22 مطلع شوید، می‌توانید به مقاله معرفی مراکز خرید در منطقه 22 تهران مراجعه فرمایید.


معرفی مراکز خرید در منطقه 22 تهران

2. دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس)

بعد از معرفی بزرگترین مرکز خرید ایران، نوبت به معرفی و بررسی بزرگترین دریاچه مصنوعی در ایران است که در منطقه 22 تهران قرار گرفته است. دریاچه چیتگر که با نام دریاچه شهدای خلیج فارس هم شناخته شده است، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی در ایران با مساحت 130 هکتار است.

این دریاچه مکانی عالی برای پیاده روی، ماهیگری، دوچرخه‌سواری و بیرون رفتن‌های خانوادگی و دوستانه است. ایده احداث دریاچه چیتگر برای سال 1347 است، اما این پروژه درنهایت در سال 1392 افتتاح شد.

این دریاچه منجر به شکل‌گیری کسب و کارها و تفریحات مختلفی شده است که علاوه بر اینکه جنبه گردشگری و جذب توریست منطقه را تقویت و بهبود بخشیده است، سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌ها مانند: سرمایه‌گذاری در املاک و آپارتمان و… در منطقه را نیز افزایش داده است.

دریاچه چیتگر در انتهای اتوبان شهید همت قرار دارد که در مجاورت آن مراکز تفریحی متعدد و مختلفی در دست احداث است. به یقین می‌توان گفت در 10 سال آینده این منطقه به لحاظ تفریحی، سرمایه‌گذاری و بسیاری از حوزه‌های دیگر به قطب فوق‌العاده‌ای تبدیل خواهد شد.

3. پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر با مساحت 950 هکتاری خود، یکی از بهترین و پارک‌های تهران است که به دلیل مجاورت با کوه‌های البرز دارای آب و هوایی عالی و 4 فصل است. این پارک که اوایل با هدف افزایش سطح اکسیژن تهران افتتاح شد، اکنون به یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری عالی و پرطرفدار تبدیل شده است.

پارک جنگلی چیتگر علاوه بر اینکه یک پارک عالی و خوش آب و هوا است، دارای امکانات تفریحی متعددی از جمله: پیست اسکیت و دوچرخه‌سواری، بوستانی اختصاصی برای ورزش بانوان، زمین پینت بال و باشگاه سوارکاری و… است.

این دریاچه مصنوعی در منطقه ۲۲ تهران و در محله چیتگر واقع شده است و در انتهای اتوبان شهید خرازی می‌باشد. در اطراف این دریاچه کسب و کارهای متعدد، جاذبه‌های توریستی مختلف و تفریحات گوناگونی که از جمله آنها می‌توان به ماهیگری، دوچرخه‌سواری، پیاده روی و… اشاره کرد، شکل گرفته و رونق زیادی پیدا کرده‌اند.

4. مجموعه تفریحی باملند

اولین مرکز خرید خطی ایران که در فضای باز ساخته شده است به طبع از امکانات تفریحی و گردشگری جذاب و فوق‌العاده‌ای است که عزیزانی که در منطقه 22 تهران زندگی می‌کنند به راحتی به آن دسترسی دارند.

مجموعه تفریحی و تجاری بام لند با مساحت بیش از 60 هزار مترمربع یکی از جذاب‌ترین مکان‌های منطقه 22 تهران است که در سال 2018 برنده جایزه بین‌المللی به دلیل معماری خاص و منحصر به فرد خود شده است.

این مرکز خرید از 12 ویلا ساخته شده است که هر کدام از آنها شامل 2 طبقه هستند. بازی، سرگرمی و از همه مهم‌تر آب و هوا عالی و زیبایی بصری فوق‌‌العاده این مرکز خرید، باعث شد آن را جزو 5 مورد از فوق‌العاده امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه معرفی نماییم.

5. شهربازی هزار و یک شب

قطعا یکی از جذاب‌ترین و در عین حال بهترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در منطقه 22 تهران که در چیتگر قرار دارد، شهربازی هزار و یک شب با معماری خاص و بینظیر مدرن-کلاسیک است.

شهربازی هزار و یک شب با ایده اصلی از فرهنگ و سنت ایرانی اصیل و با ترکیب معماری مدرن و بروز و در عین حال چشم نواز و فوق‌العاده برای بازی و سرگرمی سنین مختلف، زیبایی دوچندانی به این منطقه بخشیده است.

این مجموعه در 139 هکتار مساحت ساخته شده است که در قسمت شمالی بزرگراه شهید خرازی قرار دارد. شهربازی در هفت بخش یا به اصطلاح 7 دیار مختلف طراحی شده است که هر دیار به یکی از ارزش‌های اصیل ایرانی اشاره دارد. این مجموعه در کل دارای 28 جاذبه گردشگری عالی و سرگرم کننده است.

6. باغ گیاه شناسی ملی ایران

اگر از زیبایی‌های منطقه 22 تهران و فوق‌العاده‌ترین امکانات تفریحی صحبت کنیم و باغ گیاه شناسی ملی ایران را مورد بررسی قرار ندهیم، به یقین کم کاری کرده‌ایم. باغ گیاه شناسی ملی با 145 هکتار مساحت جزو 10 باغ گیاه شناسی بزرگ در جهان است که در منطقه چیتگر قرار دارد.

بیش از 3000 گونه متعدد در این باغ قرار دارد که به طور جدی و حرفه‌ای از آنها نگهداری و محافظت می‌شود. این باغ، جذاب‌ترین بخش منطقه است که ارزش توریستی فوق‌العاده‌ای را برای این بخش از پایتخت به ارمغان آورده و از امکانات تفریحی منحصر به فرد و خاص محسوب می‌شود.

یکی از موارد مهمی که افراد زیادی برای انتخاب یک منطقه به آن توجه ویژه دارند، مساجد و مراکز مذهبی در آن منطقه است. منطقه 22 تهران به لحاظ وجود مساجد یکی از مناطق غنی و عالی است. جهت اطلاع کامل از مساجد و مراکز مذهبی در منطقه 22 تهران می‌توانید کلیک کنید.


مساجد و مراکز مذهبی در منطقه 22 تهران

امکانات آموزشی و تحصیلی در منطقه 22

مقوله تحصیل و امکانات آموزشی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی والدین باهوش و به فکر بوده است. امکانات آموزشی و تحصیلی یک منطقه تاثیر به سزایی در میزان رشد، پیشرفت و ترقی دانش آموزان و مشغولان به تحصیل داشته است.

حتی یکی از فاکتورهای مهمی که می‌تواند نرخ مهاجرت و جابه‌جایی را دستخوش تغییر دهد، امکانات آموزشی و دسترسی به سطح کیفی بهتر است. این جابه‌جایی می‌توان برون مرزی و یا دورن مرزی باشد و حتی گاهی رفتن از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر باشد.

در این بخش از مقاله نگاهی به منطقه 22 به بررسی امکانات آموزشی و تحصیلی در این منطقه پرداخته‌ایم و تلاش متخصصین تیم تحریریه فرتاک بر این مهم بوده است تا این موارد را با جزئیات لازم و کاربردی پوشش داده و شما عزیزان را به با طور کامل با این امکانات آشنا کرده و در آگاهی‌رسانی هرچه بیشتر در این رابطه سهیم باشیم.

قبل از اینکه لیستی از بهترین مدارس دخترانه و پسرانه در منطقه 22 تهران را معرفی و بررسی کنیم، لازم است به چند مورد مهم در این رابطه اشاره کنیم. این منطقه به دلیل پیشرفتی اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های متعددی که در آن انجام شده است، به یکی از مناطق مجبوب و مورد توجه سرمایه‌داران تبدیل شده است؛ به همین دلیل افراد مرفه و ثروتمندی به دنبال زندگی در آن هستند.

علاوه بر زندگی افراد مرفه که یکی از موارد مهم در آبادانی و ایجاد تحول در یک منطقه است. وجود مراکز تحصیلی و آموزشی با سطح کیفی بالا نیز از جمله مواردی به شمار می‌رود که نقش به سزایی را در پیشبرد منطقه ایفا می‌کند.

2 فاکتور ذکر شده دارای رابطه همبستگی قوی هستند و نمی‌توان از هیچکدام از آنها چشم پوشی کرد. 2 پارامتری که منطقه 22 تهران هر دوی آنها را به نحو احسن دارد. در ادامه به معرفی لیستی از مدارس دخترانه و پسرانه پرداخته‌ایم و در بخش نهایی نیز جمع‌بندی از امکانات آموزشی و رفاهی منطقه خواهیم داشت.

6 مورد از بهترین مدارس پسرانه در منطقه 22 تهران شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مدرسه پسرانه پویش نوین
  • مدرسه پسرانه شهید خرازی
  • مدرسه پسرانه امیدان آینده
  • دبیرستان پسرانه پویش نوین
  • دبستان پسرانه آرمان دانش
  • دبیرستان پسرانه آفرینش

همچنین 6 مورد از بهترین مدارس دخترانه در منطقه 22 تهران که عبارت‌اند از:

  • مدرسه دخترانه متانت
  • مدرسه دخترانه شریف
  • دبستان دخترانه بهار پروانه ها
  • دبستان دخترانه ستاره نو
  • دبستان دخترانه نور ایمان
  • دبستان دخترانه مهر ماندگار

مدارسی که در بالا معرفی شدند، جزو مدارس عالی در این منطقه هستند که شما می‌توانید فرزندان خود را در آنها ثبت نام کرده و از امکانات فوق‌العاده آنها بهره‌مند شوید و در پرورش عزیزان خود سهیم باشید.

در لیست زیر امکانات آموزشی و تحصیلی در منطقه به طور کلی ذکر شده است که عبارت‌اند از:

  • استفاده از بروزترین تجهیزات آموزشی از قبیل: اینترنت پرسرعت، کلاس آی‌تی و…
  • تقسیم‌بندی مناسب دانش آموزان در کلاس درس
  • موقعیت قرارگیری عالی مدارس و دسترس آنها به ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و…
  • تدریس بهترین و خبره‌ترین معلمان در این مدارس
  • ارائه مشاوره تحصیلی دقیق و برنامه‌ریزی حرفه‌ای برای تمامی دانش‌ آموزان
  • برگذاری جلسات اولیاء مربیان جهت پیگیری و تحلیل پیشرفت دانش آموزان
  • برگذاری کلاس‌های جبرانی، کنکوری و تقویتی با تدریس بهترین اساتید
  • تقویت دانش آموزان علاقه‌مند و ثبت نام برای المپیادهای کشوری

موارد بالا تنها بخش کوچکی از امکانات تحصیلی و آموزشی منطقه 22 است که فرزند شما می‌تواند از آنها بهره‌مند شود. اگر در این منطقه زندگی می‌کنید و یا قصد مهاجرت به آن دارید، این موارد در کنار سایر امکانات رفاهی برای شما عزیزان در دسترس است.

نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه 22

در کنار تمامی بخش‌هایی که بررسی و مورد آنالیز قرار گرفتند، فرصت‌های سرمای‌گذاری و کسب و کارهای سوددهی که یک منطقه در اختیار ساکنین خود قرار می‌دهد، از موارد مهم دیگری است که بهتر است درباره یک منطقه به طور دقیق به آن پرداخته شود.

منطقه 22 تهران یکی از مناطق فوق‌العاده و رو به رشد پایتخت است که در چند سال اخیر از بابت سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر مورد توجه سرمایه‌داران و افراد ثروتمند قرار گرفته است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن به مراتب از دیگر مناطق بیشتر است که در این بخش به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته‌ایم.

اگر شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در منطقه 22 را بررسی کنیم و به تمامی مواردی که دارای سوددهی عالی هستند بپردازیم، بهتر است ابتدا به روش‌های کلی سرمایه‌گذاری نگاهی بیاندازیم و لیستی از این موارد را معرفی کرده و درباره هرکدام توضیحات لازم و کاربردی ارائه دهیم.

به صورت کلی سرمایه‌گذاری در این منطقه در چند حوزه خلاصه می‌شود که در ادمه به آنها اشاره شده است و برای هر یک از این موارد توضیح ارائه شده است. این موارد عبارت‌اند از:

1. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

این مدل از سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های محدود سرمایه‌گذاری است که جزو صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است. این روش به دو شیوه می‌تواند سرمایه‌گذاری کند که یکی از آنها پرداختن مستقیم به ملک و دیگری سرمایه‌گذاری در شرکت‌های حوزه ساختمان است.

اگر بخواهیم به انواع سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات بپردازیم، این موارد عبارت‌اند از: صندوق‌های سهامی یا مالکیت، صندوق‌های رهنی و صندوق‌های ترکیبی که هرکدام از این موارد دارای جزئیات خود هستند.

سوددهی این فرصت بستگی به عوامل مختلفی دارد. در انتخاب صندوق بهتر است نهایت دقت را داشته باشید. همکاری با هر صندوق ممکن است مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد.

2. سرمایه‌‌گذاری در پروژه‌های تعاونی ساز

یکی دیگر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه خوش آب و هوا و عالی، پروژه‌هایی است که به صورت تعاونی ساز ساخته و قراردادهای آنها ارائه می‌شود. به این دلیل که بییشتر شرکت‌های تعاونی‌ساز در حوزه‌هایی مانند: آپارتمان، مجتمع‌های تجاری اداری، املاک قدیمی و… فعالیت دارند؛ نام گذاری پروژه‌های تعاونی ساز با حوزه ملک بیشترعجین شده است و با این نام در بین سرمایه‌داران شناخته شده‌تر است.

پروژه‌های متعدد و مختلفی در این منطقه به این صورت برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود. پروژه‌های تعاونی ساز به 3 شیوه عمده شامل: خرید حق امتیازدر پیش خرید خانه، روش قطعی و روش سهامی عرضه و ارائه می‌شوند که در ادامه مقاله در قسمت بهترین روش سرمایه‌گذاری، به طور تخصصی پروژه‌هایی معرفی شده‌اند که سرمایه‌گذاری در آنها به یکی از این روش‌های 3 گانه است.

برای آگاهی بیشتر از بهترین فرصت‌های پیش خرید ملک در منطقه 22، می‌توانید به این مقاله که در آن بهترین این فرصت‌ها به طور جامع بررسی شده است مراجعه فرمایید.


بهترین فرصت‌های پیش خرید ملک در منطقه 22

2. سرمایه‌گذاری از طریق خرید و فروش خانه و آپارتمان

از دیرباز تاکنون این مدل از سرمایه‌گذاری از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. از دلایل محبوبیت این روش نیز می‌توان به سادگی و سوددهی بالای آن اشاره کرد. بخش عمده‌ای از املاک و خانه‌های منطقه 22 از موقعیت مناسب برخورداراند، به همین دلیل سرمایه‌دارانی که اصول خرید و فروش را به خوبی می‌شناسند، از این طریق به راحتی می‌توانند به نتیجه برسند.

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری از این طریق هستید، پیشنهاد ما استفاده از مشاوره افراد متخصص و تعاونی‌های فعال در منطقه است؛ تجربه و دانش تخصصی در این حوزه می‌تواند کمک قابل توجه‌ای به سرمایه‌دارانی که تازه قدم در این مسیر گذاشته‌اند کند.

3. سرمایه‌گذاری در منطقه با ایجاد تفریح و سرگرمی

این منطقه روز به روز در حال رشد و ترقی است. ساکنین منطقه تفریحات متعدد و گوناگونی را در اختیار دارند و جمعیت بسیار زیادی از افرادی که با هدف گردشگری و تفریح از منطقه بازدید می‌کنند نیز، پس از دیدن از مناطق دیدنی و توریستی به دنبال تفریح و سرگرمی بیشتر هستند.

سرمایه‌داران خوش ذوق و باهوش به خوبی می‌دانند که ایجاد تفریح و سرگرمی در بسیاری از مواقع می‌تواند جمعیت بسیار زیادی از بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کرده و حتی در بازه زمانی کوتاهی سوددهی بالا و عالی را برای آنها به همراه داشته باشد.

4. سرمایه‌گذاری در بازار آزاد

تمامی سرمایه‌گذاری‌های دیگری که می‌توان در سایر مناطق و محله‌های تهران انجام داد، در این منطقه از پایتخت نیز به خوبی جوابگو است و در بسیاری از حوزه‌ها، سرمایه‌گذاری دراین منطقه با موفقیت بیشتری نیز همراه است.

احداث مراکز تفریحی، سرمایه‌گذاری در بازار خودرو، احداث مرکز خرید و… تنها چند نمونه کوچک از سرمایه‌گذاری در بازار آزاد در این منطقه است. جهت ورود به این حوزه پیشنهاد ما استفاده از مشاوره افراد و یا سازمان‌های حرفه‌ای و درنهایت بررسی و تحلیل تمامی جوانب است.

در پایان این بخش مطالعه یکی از بهترین مقاله‌های وبسایت را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم؛ که در آن به صورت کامل به بررسی فرصت‌های شغلی در این منطقه پرداخته‌ایم. عنوان مقاله «فرصت‌های شغلی منطقه 22 کدام‌اند؟» است که می‌توانید آن را به راحتی و در زمانی کوتاه مطالعه کنید.


فرصت‌های شغلی منطقه 22 کدام‌اند؟

بهترین روش سرمایه‌گذاری در منطقه 22 تهران

بعد از آشنایی کلی با منطقه، مراکز دیدنی و جاذبه‌های گردشگری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن و… یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن عده‌ای از سرمایه‌داران و افراد علاقه‌مند به این منطقه را به خود مشغول کرده باشد، پیدا کردن بهترین روش سرمایه‌گذاری در منطقه است. برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا مرور کلی بر ویژگی‌های بهترین روش‌ سرمایه‌گذاری داشته باشیم که عبارت‌اند از:

  • سوددهی بالا با تضمین سرمایه
  • ایجاد زمینه‌ای جهت استفاده از سایر پتانسیل‌های بالقوه منطقه
  • ریسک پایین
  • متناسب با وضعیت سرمایه‌دار
  • بالا رفتن ارزش سرمایه‌ در آینده

موارد بالا برخی از فاکتورهای مهمی است که بهترین شیوه سرمایه‌گذاری دارد. در ادامه شیوه‌ای سرمایه‌گذاری در منطقه را معرفی خواهیم کرد که باتوجه به فاکتورهای نام برده و میزان موفقیتی که در یک دهه اخیر به همراه داشته است، می‌توان آن را بهترین روش سرمایه‌گذاری در منطقه 22 تهران دانست.

پیش خرید و پیش فروش آپارتمان با تصویب از سال 1398 از طرف وزارت مسکن، یکی از سودآورترین روش‌های سرمایه‌گذاری است که در منطقه 22 نیز با استقبال عالی همراه بوده است. این روش به دلیل سوددهی بیش از 60% و تحویل پروژه در بازه زمانی نسبتا کوتاه محبوبیت بسیار بالایی دارد.

پیش فروش آپارتمان به قراردادی اطلاق می‌شود که در آن طرفین قرارداد شامل: پش فروشنده و پیش خریدار توافق دارند بر شیوه‌ای از سرمایه‌گذاری که در آن ملک یا آپارتمان قبل از ساخت و تکمیل، معمامله می‌شود یا به اصطلاح پیش فروش می‌شود. این شیوه از معامله در منطقه از سوی تعاونی‌های متعدد و مختلفی ارائه می‌شود، که یکی از حرفه‌ای‌ترین آنها تعاونی فرتاک است.

به یقین می‌توان این قرارداد را بهترین روش سرمایه‌گذاری دانست؛ به این دلیل که قسط بندی پروژه باتوجه به وضعیت سرمایه‌دار انجام می‌شود و تمامی هزینه‌های ساخت پروژه از قبل بررسی و محاسبه می‌شود. همچنین زمان تحویل پروژه به طور دقیق مشخص است.

برای اطلاع از بهترین محله‌های منطقه 22 جهت سرمایه‌گذاری در ملک می‌توانید به این صفحه مراجعه فرمایید که در آن به صورت تخصصی این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.


بهترین محله‌های منطقه 22 جهت سرمایه‌گذاری در ملک

تعاونی‌ فرتاک، انتخابی ایمن برای پیش فروش آپارتمان

پس از تصویب قانون پیش فروش ساختمان، تعاونی‌های متعدد و مختلفی شروع به کار کردند. تعاونی‌های مسکن بیشتر به دنبال احداث پروژه‌های عظیم هستند و اکثریت جامعه هدفی که دارند قشر مرفه و ثروتمند است.

منطقه 22 تهران بعد از شروع به فعالیت تعاونی‌ها به طرز چشمگیری در مدت زمانی کوتاه تحولات بسیار زیادی را تجربه کرد؛ از جمله بارزترین این تغییرات، احداث برج‌ها و آپارتمان‌هایی بود که به صورت مشارکتی و در بازه زمانی نسبتا کوتاه 2 تا 3 ساله آماده بهره‌برداری می‌شدند.

یکی از تعاونی‌هایی که در این منطقه فوق‌العاده و دارای پتانسیل از ابتدا تا به امروز به صورت جدی و حرفه‌ای فعالیت کرده است، تعاونی فرتاک است. گروه مهندسی فرتاک با آدرس اینترنتی «Fratak-Company.com» دفتر مرکزی این تعاونی است.

اگر به دنبال یک تعاونی معتبر، حرفه‌ای، خوش قول و پیشتاز در عرصه ساخت و ساز در منطقه 22 تهران هستید، به یقین فرتاک می‌تواند انتخابی عالی و درست باشد. در این بخش از مقاله تلاش کرده‌ایم بهترین تعاونی در این منطقه را که می‌تواند انتخابی ایمن و مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد را به شما عزیزان معرفی نماییم.

در ادامه به لیستی از ویژگی‌های فوق‌العاده تعاونی فرتاک پرداخته‌ایم که با در نظر داشتن این موارد، بهتر می‌توان یک تعاونی معتبر و حرفه‌ای را انتخاب و در پروژه‌های آنها شرکت کرد. ویژگی‌های تعاونی فرتاک عبارت‌اند از:

  • داشتن همزمان 3 پروژه فعال و حرفه‌ای
  • تعیین حق امتیاز منصفانه برای پروژه‌های خود
  • تنظیم اقساط باتوجه به وضعیت مالی و شرایط پیش خریداران
  • تحویل به موقع و دقیق پروژه‌ها
  • استفاده از بهترین و بروزترین تجهیزات در ساخت پروژه‌ها
  • استفاده از کادر فنی حرفه‌ای و کاربلد
  • برگذاری جلسات دوره‌ای جهت اطلاع دقیق سرمایه‌داران از وضعیت پروژه‌ها
  • استفاده حداکثری از پتانسیل‌های منطقه در احداث پروژه و توجه به موارد مهم

موارد بالا تنها بخش از ویژگی‌های مجموعه ما است. در نظر داشته باشید که تعاونی فرتاک به تمامی افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در منطقه را دارند به صورت کاملا رایگان مشاوره حرفه‌ای و درجه یک ارائه می‌دهد. جهت استفاده از مشاوره مجموعه تنها کافیست با شماره‌های موجود در وبسایت تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در زیر به کاملا به موضوع بهترین و معتبرترین تعاونی در منطقه 22 تهران پرداخته‌ایم که می‌توانید آن را در کمتر از 10 دقیقه به طور کامل مطالعه فرمایید. تنها با 10 دقیقه زمان، می‌توانید بهترین تعاونی در منطقه را بشناسید.


بهترین و معتبرترین تعاونی در منطقه 22 تهران

بهترین پروژه‌های تجاری و اداری در منطقه 22 تهران

در این بخش از مقاله به عنوان بخش پایانی، تیم تحریریه گروه مهندسی فرتاک به معرفی بهترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه 22 تهران پرداخته است. این پروژه‌ها بر اساس چند فاکتور کلی و مهم تعیین شده است که عبارت‌اند از:

  • مدت زمان تعیین شده برای تحویل پروژه
  • حق امتیاز منطقی و مناسب
  • اقساط مناسب و قابل پرداخت
  • کیفیت ساخت پروژه‌های در دست اجرا
  • شیوه اطلاع رسانی و پیگیری تعاونی
  • میزان سوددهی پروژه
  • موقعیت قرارگیری و دسترسی‌های پروژه

با در نظر داشتن فاکتورهای بالا و سرمایه‌گذاری بر اساس آنها، به راحتی می‌توان پروژه‌هایی را جهت سرمایه‌گذاری انتخاب کرد که سوددهی عالی و رضایت خاطر بیشتری را برای طرفین معامله به همراه داشته باشد.

پروژه افق فرتاک در میدان المپیک

پروژه‌ای فوق‌العاده در دهکده المپیک که سوددهی عالی و فوق‌العاده‌ای را پس از تکمیل شدن برای سرمایه‌داران تضمین می‌کند، برج افق فرتاک است. این پروژه با 14995 مترمربع مساحت، دارای 256 واحد در 21 طبقه است.

دسترسی‌های این پروژه تا مراکز مهم به صورت لیست در وبسایت گروه مهندسی فرتاک به طور دقیق و عالی قرار گرفته است که می‌توانید آن را مشاهده کنید. این پروژه توسط تعاونی فرتاک ساخته می‌شود و دارای حق امتیاز بسیار به صرفه و مناسب است.

پروژه برج فراز (ویو فراز) در مروارید شهر

مروارید شهر نیز به مانند دیگر مناطق عالی منطقه 22 محدوده‌ای رو به رشد و در حال ترقی است که در چند سال اخیر پروژه‌های تعاونی ساز مختلفی در آن احداث شده است. در این بخش پروژه برج فراز که با نام ویو فراز نیز شناخته شده است به شما عزیزان معرفی می‌شود که در مرحله فونداسیون است.

این پروژه توسط تعاونی فرتاک ساخته می‌شود و در مرحله پذیره نویسی قرار است. این برج به تمامی اتوبان‌های منطقه، مراکز تفریحی و رفاهی و… دسترسی سریع و راحت دارد. جهت سرمایه‌گذاری در برج فراز می‌توانید با شماره‌های موجود در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

پروژه برج دوقلو فرتاک در گرمدره

محدوده گرمدره به لحاظ تقسیم بندی جزو استان البرز است اما در سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز به منطقه 22 نزدیک‌تر و در بسیاری از سازمان‌ها و تعاونی‌های منطقه آن را بخشی از منطقه 22 می‌دانند. در این محدوده یکی از بهترین پروژه‌های پیش فروش توسط تعاونی فرتاک ساخته می‌شود که تحت عنوان پروژه برج دوقلو فرتاک شناخته شده است.

این پروژه با مساحت 2360 یکی از برج‌های فوق‌العاده در منطقه خواهد بود. این پروژه دارای 182 واحد در 16 طبقه و 2 لاین مجزا می‌باشد. از دسترسی‌های عالی برج می‌توان به نزدیکی با دریاچه، دسترسی به اتوبان لشکری، فاصله کم تا مرکز شهر و… اشاره کرد.

پروژه پاسارگاد 2

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در شهرک گلستان یا همان شهرک راه آهن هستید، پروژه برج پاسارگاد 2 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در دسترس است. این پروژه توسط تعاونی مسکن شهید همت ساخته و قرارداد آن ارائه می‌شود. این پروژه در ضلع شرقی درایچه چیتگر قرار دارد.

دسترسی‌ عالی به امکانات منطقه از جمله: مراکز درمانی، مراکز تجاری و… از ویژگی‌های بازر و جالب این پروژه است. چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره این پروژه هستید، می‌توانید به تعاونی شهید همت مراجعه کرده و با کارشناسان این تعاونی در ارتباط باشید.

پروژه المپیا سنتر در میدان المپیک

یکی دیگر از پروژه‌های بسیار عالی در منطقه 22 که در محدوده دهکده المپیک و در میدان المپیک واقع شده است، پروژه المپیا سنتر است. این پروژه که دارای کاربری تجاری اداری می‌باشد، به صورت سهامی نیز پیش فروش می‌شود.

این پروژه در مساحت 8884 مترمربع ساخته می‌شود و دارای 17 طبقه است. این پروژه به 3 جاذبه تفریحی عالی شامل: دریاچه چیتگر، بوستان جوانمردان و استادیوم آزادی از جهت‌های مختلف دسترسی دارد.

پروژه برج تریتیوم vip

پروژه‌ای که در ضلع غربی دریاچه چیتگر قرار دارد و یکی از پرو‌ژهای عالی در منطقه 22 است، برج تریتیون vip است. این پروژه در شهرک گلستان قرار گرفته است و توسط تعاونی نیکان سازه سدید ساخته می‌شود. این پروژه دارای 400 واحد مسکونی است که جهت سرمایه‌گذاری در آن می‌توانید به تعاونی این برج فوق‌العاده مراجعه کنید.

این پروژه به اتوبان آزادگان دسترسی سریع دارد و به مراکز تفریحی و رفاهی مانند: ایران مال، دریاچه چیتگر، بام لند و… نیز نزدیک است. سوددهی این پروژه را تعاونی نیکان سازه سدید در وبسایت خود ذکر کرده است که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

جهت افزایش دانش تخصصی خود در حوزه پیش فروش ملک در منطقه 22 می‌توانید مقاله ما در وبسایت را مطالعه فرمایید. در این مقاله مهم‌ترین مواردی در این حوزه نیاز باشد به صورت کامل بررسی شده است.


پیش فروش ملک در منطقه 22

امتیاز کاربران:

5/5

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس‌های ما

از ساعت 8:00 الی 18:00
روز سال ۲۴*۳۶۰ ساعت روز در
  • 021-46127729
  • 021-46147943
  • 021-46147967
  • 021-46147907
  • 021-46147885
همیشه در دسترس